Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-09-09, 12:50   #51
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Gratulerer, prøvekanin! Supert resultat du har fått, må jeg si! *imponert*

Ellers: Hvordan merker man det om man får i seg for lite fett? Jeg liker å tro jeg får i meg nok, men det gjør jeg helt sikkert ikke

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 18:22   #52
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Tusen takk !

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 19:54   #53
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Ellers: Hvordan merker man det om man får i seg for lite fett? Jeg liker å tro jeg får i meg nok, men det gjør jeg helt sikkert ikke

Slapp, svimmel, melkesyre i musklene av "ingenting", manglende vektnedgang...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 09:22   #54
linki
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 8
linki er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Opprinnelig lagt inn av PrøveKanin, her.

Da var jeg ned 10 kg

Har gått 26 dager på lavkarbo nå, men slankinga tok først virkelig fart da jeg kutta ut cola light og ost... (visste egentlig at jeg ikke tålte ost men spiste likevell..)

sååå bra då!! trener du og eller??

linki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 09:26   #55
linki
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 8
linki er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Opprinnelig lagt inn av PrøveKanin, her.

Da var jeg ned 10 kg

Har gått 26 dager på lavkarbo nå, men slankinga tok først virkelig fart da jeg kutta ut cola light og ost... (visste egentlig at jeg ikke tålte ost men spiste likevell..)

kordan ser ein dagsmeny ut for deg då? eg slite litt med frokost og lunsj...vet lissom ikkje ka eg skal spise!

linki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 10:15   #56
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Opprinnelig lagt inn av linki, her.

frokost og lunsj...vet lissom ikkje ka eg skal spise!

Frokost: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2494
Lunsj: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2495

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 11:59   #57
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Slapp, svimmel, melkesyre i musklene av "ingenting", manglende vektnedgang...

I see.. Går det i hele tatt an å få i seg for mye fett? Eller skal det være snakk om abnormale mengder da?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 12:15   #58
Fuffe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 143
Fuffe er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Heisann. Jeg vil gjerne være med på tråden deres
Så flink du har vært PrøveKanin

__________________


Fuffe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a la Atkins Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 12:20   #59
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Får du i deg for mye fett kommer det ut igjen på den normale måten - sammen med avføringen. Du får en slags fettdiare......

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 12:37   #60
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

God formiddag
Denne helgen har utviklet seg til å bli en skikkelig sprekk, så noe englebarn kan jeg vel ikke påberope meg å være. Ble dessverre kjøpt inn sjokolade og potetgull ifbm besøk i gå, og tilslutt greide jeg ikke motså fristelsen. Har nok spist 1/2 pose potetgull og en mellomstor sjokolade tenker jeg, og siden jeg i tillegg ikke spiste mine vanlige ED-måltider i gå så anser jeg dette for min store sprekk så langt. Effekten av sprekken kom i form av urolig mage, slapp og trøtt selv etter 8-9 timers søvn og et enormt søtsug - vekten har jeg ikke en gang sjekket...... Ikke akkurat noe å hige etter nei

Men nå har jeg kastet alle rester, og vurderer seriøst en uke i fase 1 - vi får se. Tar dette helt med ro og uten panikk, for her er det bare å komme seg tilbake på rett spor

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 12:56   #61
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

jeg og skeide ut med en hav kongen av danmark dropspose(lavkarbo)
og spiste litt for mye karbo i går, så sticksn sank i utslag
egg og bacon og masse vann i dag!

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 14:35   #62
celeste
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trivelige trøndelag
Innlegg: 147
celeste er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Heihei Slenger meg med her jeg også Alle hatt en fin helg?

celeste er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo frem til jeg er ferdig med amminga, så blir det tilbake til ketolyse. Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 14:37   #63
celeste
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trivelige trøndelag
Innlegg: 147
celeste er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Og forresten.. middagstips tas i mot med takk! Står i mellom ostelasagne, pizza eller kyllingfilet med ett eller annet.. Får ikke bestemt meg

celeste er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo frem til jeg er ferdig med amminga, så blir det tilbake til ketolyse. Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 16:08   #64
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Opprinnelig lagt inn av linki, her.

kordan ser ein dagsmeny ut for deg då? eg slite litt med frokost og lunsj...vet lissom ikkje ka eg skal spise!

hei

Nei trener ikke, men har fått en snodig lyst til å gå en lang tur så det har jeg gjort nesten hver dag siste uka.

Må legge til at jeg dessverre hadde en utskeielse igår (en øl, chillinøtter, 2 pepsi max og kebab )

En dagsmeny for meg har siste uka vært kyllingvinger for 100 kr per dag og vann :P

Men liker også fisk og koteletter / biff osv


Dessverre tåler jeg dårlig ost / Rømme / Fløte og den slags ting

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 19:39   #65
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Ååååh.. I dag er en dårlig dag, altså.. Lagde lavkarbopizza, men den smakte guff, fordi jeg hadde for lite krydder i deigen.. Og så har jeg gått opp 1,5 kilo!! Jeg skal ha mensen om ei ukes tid, kanskje det har noe med det å gjøre.. men.. ååh. jeg som trodde jeg var så flink nå

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 20:29   #66
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

vaskeklut! Det er nok mensen som gjør utslaget, jeg var "heldig" å startet på mens dagen, men jeg gruer meg til jeg ser vekte går oppover igjen

