Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva kan man kjøpe?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-11-07, 16:12   #1
Knut
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 49
Innlegg: 17
Knut er på en erverdig vei

Hva kan man kjøpe?

Jeg startet med lavkarbo i sommer, det gikk rett vest. Takket være kong øl, som jeg er meget gode venner med

Nå skal jeg sette igang, jula er så fin med fet god mat. Sattser på at det går bedre nå. Det jeg lurer på er hva kan man kjøpe i butikken som er ferdigpreparert mat? Finnes det noe? Hva skal man se etter på innholdet? Hvor mye proteiner, fett og karbo skal det sånn ca være?

Det som også skal legges til er at jeg bor alene og gidder skjeldent og lage mat til meg selv, så da er det veldig greit og kjøpe en pakke med et eller annet som man bare bruker noen minutter på og lage. Hvis det lar seg gjøre da.

Setter utrolig pris på tilbakemeldinger

Knut

Knut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 17:04   #2
minnime
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 41
Innlegg: 6
minnime er på en erverdig vei
Smile

Sv: Hva kan man kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Knut, her.

Jeg startet med lavkarbo i sommer, det gikk rett vest. Takket være kong øl, som jeg er meget gode venner med

Nå skal jeg sette igang, jula er så fin med fet god mat. Sattser på at det går bedre nå. Det jeg lurer på er hva kan man kjøpe i butikken som er ferdigpreparert mat? Finnes det noe? Hva skal man se etter på innholdet? Hvor mye proteiner, fett og karbo skal det sånn ca være?

Det som også skal legges til er at jeg bor alene og gidder skjeldent og lage mat til meg selv, så da er det veldig greit og kjøpe en pakke med et eller annet som man bare bruker noen minutter på og lage. Hvis det lar seg gjøre da.


Setter utrolig pris på tilbakemeldinger

Knut



Hei Knut. Først og fremst ang ditt største problem nemli kongen, han er en nær venn av meg også og jeg har måttet ty til RedLight beer. Lavkarbo øl med 2.5 g karber i hver halvliter hvis jeg ikke husker feil. Du har også andre alternativer som TuborgLite, Ultra, osv osv (de fleste produsentene av øl kommer nå med lavkarbo alternativer) Men disse har noe mer g karbo en Redlight.....husker ikke helt differansen der menmen. Og hvis det er ut på byen det er snakk om så er det sterkere saker som gjelder........

Ang ferdiprodusert mat er jeg også på utkikk her. På meg har det blitt mye ferdigrillet kylling og salater av div sorter. Men her lurer jeg veldig mye på det samme som deg


Men når det gjelder innholdet skal karbo inholdet være minnimalt og fett + proteiner betydelig høyt.

Men uansett hva du gjør synest jeg du burde velge deg en filosofi....da er det lettere.

Mvh
Minnime

minnime er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse mm Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 19:34   #3
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Hva kan man kjøpe?

Hei Knut

Hvis det gjelder flytende godsaker så er det jo kommet en ny rusbrus fra Vikingfjord, lavkarbo. På byen er det vel greit å kjøpe drinker? null karbohydrater i whisky og vann, eller i rom + cola light. eller evt. vodka og sprite light eller farris med smak. Rødvin og tørr hvitvin har også lite karber.

I øk så er det Redlight som har minst med 2,5. Det er dobbelt så mye i Tuborg og Ringnes Lite. Hansa Ultra har enda litt høyere.

Jeg er heldigvis ikke så veldig glad i dette, men ser jo at noen her inne snakker om at alkohol kan bremse opp hvis du er i gang med å gå ned.

Ferdigmat: enig ang. grillkylling, men reker og krabber er jo godt. Samme med ost, og med røkt makrell, røkelaks og egg. Det er ikke så mye bryderi å lage omelett? Pluss salater altså, ferdig oppkuttede er dyrere, men veldig greit. Du kan vel den historien om mannen som måtte helle ut whiskyen sin.. staakar. Det er en gammel og forslitt tullehistorie som stadig bringer fram et smil.

Jeg hadde 12 flasker whisky i kjelleren min. Imidlertid var ikke min kone
særlig fornøyd med dette store spritlager, og en dag ga hun meg klar beskjed om å helle alt i vasken.

