Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ang tacokrydder ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-09-08, 16:05   #1
Armagedon
Medlem
 
Armagedon sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Nordland
Innlegg: 74
Armagedon er på en erverdig vei

Ang tacokrydder ...

JEpp, vet vi har egen oppskrift på "ketolyse" tacokrydder her inne men jeg begynte å tenke på noe når jeg var på butikken her om dagen..

I en pose tacokrydder (feks old el paso) er det 56 g karbohydrater pr 100g.
Men posen inneholder jo kun 35 g?? sååå da kan d jo ikke være så farlig å spise taco med "vanlig" posekrydder?? man spiser jo uansett ikke en pose alene!?

*undrer seg*

__________________



Lykke.. på vei til å bli lykkelig
Armagedon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse tænker æ.. Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 16:10   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ang tacokrydder...

Jeg er litt lat og tåler en del karber før jeg faller ut av ketose, så jeg bruker den ferdige de få gangene det er aktuelt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 16:12   #3
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Ang tacokrydder...

Hvis du alene spiser det krydderet så får du i deg 19,6 g karbs og det er jo myyyepå ketolyse da, iallefall hvis du ønsker grønnsaker til

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 16:17   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ang tacokrydder...

Vi er 4 stk, vi da, så det blir ikke stort til meg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 16:23   #5
Armagedon
Medlem
 
Armagedon sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Nordland
Innlegg: 74
Armagedon er på en erverdig vei

Sv: Ang tacokrydder...

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Vi er 4 stk, vi da, så det blir ikke stort til meg!

Jepp, er jo det jeg mener! er jo ikke ofte man spise taco heller.. å de gangene man gjør det så spiser man jo ikke 500g kjøttdeig å en pose krydder pr pers!

Så da er middagen i dag "reddet" å jeg skal spise tacokjøtt med nachos fra dialife sammens med mann å barn!

__________________



Lykke.. på vei til å bli lykkelig
Armagedon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse tænker æ.. Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 16:25   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ang tacokrydder...

Eller man kan lage en kjempeposjon med tacokrydder, sånn at man har

Har en liten agenda med å ikke støtte produsenter som bruker sukker unødig i produktene sine! Oppfordrer herved andre om å gjøre det samme

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 16:37   #7
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Ang tacokrydder...

Uansett om man deler på flere så vil eg heller fått karbsene mine fra andre kilder, men eg spiser jo ikke tacokrydder så ingen problem for meg akkurat detta

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 18:41   #8
solsikke
Seniormedlem
 
solsikke sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 43
Innlegg: 565
solsikke er ny på veien

Sv: Ang tacokrydder...

Jeg også bruker det tacokrydderet...men siden mine barn og spiser det bruker keg en halv pose hver gang, og når en da deler på 4, blir det ikke så mye karb.
Har smakt det andre, men det ble liksom ikke det samme...

Har aldri falt ut av ketose på grunna av det heller!!

solsikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert for tida!!! Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 18:45   #9
Eirian
Medlem
 
Eirian sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 123
Eirian er ny på veien

Re: Sv: Ang tacokrydder...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Eller man kan lage en kjempeposjon med tacokrydder, sånn at man har

Har en liten agenda med å ikke støtte produsenter som bruker sukker unødig i produktene sine! Oppfordrer herved andre om å gjøre det samme

Ikke bare sukker, men også annet unødvendig "dritt".
Tilsetningsstoffer og div. er mye skumlere enn karbs i mine øyne. Og derav bruker vi ikke halv/helfabrikata.

Vi lager endel tacokrydder hver gang.

Eirian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, øko, uten tilsetningsstoffer mm. Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 23:49   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: Ang tacokrydder...

Opprinnelig lagt inn av Eirian, her.

Ikke bare sukker, men også annet unødvendig "dritt".
Tilsetningsstoffer og div. er mye skumlere enn karbs i mine øyne. Og derav bruker vi ikke halv/helfabrikata.

Vi lager endel tacokrydder hver gang.

Flott!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 16:35   #11
CHESS
Medlem
 
CHESS sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: HAUGESUND
Alder: 58
Innlegg: 63
CHESS er på en erverdig vei

Sv: Ang tacokrydder...

Hjemmelaget taco krydder er kjempegodt.
Lager en stor porsjon, og bruker det til hele fam.
når vi har taco. Kjempegodt. Her er oppskrift hvis noen lurer:
2 deler salt
2 deler spisskummen
1 del paprika pulver
1/2 del koriander
1/2 del chilli krydder
1/2 del hvitløkspulver
litt pepper

Ha det i tett boks.

__________________
CHESS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mat med lav GI Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 18:43   #12
Eirian
Medlem
 
Eirian sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 123
Eirian er ny på veien

Re: Sv: Ang tacokrydder...

Jeg pleier å bare ha en del salt, to deler synes jeg blir for mye, blir for salt.

Eirian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, øko, uten tilsetningsstoffer mm. Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 20:41   #13
CHESS
Medlem
 
CHESS sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: HAUGESUND
Alder: 58
Innlegg: 63
CHESS er på en erverdig vei

Sv: Ang tacokrydder ...

Jeg bruker seltin.
Føler at det ikke er så salt som salt,
om jeg skal si det slik.

__________________
CHESS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mat med lav GI Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 20:54   #14
Eirian
Medlem
 
Eirian sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 123
Eirian er ny på veien

Re: Sv: Ang tacokrydder ...