Men jeg må bare skryte over meg selv, jeg er bare SÅ stolt Var i 60årslag til pappa og kona i dag. Har ikke fortalt at jeg går på lavkarbo enda.....så var litt spent på hvordan det skulle gå i dag, men jeg veide meg FØR jeg dro og det gjorde at jeg fikk jern-kraft

Men så serverte så grei mat. Luns rundstykker og kaffe. Dette var stående bufe, så jeg hentet meg kaffe og fant frem lavkarbo lappene fra veskaTil middag var det 3 retter. Forrett var parnesan, med spekeskine, salat og asspargis:nam: så var det kokt laks med poteter, agurk og saus. Heldigvis hadde jeg snuppa på fanget så hun gommet i seg potetene mine. Og til dessert var det jordbær i fløte, de ordnet snuppelure alt av. Og når kaffen ble servert så ble det kun kaffe på meg, klarte å ikke smake på marsipankaka! Jeg gleder meg til å veie meg i morgen, håper denne dagen gjorde utslag

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 20:29   #67
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Fuffe, her.

Heisann. Jeg vil gjerne være med på tråden deres
Så flink du har vært PrøveKanin

Opprinnelig lagt inn av celeste, her.

Heihei Slenger meg med her jeg også Alle hatt en fin helg?

Så koslig med nye fjes

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 20:32   #68
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Ååååh.. I dag er en dårlig dag, altså.. Lagde lavkarbopizza, men den smakte guff, fordi jeg hadde for lite krydder i deigen.. Og så har jeg gått opp 1,5 kilo!! Jeg skal ha mensen om ei ukes tid, kanskje det har noe med det å gjøre.. men.. ååh. jeg som trodde jeg var så flink nå

Jeg prøvde denne i går, og den ble bare helt knall! Denne skal bli et fast innslag i helgene!

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 20:44   #69
celeste
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trivelige trøndelag
Innlegg: 147
celeste er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Nettopp trena jeg nå. Skulle vel helst ha spist noe, men finnes ikke sulten. Lurer på om jeg skal prøve meg på litt agurk og dipp Oi.. jeg skulle jo bake brød eller noe i kveld og jeg

celeste er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo frem til jeg er ferdig med amminga, så blir det tilbake til ketolyse. Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 20:57   #70
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Opprinnelig lagt inn av celeste, her.

Nettopp trena jeg nå. Skulle vel helst ha spist noe, men finnes ikke sulten. Lurer på om jeg skal prøve meg på litt agurk og dipp Oi.. jeg skulle jo bake brød eller noe i kveld og jeg

Tihi, jeg skulle ha lagt oopsie i kveld, men har utsatt det til i mrogen. Kommer meg ikke opp av sofan

Flink du har vært med trening!

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 21:07   #71
celeste
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trivelige trøndelag
Innlegg: 147
celeste er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Takktakk
Skulle gjerne ha utsatt det jeg også, men MÅ ha noe til lunsj på jobb i morra. Starter klokka 8 og vet ikke om jeg gidder å styre med å bake før jobb igjen. Hadde vært så greit å hatt det ferdig i kveld. Nettopp ferdig med agurken nå da (namnam) så skal se om jeg klarer å dra rævva opp av stolen og tilbake på kjøkkenet igjen hehe

celeste er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo frem til jeg er ferdig med amminga, så blir det tilbake til ketolyse. Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 21:08   #72
LinnKristell
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nøtterøy
Innlegg: 5
LinnKristell er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Hei, måtte jo bare skrive her "Fint" å se at jeg ikke er alene med 30 + overvekt, selv om jeg vil tro at vi alle ville vært uten Jeg har akkurat begynt på ketolyse og har gått ned 4 kg på en uke Håper alle har det bra og står på!

LinnKristell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 21:15   #73
celeste
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trivelige trøndelag
Innlegg: 147
celeste er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Opprinnelig lagt inn av LinnKristell, her.

Hei, måtte jo bare skrive her "Fint" å se at jeg ikke er alene med 30 + overvekt, selv om jeg vil tro at vi alle ville vært uten Jeg har akkurat begynt på ketolyse og har gått ned 4 kg på en uke Håper alle har det bra og står på!

Så flink du er Nei, du er nok langt fra alene, selv om de som er her godt kunne tenkt seg å ikke vært her

celeste er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo frem til jeg er ferdig med amminga, så blir det tilbake til ketolyse. Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 21:17   #74
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Tihi, nei LinnKristell, du er nok ikke aleine. Men jeg er helt enig med deg at det er godt å vire at man ikke er aleine!

Hvilken brød oppskrift bruker du celeste?

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 21:19   #75
celeste
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trivelige trøndelag
Innlegg: 147
celeste er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

En jeg har fått av ei som driver med akupunktur. ("vanlig" brød ja)
Men tenkte å prøve meg på ziggylapper/polarbrød igjen. Eller.. uff.. jeg veit ikke jeg.. Noen tips?

celeste er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo frem til jeg er ferdig med amminga, så blir det tilbake til ketolyse. Svar med sitat
Svar

Emneord
30+kg


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
30+ kg, en liten gruppe? Supramundane Mer enn 30 kg overvekt 150 26-09-09 21:56
Karbo i gruppe 25+ supha Spis deg ned i vekt med Skaldeman 2 07-06-09 13:56
Liten presentasjon! (Ser at den ble ikke så liten allikevel ...) ~Buble~ Ketolysekuren 7 07-01-09 22:29
Ny rådgivende gruppe for diabetes og kosthold Lemen Artikler 1 08-02-07 00:17
Pilates-gruppe Marianne Trening 64 13-09-05 09:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no