Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hjelp Til Forslag

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-04-07, 14:44   #1
diamond
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 4
diamond er på en erverdig vei

Hjelp Til Forslag

Hei,
Lenge siden jeg har vært her nå. Prøvde meg på lavkarbo for en stund siden, og jeg merket at det fungerte, men så syns jeg maten ble for kjedelig så jeg ga opp.

STORE deler av mitt kosthold består av karbohydrater, brød, pasta, ris, poteter osv. + alkohol og søtsaker. Jeg har dårlig fantasi, så greier ikke å finne noe annet istedenfor.

Hva kan jeg feks. bytte ut brød, pasta, ris og poteter med?
Og blir ikke dette dyrt?

I tillegg så er jeg veldig kresen på maten, jeg prøvde cottage chees her om dagen, og det falt ikke akkurat i smak. Hadde oppi litt lett syltetøy, ble bedre, men fortsatt ikke godt.

Jeg går på skole, og har ikke tid til niste-smøring eller frokost, så da blir det som regel rundstykker med ost i kantina + bakeri i storefri =S

Vær så snill og hjelp meg, jeg har utrolig lyst til å gå ned i vekt!

diamond er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 15:09   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp Til Forslag

Nøkkelen er planlegging, planlegging, planlegging..... For meg hvertfall. Og lunsjen må lages klar kvelden før.
ALternativ til poteter: Blomkålstappe, brokkoli, ovnsstekte grønnsaker, bønner og linser. Bland annet...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 15:15   #3
dolphy
Medlem
 
dolphy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 39
Innlegg: 284
dolphy har en fantastisk aura rundt segdolphy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp Til Forslag

Heisann!
Har du lest i oppskrift forumet her? Masse inspirasjon. Ziggys dagbok er også en super inspirasjonskilde!!

Jeg vil hvertfall foreslå å bytte ut poteter/pasta/ris med grønne grønnsaker. Jeg spiser masse brokkoli!
Til lunch lager jeg en salatboks med det jeg liker av grønnsaker (minus mais) og ett eller annet protein; tunfisk/kylling/skinke og feta ost/egg/gårsdagens middag.
Og Ziggy har en super oppskrift på no polarbrød med lite karber du kan variere i alle veier! Har ikke prøvd dem selv, men alle skryter sånn av dem
Og smoothies; der er det jo bare fantasien som setter stopper! mmm, blir nesten sulten her jeg sitter!
Sikkert flere som har bedre fantasi enn meg som kommer løpende med tips!

Lykke til! You can do it

__________________
Alt som ikke dreper gjør deg sterkere!
dolphy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blodtypedietten/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 18:44   #4
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp Til Forslag

Lurer litt på hva du mener med å ikke ha tid til nistesmøring jeg...

en ting jeg har lært, er at det er en grunn til at jeg har blitt overvektig, og jeg kan ikke bare sklde på hormonene mine. For å gå ned i vekt må man kutte ut det som gjør at man i utgangspunktet har lagt på seg. Kanskje betyr det at du må stå opp litt før for å smøre deg en matpakke og spise en frokost fremfor å kjøpe rundstykket i kantina. Eller hva med å ha en pakke fiberrik i sekken, og bare kjøpe osten?

Og Cottage cheese er noe mange er nødt til å venne seg til. Men liker du det ikke, så er det ikke noe krise, for det finnes utrolig mye annet godt du kan spise i steden. Som de andre sier, så er det bare å lese litt oppskrifter her inne, planlegge dagen sin og ta den tiden man trenger for å lage mat.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 21:49   #5
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp Til Forslag

Hvorfor bare se på disse tingene som problemer...? Snu på det, å se på dette som utfordringer!!

I begynnelsen går det nok litt tid med både å sette seg inn i kosthold, planlegge det og også utføre det.

Men DET ER VERDT DET!!!

Og vil du så gjerne, så er det vel ikke et offer heller, men en selvfølge for å oppnå den seieren det kommer til å bli!!

Lykke til!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 04:09   #6
dolphy
Medlem
 
dolphy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 39
Innlegg: 284
dolphy har en fantastisk aura rundt segdolphy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp Til Forslag

Skal man opp tidlig og liker å ligge de ekstra ti minuttene i senga, så lag heller i stand kanskje både frokost og lunch kvelden i forveien. Eller bare sørg for å lage en jævlig diger middag, så har du vips rester til enten lunch eller frokost der

Liker man ikke cottage cheese som noe søtt, med syltetøy eller kanel og sånn på, så har jeg hørt folk som krydrer den med grillkrydder i stedet og spiser tomat og slik til. Har ikke prøvd selv, men innbilder meg at det vil minne om potetsalat

__________________
Alt som ikke dreper gjør deg sterkere!
dolphy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blodtypedietten/lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20
Bli med i 21-klubben! nalana Trening 66 10-03-05 15:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no