Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Pizzabunn, hvilken er best?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-02-12, 16:22   #1
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Pizzabunn, hvilken er best?

Det finnes mange pizzabunner her inne i oppskriftsforumet, ALT for mange. Jeg har prøvd ut et par (husker ikke hvilke), men synes de smakte eggete eller rart. Så jeg trenger altså litt hjelp til å finne den beste pizzabunnen, som er så lik vanlig pizzabunn som mulig er.

Hvilke oppskrifter har DU prøvd, og hvilken syntes du var best?

Var det noen man bør styre unna?

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 16:57   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Pizzabunn, hvilken er best?

Søk på "sprø pizzabunn" da får du opp en tråd av Imse med en veldig god pizzabunn. Den lages med bakemix og parmesan. Veldig god!!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 17:15   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Pizzabunn, hvilken er best?

Har igrunn innsett at jeg ikke finner en pizzabunn-oppskrift som er i nærheten å matche høykarbovarianten, så jeg foretrekker denne oppskriften

Hender også jeg bruker Lisbeths pizzabunn-oppskrift, som det linkes til her. Seriøst god hele den kyllingpizzaen

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 17:49   #4
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Sv: Pizzabunn, hvilken er best?

50 g smør- smeltes
1 egg
1 dl mandelmel
1 ts salt
2 ts bakepulver
2 ss fiberhusk
2-3 dl vann

Bland alt sammen til tannpastakonsistens, smør utover et bakepapirkledd stekebrett, forstek ca 10 min på 225 g.

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 18:07   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Pizzabunn, hvilken er best?

Søk på sellerizza !
Det er en pizzabunn som består av like deler revet ost og revet sellerirot. I tillegg kan man ha litt salt/pepper og sjalottløk.

Den er bare kjempegod og det smaker ikke sellerirot i det hele tatt!

Med den hvite pizzasausen som er i oppskriften, så er det ingen som klarer å bare ta ett stykke!!
Jeg lager den helt enkel med kjøttdeig, en boks tomater og revet ost på toppen.
Nydelig!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 18:09   #6
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Pizzabunn, hvilken er best?

Jeg har kun prøvd denne...

Jeg syns den var faktisk ganske god

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 19:29   #7
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Pizzabunn, hvilken er best?

Jeg bruker denne, synes den er god. Ingen problemer med å holde den i hånda som en vanlig pizza.

Kjempegod pizzabunn

4 egg
7 ss kremfløte
2-3 never ost
1 ts bakepulver
3 ss olje
Litt salt
pizzakrydder/timian/oregano etter smak
4 ss mandelmel
2 ss glutenmel
2 ts fiberhusk

Pisk egg lett, ha i resten.
La røra svelle litt.
Smør utover oljet bakepapir, stek på 200 grader i 15. min.
Ha på fyll og ost, stek videre i 10-15 min.

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 15:30   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Pizzabunn, hvilken er best?

Jeg har prøvd ALLE oppskriftene tror jeg haha - og DENNE er den beste. Smaker og oppfører seg som tynn italiensk pizzabunn og man kan holde i den!

Opprinnelig oppskrift fra Nannah her:

...og tilpasning til pizzabunn fra Grotingeling :

steker bare i 10-12 minutter før jeg tar bunnen ut og har på tomatsaus, fyll og ost etter ønske.
Skrur opp varmen til 200grader og steker videre i nye 10-12 minutter til osten er smeltet/stekt etter ønske

(For ikke snakke om hvor god denne er med bare smør og kremost på toppen... NAM!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 16:31   #9
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Pizzabunn, hvilken er best?

Dette er den beste

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 16:51   #10
Hellokitty0210
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 45
Hellokitty0210 er på en erverdig vei

Sv: Pizzabunn, hvilken er best?

Jeg laget en i går, og den ble kjempe god Oppskriften ligger på bloggen min, med bilde smaker abolutt ikke egg, for jeg er veldig kresen på akkurat det.

Hellokitty0210 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pizzabunn Musti Bakst 32 12-04-12 13:48
God pizzabunn? kitekatt Spørsmål om matvarer og oppskrifter 16 04-12-11 01:31
Pizzabunn SiljeG Bakst 17 16-08-11 18:22
Pizzabunn? bærrgen Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 13-05-11 21:34
Pizzabunn rsy Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 24-03-05 12:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no