Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Trening

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-05-07, 18:13   #1
JuD
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Stavanger
Alder: 43
Innlegg: 14
JuD er på en erverdig vei
Cool

Trening

Har hørt at man ikke skal trene så mye når man går på ketolyse kuren. Hvorfor det? Står i boka at du bør ta deg en spasertur på ca.30 min, men unngå spinning, aerobic og jogging o.l. Hvorfor er det ikke bra å ha ei sjikkelig god trenings økt?

JuD er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 18:27   #2
Nillomien
Seniormedlem
 
Nillomien sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Halden
Alder: 39
Innlegg: 805
Nillomien er ny på veien

Sv: Trening

Hmmm.. Ingen ide jeg heller.. hakke fått det med meg heller.. Venter spent på svar fra noen som vet

__________________


Delemål 1: 105
Mamma til 4 flotte barn, Ei jente på 6,2 gutter på snart 5 og en liten tass som ble 1 år 2 juli
Nillomien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 19:06   #3
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Trening

Står det ikke hvorfor i boka, da? Mente det, jeg.
Du vil ikke orke så harde treningsøkter når du går på denne kuren, fordi kroppen ikke har noe karbohydratlager å ta energien som kreves til hardtrening.

...det skal jeg si at JEG har merket de siste dagene! Bor i 4 etg. uten heis og den trappa var vært ganske så tung i det siste - spesielt hvis en har litt og bære på også...!

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 19:13   #4
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Sv: Trening

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Står det ikke hvorfor i boka, da? Mente det, jeg.
Du vil ikke orke så harde treningsøkter når du går på denne kuren, fordi kroppen ikke har noe karbohydratlager å ta energien som kreves til hardtrening.

...det skal jeg si at JEG har merket de siste dagene! Bor i 4 etg. uten heis og den trappa var vært ganske så tung i det siste - spesielt hvis en har litt og bære på også...!

Samme her, får melkesyre i låra ved å gå opp trappa.

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 19:42   #5
villebill
Juniormedlem
 
villebill sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Nord-Norge
Innlegg: 27
villebill er på en erverdig vei

Sv: Trening

Hm? Jeg trimmer som bare det og det går helt fint
Når jeg er lat og ikke trimmer så går jeg heller ikke ned, så trimmen er helt avgjørende for meg. Sikker på at han ikke mener at man bør gå MINST 30 min.?

__________________
Jeg er i form. Rund er en form.

villebill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 19:49   #6
JuD
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Stavanger
Alder: 43
Innlegg: 14
JuD er på en erverdig vei

Sv: Trening

Føler jo meg litt sliten, men greier å trene litt også, ca 1 time. Lurrer også på om det er ok å spise chilli. Er helt ny i dette, begynte på mandag og har tatt av 2.5 kg allerede...

JuD er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 21:16   #7
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Trening

Opprinnelig lagt inn av JuD, her.

Har hørt at man ikke skal trene så mye når man går på ketolyse kuren. Hvorfor det? Står i boka at du bør ta deg en spasertur på ca.30 min, men unngå spinning, aerobic og jogging o.l. Hvorfor er det ikke bra å ha ei sjikkelig god trenings økt?

Hvis du er vant til å trene spinning, aerobic eller jogging fra før, så er det ikke noe problem å fortsette med det. Men som Smula sier:

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Du vil ikke orke så harde treningsøkter når du går på denne kuren, fordi kroppen ikke har noe karbohydratlager å ta energien som kreves til hardtrening.