Vi bruker bare maldonsalt, og det er "mildere" enn vanlig salt (også seltin), men jeg synes alikevel det er for salt med to deler.

Eirian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, øko, uten tilsetningsstoffer mm. Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 22:40   #15
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Ang tacokrydder ...

jeg bare krydrer sånn ca, mye spisskummin og paprika så er det viktigste på plass, litt salt og en piff med chili etter ønske, noe ala løkpulver for å få litt søtsmak og fyldighet så er det i boks.
Får teste med koriander neste gang.
Men har fått dilla på å bruke vanlig hodekål istedenfor salat. Det er godt og mer mat i det. perfekt i taco.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 00:30   #16
Lillegutten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 22
Lillegutten er på en erverdig vei

Sv: Ang tacokrydder ...

Begynte på keto på mandag og skulle teste texmex i dag. Jeg droppa tacokrydder i pose, og fant Hindu tacokrydder på glass. Den inneholder meksikansk chilipulver, paprika, smaksforsterker(MS6), salt, løk, pepper, muskat, timian, ingefær, selleri og sennep. Den kan da ikke være så ille i forhold til posen??

Lillegutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 00:43   #17
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ang tacokrydder ...

Er i hvert fall ikke sukker i den!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 00:58   #18
Eirian
Medlem
 
Eirian sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 123
Eirian er ny på veien

Re: Sv: Ang tacokrydder ...

Den inneholder ikke spisskummin, da smaker det ikke taco.

Eirian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, øko, uten tilsetningsstoffer mm. Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 01:03   #19
Lillegutten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 22
Lillegutten er på en erverdig vei

Sv: Ang tacokrydder ...

Hmmm.. Eirin.. jeg har som sagt spist dette i dag, og det var absolutt ikke noe dårligere enn posekrydder, det funka kjempebra, jeg slapp til og med og lage mitt eget. Går sikkert an å tilsette spisskummen til det, men tror nok det er verdt et forsøk. SOm nevnt er det jo ikke noe sukker i det, eller andre tilsetinger. Her kan det da ikke være noe karbo?

Lillegutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 01:10   #20
Lillegutten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 22
Lillegutten er på en erverdig vei

Sv: Ang tacokrydder ...

Jeg kjøpte jo også spisskummin i dag også, men tenkte ikke på det en gang.. Ser at mange savner det i Hindu sitt tacokrydder, så jeg var akkurat på kjøkkenet og lukta litt, he he.. Det lukter faktisk taco av det, tror nok jeg må tilsette litt sånn i tacokrydderet Ser også at Torkil regner 1 karb pr porsjon(2 tsk), hvor kommer disse karbene fra??

Lillegutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 15:12   #21
Eirian
Medlem
 
Eirian sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 123
Eirian er ny på veien

Re: Sv: Ang tacokrydder ...

Opprinnelig lagt inn av Lillegutten, her.

SOm nevnt er det jo ikke noe sukker i det, eller andre tilsetinger. Her kan det da ikke være noe karbo?

Smaksforsterker er det i det, så joda, det er tilsetningsstoffer.
Og ja, spisskummin er jo liksom tacosmaken omtrent da.

Eirian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, øko, uten tilsetningsstoffer mm. Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 00:05   #22
Insyga
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 60
Insyga er på en erverdig vei

Sv: Ang tacokrydder ...

Så nettop at det er 58 karbohydrater pr 100g i Old el paso sin, det vil si at det er 12 karbohydrater i en pose.

__________________


Insyga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 00:09   #23
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Ang tacokrydder ...

Elsker det hjemmelagede tacokrydderet - vi har taco en gang i uka så det er mye bedre for meg å bruke mitt eget!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 00:42   #24
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ang tacokrydder ...

Jeg lager mye krydder, når jeg lager. Har til og med laget til mine venniner, og tenkte jeg snart skulle lage en stor porsjon til de og meg igjen. Jeg har en IKEA krukke for krydder med tacokrydder stående, slenger på to gode ts på kjøttdeigen hver gang, digg. Veldig lett og tilgjengelig, og så slipper jeg alt det unødvendige de putter i posevarianten.

Det er dette jeg liker med lavkarbo, jeg lager så mye selv, at det som en gang var poseskuffn min, nærmest er tom, har kun buljongterninger i den som jeg bruker. Venninnen min er en svær skuff med toro produkter, pg jeg gremmes nærmest litt av det, får hjemmelaget er best, posemat smaker stivelse og salt syns jeg

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 00:51   #25
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Ang tacokrydder ...

Opprinnelig lagt inn av Mellon, her.

Jeg lager mye krydder, når jeg lager. Har til og med laget til mine venniner, og tenkte jeg snart skulle lage en stor porsjon til de og meg igjen.

Jeg har allerede begynt å planlegge årets julegaver, og i den sammenheng tar jeg vare på tomme krydderglass. Skal prøve å lage litt spiselige gaver, og, i tillegg til snop, lage tacokrydder og oljer o.l. og gi bort!

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tacokrydder Momsa Spørsmål om matvarer og oppskrifter 22 11-05-13 18:39
Tacokrydder MorStine Ketolysekuren 18 02-10-08 01:13
Tacokrydder Brumm Lavkarbo generelt 5 17-01-08 18:14
Tacokrydder? Fjonken Oppskrifter 1 13-03-06 01:04
Tacokrydder Energica Oppskrifter 14 28-09-05 09:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no