Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen råd etter 15 dager ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-01-08, 02:05   #1
rez
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 40
Innlegg: 9
rez er ny på veien

Noen råd etter 15 dager ...

heihopp


akkurat nå veit jeg ikke hva jeg skal tro...

begynte på ketolyse for ca 15 dager siden, jeg gikk vel ned ca 3kg første uka, de siste 8 dagene har jeg gått ned mellom 1-2 kg... startvekta var på 99.5kg, veide meg imorres til 95.3kg.. problemet mitt er at jeg har skeia ut ett par ganger allerede, og gjett hva.... det er den forbanna alkoholen som ødelegger for meg, greit nok at alkohol i seg selv er fyfy men at jeg kjører i meg potetgull og kebab på natta er helt latterlig! det var riktignok 10 flak med potetgull og en kebab( spiste ikke pitabrødet heldigvis )


på søndag var jeg på kino, herregud som jeg sprakk... masse popcorn og fake baconsvor, helt utrolig at jeg har gått ned noe i det hele tatt!


men spm mitt er hvor mye har ett par sånne utskeielser å si?


jeg prøver så godt jeg kan selv om det kanskje ikke høres sånn ut

__________________


rez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 08:55   #2
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Noen råd etter 15 dager ...

Jeg tror at med to sprekker hver 14 dag gjør at vektnedgangen vil stoppe før du ønsker den skal stoppe...

Den første sprekken er forøverig ikke så ille hvis du ser bort fra potetgullflakene

Bedre lykke med fortsettelsen

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 08:57   #3
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Noen råd etter 15 dager ...

Opprinnelig lagt inn av rez, her.

men spm mitt er hvor mye har ett par sånne utskeielser å si?

Svaret er vel at hvis du ikke har tenkt å skeie ut mer, så vil du jo rette opp ganske fort.

Det du ikke skal gjøre er å la dette bli dårlig samvittighet. Det hjelper ingen ting. Spist er spist. Det kan hende du stagnerer litt vektmessig, men har du et genuint ønske om å tape vekt er det jo ikke smart etter min mening.

Glem det du har spist feil, fokuser på at du skal spise riktig heretter.

Det tar tid å bli fri dårlige vaner, det har de fleste her inne erfart. Meg selv inkludert.

Lykke til!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 23:11   #4
rez
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 40
Innlegg: 9
rez er ny på veien

Sv: Noen råd etter 15 dager ...

det går bedre idag føler meg bedre og psyken min er sterkere enn noen gang! de sprekkene var bare idiotiske, vokst fra meg det nå jeg har en uvane og veie meg altfor ofte da men jeg tipper jeg kommer på 94 tallet imorgen tidlig...skal prøve å vente med neste veiing til uka.


jeg fant forresten ut at seibiff uten sånn karbo stoff utapå var nydelig... lite fett vel å merke men bare å dynke den i litt stekefett ett par trær med broccoli ve siden av så er det knall!


det som faktisk er vanskelig er spisepause på jobb, jeg har ett hav av butikker rundt jobben men det å finne noe man kan snekre sammen er vanskelig, så i deg siste har det blitt mye grilla kylling... begynner å bli lei det nå og steike fisk på bakrommet er lissom ikke helt max, åssen er det forresten å spise butikklagde medisterkaker osv? er litt usikker der altså...


dama mi hater at jeg slanker meg... hu klarer vel det ikke selv, men i dag nektet hun å kose meg på magen fordi det ikke var så mye kos der igjen jeg tar det som ett komplimang

__________________


rez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 23:24   #5
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Noen råd etter 15 dager ...

Jeg har spist karbonader og slikt fra meny og gått ned i vekt,men siden du nettopp har startet ville jeg holdt meg til kylling, middagsrester, salater o.l til det sitter i fingrene
Lykke til!

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 10:02   #6
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Noen råd etter 15 dager ...

Hei
Sjekk hva det er som gjør at du sprekker. Og unngå situasjonene. Alkohol slekker jo "bremsene" slik at det kan bli utskeielse. Er det din erfaring, bør du vurdere å unngå alkohol . Prøv å unngå koblingene med godteri på kino, pølse på bensinstasjonen, og andre koblinger du må ha.
Utskeielsene har en tendens til å gi søtrhunger og sult, og det gjør det enda vanskeligere.
Så hold deg til ketolysekuren, det er jo rimelig enkelt hvis man følger den "etter boken"

Lykke til videre

Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
Etter 14 dager ble resultatet.... Maxxx Induksjonen 1 05-09-05 18:59
Vondt mange dager etter trening Tingeling Trening 3 30-08-05 03:40
9 uker og noen dager til årets test lillemy Generell diskusjon 10 11-03-05 19:17
Mellommåltid - noen gode råd? Zoë Induksjonen 12 08-12-04 10:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no