Jeg startet med å gå turer sånn som det står i boka, men etter hvert kjente jeg at jeg kunne gjøre mer (fikk mer energi) og da begynte jeg å trene mer.
Fant ikke chili i matvaretabellen - så da må jeg i tilfelle lete litt mer

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 00:26   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Trening

Jeg mener det står at man skal være forsiktig med det i begynnelsen, fordi de første dagene/ukene vil man ha et lavere energi-nivå mens kroppen tømmer sukkerlageret. Men når den kommer i gang med ketosen vil man etterhvert til og med kunne klare mer enn man gjorde før.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 10:31   #9
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Trening

Håper det, ja.
Den trappa MÅ jeg opp enten jeg vil eller ikke, og det er jo litt u-kult å føle seg som en sekk poteter.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 15:28   #10
jorang
Medlem
 
jorang sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Kristiansund
Alder: 63
Innlegg: 57
jorang er på en erverdig vei

Sv: Trening

Torkil svarte på dette spørsmålet i forumet på ketolyse.no. Oppsummert er svaret noe slikt som at "grensen for intensitet går der hvor man opplever ubehag under og etter trening, og man bruker lang til for å ta seg inn igjen". Overstiger man denne grensen trener man for hardt.

Problemet med trening i ketose er opphopning av melkesyre i musklene. Jeg ca 50 trappetrinn opp der jeg jobber, og husker at den første tiden etter jeg kom i ketose var disse trinnene ganske heftige - ble så sur i lårene at jeg gikk de siste trinnene 'på viljen'

Etter flere måneder med tredemølle og spinning har jeg nå kommet dit at en spinningøkt på 60min går lett - både ordinær spinning (75-85% av makspuls) og pulsspinn (opptil 95%).

Min erfaring er at det er bare å stå på. Vær imidlertid oppmerksom på at utvikling av muskler gjør deg ikke nødvendigvis lettere i vekt - heller tvert i mot. Allikevel vil du merke det godt på f.eks klærne.

Du vil derfor med stor sannsynlighet ikke gå så raskt ned med "hard" trening, men etter å ha tatt av "noen kilo" blir man mer og mer opptatt av at huden skal henge med på vektreduksjonen og at man føler seg sunn og frisk

__________________
JoranG
21.jan-07: Startet vektreduksjon
Påske 07: -20,8kg. Første delmål nådd
Neste delmål: 90kg til St.Hans!
jorang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 14:49   #11
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Trening

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Håper det, ja.
Den trappa MÅ jeg opp enten jeg vil eller ikke, og det er jo litt u-kult å føle seg som en sekk poteter.

Hei
Det STÅR I BOKEN. Man har ikke sukker til hard mosjon. Gled deg over av det er magefett og rumpefett som brenner når du går trappene.
(Trappegang er faktisk hard trening). Noen tåler mer enn andre så prøv deg frem.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 15:36   #12
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Trening

Da kan jeg ta heisen til kontoret i 3. etg med god samvittighet...

Men fire trapper opp en eller to ganger om dagen må jeg ganske enkelt.
Ellers har jeg trent pilates ca 3 ganger i uken de siste fjorten dagen og synes det er hardt nok, iallefall foreløpig.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 17:19   #13
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Trening

Jeg har alltid vært så sinnsykt lat.
Men etter at jeg begynte på ketolyse har jeg fått lyst til å trene, så jeg stepper hvertfall 30 minutter for dag, eller går tur på fjellet.
Det tror jeg nokmå være greit, for det kan neppe regnes som "harde" treningsøkter, selv om jeg svetter og blir sliten liksom.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 19:28   #14
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Trening

Hei Bee.

Tren så mye du orker! Så lenge du følger deg vel er det OK.
Å bli sliten er naturlig. Å oppleve utmattelse, der u må sette deg ned i ørska i 10 mninutter, er ikke bra og et tegn på at man har tatt for hardt i.
Det er mulig jeg i 4. opplag av boken må presisere dette med trening da det stadig kommer spørsmål om dette. Det er for sent i 3. opplag som allerede er i trykken.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trening og lavkarbo... Tidligere bruker Trening 35 25-03-07 20:40
Proteiner ikke nyttig rett etter trening ?? Nille Trening 33 21-10-05 12:01
Fettforbrennende treningstips mofe Trening 4 28-04-05 19:18
trening og lavkarbo eipa Trening 5 13-10-04 09:56
Trening for nybegynnere Albertine Trening 4 05-06-04 10:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no