Fordi jeg ikke torde å si henne imot, måtte jeg smått om senn begynne dette triste arbeidet. Jeg tok av korken på den første flasken og tømte innholdet i vasken, med unntak av ett glass som jeg drakk selv.

Så tok jeg av korken på den andre flasken og tømte innholdet i vasken, med unntak av ett glass som jeg drakk selv.

Deretter tok jeg av korken på den tredje flasken, tømte ut ett glass og drakk resten.

Så tok jeg av korken på den fjerde flasken, tømte flasken i glasset som jeg så drakk. Etter dette tok jeg korken av det neste glasset, tømte korken i flasken og drakk av glasset.

Deretter tok jeg korken av flasken, helte vasken på flasken og satte korken på flasken med glasset og tømte whiskyen på flasken.
Da alle flaskene var tomme, støttet jeg huset med den ene hånden, mens jeg regnet flasker, korker og glass med den andre. Det ble nøyaktig 29.

For å være riktig sikker talte jeg de en gang til. Igjen ble det 74. Da huset passerte forbi, talte jeg alt om igjen, og tilslutt alle husene, flaskene samt vaskene med unntak av en kork som jeg tømte i huset og drakk av.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 20:34   #4
minnime
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 41
Innlegg: 6
minnime er på en erverdig vei

Sv: Hva kan man kjøpe?

hahahahaha Dilly den var finfin )

minnime er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse mm Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 15:32   #5
Knut
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 49
Innlegg: 17
Knut er på en erverdig vei

Sv: Hva kan man kjøpe?

Takk skal dere ha Jeg har ikke valg noen konkret filosofi. Det jeg vet er at jeg føler meg bedre når jeg spiser bare kjøtt til middag uten poteter og grønt for. Blir ikke så opplåst i magen av det. Har begynnt og lese litt på Skaldemann, men siden jeg er skogens kongle (Dysleksi) er det ikke alt jeg får med meg. Finnes det foressten lydbøker med noe interessant?

Hva skal jeg passe på? Hvor mye proteiner og hvor mye fett? Har forstått at 0 karb er best, men litt karb kan gå bra. Burde vært en sånn handle guide for mennesker som ikke helt viste hva de skulle se etter. Gla i omelett, gla i ost, gla i fett kjøtt, gla i pølser, gla i spekemat. Hvis jeg holder meg til mat som dette, er får jeg da igang fettforbrenningen? Kaffe er vanskelig og slutte med, men jeg har forstått at det ikke er bra. Samme gjelder sukkerholdig mineralvann og øl.

Noen som har noe formening på om det bare er og kjøre på? Eller er det noe jeg skal passe meg for?

Knut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 15:36   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan man kjøpe?

Vil bare si at jeg synes du skriver knallbra til å ha dysleksi.
Forresten så er min favoritt ferdig grillet kylling, det er såå godt og såå lettvint. Kjøp en ferdigblandet salatpose til, så har du flere måltider i boks. Nøtter er også raske og gode mellommåltider. Skinkepakker går fint.
En av mine favorittlunsjer da jeg jobbet tidligere, var at jeg kjøpte meg en pakke med ferdigkuttet kyllingkjøtt, og en liten halvmånepakke med Arla fetaost i paprikaolje. Helte hele fetapakken over kyllingen, krydret og spiste dette sammen med et par cherrytomater. Nydelig.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 15:54   #7
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Hva kan man kjøpe?

Nå har Meny-butikkene begynt med ribbe i varm-mat-avdelingen. Da er det bare å kjøpe et par biter. Kan varmes i mikroen! Knallgodt og ikke så verst pris!
Lykke til!

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 16:26   #8
terry
Medlem
 
terry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 57
Innlegg: 264
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva kan man kjøpe?

Kan dette være noe?
http://spisdegslank.no/index.php
Om man ikke gidder å lage mat selv- Må kanskje ha en "ordnet" økonomi.
Noen som har erfaringer med dette?
Håper dette ikke blir reklame :-) Bare for ordens skyld, jeg har ikke prøvd dette og jeg kan derfor ikke annbefale eller fraråde noen å prøve det.

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
Man kan spise hva som helst bare man holder seg under 15 gram karbs? Chumpsy Ketolysekuren 10 09-08-05 22:18
Hva slags matvarer kan man kjøpe i Norge uten carbo? tip Atkins kosthold 5 08-05-04 15:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no