Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Brus kan bli dyrere

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-02-05, 12:37   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk
Exclamation

Brus kan bli dyrere

http://www.aftenposten.no/forbruker/...icle964670.ece

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 08-02-05, 12:38   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av artikkelen

Skader tenner.Forstyrrer hormonreguleringen.
Svekker
immunforsvaret.
Tapper
kroppen for vitaminer og mineraler
Bidrar
til fedme.
Kreftfremkallende.
Fremkaller diabetes type 2.
Adferdsproblemer og psykiske lidelser
.Benskjørhet.Svekket syn.
Svekket
potens.
Hjerte-
og karsykdommer.
Helseproblemene
viser seg som regel først etter at sukkerinntaket i gjennomsnitt har oversteget 15-20 kg per innbygger per år. Det er under halvparten av nivået i industriland i dag.Kilde: Sukker - en snikende fare, Dag Viljen Poleszynski og Iver Mysterud

Se kildene!!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 08-02-05, 12:40   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av artikkelen

- Jeg er selvsagt for at en slik avgift innføres, sier professor i ernæringslære ved Universitetet i Oslo, Kaare Norum.

DILTE-NORUM!!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 08-02-05, 12:44   #4
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Jaaa! La den bare bli dyrere! Helt enig at det drikkes for mye.Drakk ikke noe mer enn par glass i måneden,helt til de nye Fanta produktene kom,de uten sukker,og måtte bare prøve.Falt pladask for den med ananas og lime,blir den dyrere kommer jeg ned på jorda igjen.

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-02-05, 12:45   #5
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofedilla

DILTE-NORUM!!

JA!!! DILTE NORUM!!!!!!!!! Men det er jo et bra tiltak da.....

Men vil det si at de øker prisen på SUKKERHOLDIG brus, eller all brus tro??

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 08-02-05, 12:50   #6
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Positivt: At myndighetene vil ta et tak for og få ned sukkerforbruket i Norge, i dette tilfellet brus.

Negativt: ENDA en avgift! Dette virker og være det evige virkemiddelet som staten skal bruke på alt som de mener er skadelig for oss, noe som fører til at alt mulig blir stadig dyrere!

En ting hadde vært om de hadde lagt avgifter på brus og smågodt, samtidig som de subsidierte frukt og grønt slika at de inspirerte folk til og bytte litt om på kostholdet sitt. I stedet blir bare dette enda en inntektskilde til statskassa!

En annen ting er om det virkelig hjelper og avgiftsbelegge alt de vil vi skal holde oss unna? Er ikke mange røykere som slutter fordi om røykpakka går opp noen kroner. Jeg kjøper fremdeles øl,vin og sprit i ny og ne fordi om det er sabla dyrt osv... Og hvor pokker skal vi i distriktene klare oss i det daglige uten bil? Vi må kjøpe bensin koste hva det koste vil desverre...

Uffa meg, nå var jeg negativt og frustrert så det holdt her... best og komme seg på trening snart og la det gå utover vektene i stedet

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-02-05, 13:04   #7
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Jeg har et bedre forslag til staten!


Pålegg alle brusprodusenter å lage brus søtet med fruktose og/eller Splenda/Stevia!! JA!!!!!

Kan de ikke bare forby sukker da?? Hadde vært smart det!

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 08-02-05, 13:07   #8
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Dette med Splendasøtet brus har jeg tenkt litt på... Siden Splenda ble tillatt i Norge i år, er det noen brusprodusenter som er på gang med Splenda-søtet brus!

LIIIIIIIIIIIIISE!? HPPPPPPPPPPP?

Sider dere bor i Lerum-bygda har dere kanonmuligheter til påvirkningskrft her tenker jeg

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-02-05, 13:20   #9
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Hehe, det har jeg tenkt litt på faktisk Men har ikke kommet så langt at jeg har gjort noe

Lerum går med millionunderskudd nå, og Fedon har skylda!

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 08-02-05, 13:23   #10
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

De får gå på lag med Fedon da, og komme med en lavkarbobrus

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-02-05, 13:30   #11
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av friflex

De får gå på lag med Fedon da, og komme med en lavkarbobrus

Dette var the best idea ever!!!!!!

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 01:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34
Stressmestring Summer Artikler 17 05-04-07 01:52
1000 tråden!!! HP Livets lyse side 1036 23-05-06 14:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no