Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

"Diett" på tur ?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-08-11, 21:20   #1
trolololol
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Ozlo
Innlegg: 9
trolololol er på en erverdig vei

"Diett" på tur ?

Har litt kniven på strupen etter et liv på bærtur.
Må ned 50 kg så fort som mulig.
Det jeg finner litt morsomt er at cardiologen har gitt meg beskjed
om å spise hvitt kjøtt, helst kylling eller svinekjøtt til alle måltider uten noe
tilbehør bortsett fra cottage cheese. Ikke krydder, ikke ketchup.
(I klartekst sier hun at jeg ikke får spise ris, brød, pasta, pizza, brus, noe med sukker ol)

For å ikke snakke om treningen. Hver dag.
Etter hva jeg skjønner ut fra forumet her er dette ikke spesielt heldig.
Eller tar jeg feil ?

Nå etter en uke så blir det hardt å gå opp trappene, men jeg tror nok det bare er karbosuget som melder seg.. :-)

Skulle gjerne ha bekreftet eller avkreftet noen myter her.. på forhånd takk!

trolololol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Cardiologen... Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 21:26   #2
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: "Diett" på tur ?

Jeg er ingen spesialist på dette, men heller en novise selv, men dette reagerer jeg på!

Hvis du ikke skal forbrenne fra karbohydrater og samtidig skal spise magert kjøtt og proteiner så lurer jeg på hva du skal forbrenne av? Altså slik at kroppen din forstår at den skal forbrenne fett???! Dette ble rart for meg.

Håper du får flere reaksjoner her.

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 21:30   #3
David
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 207
David er ny på veien

Sv: "Diett" på tur ?

At du ikke skal spise sukker, høres fornuftig ut. Men jeg ville nok spedd på med noen fettrike sauser til alt kjøttet du spiser.

Litt flåsete sagt: Bytt lege, og bytt kosthold til lchf, så er de 50 kiloene borte om et år eller halvannet.

__________________
David er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 21:50   #4
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Diett" på tur ?

Jeg anbefaler deg å lese bloggen til Espen Rostrup. Og til Thomas Geisner. Begge jobber på Haukland i Bergen og er hjertekirurger (om jeg ikke husker feil). Espen Rostrup forfekter et kosthold svært lavt på karbohydrater, og Thomas Geisner er Paleo-tilhenger (steinalderkost). Begge to frikjenner i stor grad mettet fett med tanke på overvekt og hjertesykdom. Jeg ville _ikke_ kuttet fett fra kosten, men vært svært restriktiv med kh. Vil også anbefale deg Sten Sture Skaldemans kokebok (jeg har ikke lest de andre), han har gått ned 60 kg på sin egenkomponerte lavkarbodiett, og hadde ekstremt høyt blodtrykk når han begynte. Lykke til

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 00:13   #5
trolololol
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Ozlo
Innlegg: 9
trolololol er på en erverdig vei

Sv: "Diett" på tur ?

Ja.. så gikk det en uke. Gått ned 12.5 kg. (er nok mye tarminnhold etc) Ketostix'n er off the charts. (på godt norsk, på maks)

Veiledande framgångsmåte:

Tilskudd: Kalsium, Jern og multivitamin
50 gram (35 gram ferdig produkt) svinekjøtt eller kylling 6-8 ganger om dagen.
Kun vann som drikke.
Tyggis flere ganger om dagen.

Styrketrening og kondisjonstrening annenhver dag. (aka, styrketrening ene dagen, og kondisjonstrening den neste) (1 stk Amino-X fra Proteinfabrikken etter styrketrening)

Målet for denne uka er å traske minst 50 km. Hvis jeg ikke setter i stand sykkelen.

Skal legges til at jeg er nødt til å brenne litt muskler også.

trolololol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Cardiologen... Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 09:44   #6
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Diett" på tur ?

Wow, gratulerer med flott pangstart på vekttapet

Men jeg synes jo dietten din er voldsomt ensidig - ikke NOE grønt??? Eller fett? Nå er ikke jeg så god på kostsammensetning, men jeg tenker kroppen din trenger litt andre næringsstoffer i tillegg til proteinet også.

Min matdag ser slik ut:
Lunsj (kl. 11): Protein i form av kjøtt, kylling, fisk eller egg, litt salat eller grønt og Creme fraiche - en ganske stor porsjon (jeg er ei lita dame)
Middag: (kl. 19): Protein i form av kjøtt, kylling eller fisk, grønnsaker (spinatstuing, asparges, blomkål, brokkoli), fet saus basert på fløte, rømme eller egg. Stor porsjon (kan godt finne på å spise 300 gram biff f.eks.)

Trenger jeg noe før første måltid drikker jeg kaffe med fløte - vet mange sverger til cocosa (kokosfett) i kaffen/teen. Trenger jeg noe mellom lunsj og middag spiser jeg litt nøtter. Dette er i grove trekk slik jeg spiser og har spist lenge. I mitt hode er det fettet som gjør at det føles tilfredsstillende å leve slik i matveien. Kroppen er tilfreds, jeg har gått ned i vekt og i tillegg opplever jeg forbedret helse på mange punkter

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 10:11   #7
David
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 207
David er ny på veien

Sv: "Diett" på tur ?

12,5 kg på ei uke???

Gratulerer! :-)

Synes kuren høres litt vel ekstrem ut - men for all del, den gir jo resultater! :-)

__________________
David er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 12:32   #8
trolololol
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Ozlo
Innlegg: 9
trolololol er på en erverdig vei

Sv: "Diett" på tur ?

Cardiologen (eller Kardiologen?) sier at jeg ikke skal spise noe annet enn kjøtt. Grønt er banned. Bytte Kardiolog ? :P

__________________


trolololol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Cardiologen... Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 12:44   #9
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Diett" på tur ?

Opprinnelig lagt inn av trolololol, her.

Cardiologen (eller Kardiologen?) sier at jeg ikke skal spise noe annet enn kjøtt. Grønt er banned. Bytte Kardiolog ? :P

Personlig synes jeg dietten høres veldig ekstremt ut, men jeg er ikke kvalifisert for å uttale meg Om jeg var deg ville jeg postet et spørsmål på bloggen til Espen Rostrup (link i et tidligere innlegg), han er jo hjertelege Han har også skrevet minst én artikkel om fett og hjertesykdom (er ganske sikker på det er fler) - kan du ikke ta en kikk der og så gjøre deg opp en mening om et legebytte hadde vært gunstig?

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her? Snorkfroken76 Spis deg ned i vekt med Skaldeman 192 18-08-12 22:19
Å gå fra lavkarbo til "normal" mager diett? Floater Spørsmål og svar 13 27-12-10 23:41
Noen som har sett "Rett diett" på FEM? Janis Lavkarbo generelt 15 13-08-09 21:51
"Løs mage" ved ketogen diett Løvetann Ketolysekuren 13 19-06-08 12:39
Fedon"diett" eller Atkins diett? haukhe Spørsmål og svar 2 01-11-07 21:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no