Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvordan finne motivasjon?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-06-09, 18:28   #1
Bambolona
Juniormedlem
 
Bambolona sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag
Alder: 36
Innlegg: 47
Bambolona er på en erverdig vei

Hvordan finne motivasjon?

De siste ukene har jeg slitt utrolig med motivasjonen. Vekta har stått omtrent stille den siste måneden, og nå begynner den å gå opp igjen!

Jeg har riktignok ikke så veldig mange kilo å ta av nå (ca.5 til drømmevekta), men det er frustrerende å ikke klare å se resultater! Ikke engang på før/etter bildene jeg har tatt. Føler at det ikke er noe poeng i det jeg gjør lengre, og derfor har jeg stort sett sluttet å bry meg mer om hva jeg spiser.
De siste dagene har det gått i pizza, pasta, is og brus, masse karbo og kalorier - altså kun usunn mat! Og kiloene som jeg har brukt måneder på å ta av, har kommet tilbake i rekordfart. Og det er rart hvordan et par kilo ekstra kan føles så deprimerende. Og hvor stor magen plutselig ser ut i speilet.

Det er så utrolig slitsomt! Og hvordan skal jeg klare å finne motivasjon til å fortsette? Noen som har noen råd?

Bambolona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ala Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 23:05   #2
Mt2t
Medlem
 
Mt2t sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Telemark
Innlegg: 215
Mt2t er ny på veien

Sv: Hvordan finne motivasjon?

Jeg har ingen gode råd, annet enn at man må møte seg selv i døra litt, kanskje? Tenke HVORFOR begynte du med dette? HVORDAN vil du se deg selv om et halvt år, ett år, fem år? Ta deg sel i nakken og minne deg selv på at du ikke orker å leve resten av livet med en kropp du ikke trives med...

Uff, jeg hater slike perioder som du er i nå. Håper du kommer deg videre!
Stor klem!

__________________


Start 17.06.09
Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26533
Mt2t er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo... Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 23:28   #3
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Hvordan finne motivasjon?

Hei
du kan jo lese noen av innleggende mine..feks "ingen bedring av lavkarbo".. Jeg LA PÅ MEG 8 kg på 8 uker(jeg skulle ikke endre vekten) fikk kronisk treg mage, sug etter mat/sulten støtt..
Lavkarbo uten meieri, soya, gluten, gjær(og tror jeg reagerer på kakao også) er slett ikke enkelt... ikke når karboene skal under 15..

MEN tross dette : hva er viktig? hvorfor gjør jeg dette?
Jeg leser endel på forumet her...og ser andre får resultater..de blir kvitt plager, får ny og bedre helse, får nye kropper og bedre liv...de kunne aldri tenke seg tilbake til høykarbo for da kommer plagene og kg tilbake..
Jeg abonnemerer også på bladet "mat og helse" som også skriver mye om lavkarbo...og helsegevinster du kan oppnå...
Jeg har også lest "bedre uten brød", "sukker-en snikende fare"..og det har også gitt meg motivasjon til å tro at dette er riktig for meg.

DET holder meg i gang...jeg bare vet at jeg vil også få det bedre..det tar bare litt tid...Jeg har fortsatt tro på lavkarbo...at det er best for helsen..
Jeg kan jo bare spørre meg selv: vil jeg være frisk eller bli syk igjen?

Hvorfor gir du opp da? hva er vanskelig? hvis du fortsatt plages med blodsukkersvinger/humørsvinger etc..kan det tenkes at du trenger gå lavere på karboene for å få det skikkelig igang...og når du da ser resultatene vil det gi deg motivasjonen videre... kanskje...
LYKKE TIL

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 00:09   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan finne motivasjon?

Du må bestemme deg for om du er verdt det! http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=713

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-06-09, 21:37   #5
Bambolona
Juniormedlem
 
Bambolona sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag
Alder: 36
Innlegg: 47
Bambolona er på en erverdig vei

Sv: Hvordan finne motivasjon?

Tusen takk for svar alle sammen! Etter at jeg leste innleggene deres, tok jeg en omgang i kjøleskapet og kasta alt som ikke er bra for meg!
Nå går det bedre.... må bare fortsette å stå på... selv om ikke alle dager er like enkle å komme igjennom.
Heldigvis er det så varmt for tiden, at jeg har ikke lyst på søtsaker lengre.

__________________




Bambolona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ala Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan finne tilbake til det jeg har lest før? benam Spørsmål og svar 3 07-12-08 16:04
Søkfunksjonen - hvordan finne fram til rett innlegg? Up-and-down Spørsmål og svar 4 03-02-08 18:24
Hvordan finne frem Hjørdis Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 5 16-10-07 15:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no