Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Erlends spesialgryte

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-07-09, 14:26   #1
Bathory
Medlem
 
Bathory sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Hgsd
Alder: 35
Innlegg: 79
Bathory er på en erverdig vei
Talking

Erlends spesialgryte

Denne oppskirften fikk jeg av en kamerat og er kjempe god!!

Du trenger:
600 Gr kylling filet ( jeg synes det er bedre å bruke en hel ferdig stekt kylling og ta av skinnet og dele den opp i biter, for billigst mulig selger de solvinge ferdig stekt kylling til 34 kr på rema 1000..du kan ogå bruke 2 pk 400 g kylling kjøttdeig)
bacon
purreløk
1 boks creme fraische
revet ost( så mye som ønskelig)
pepper
hvitløk pulver krydder

Slik gjør du:
Om du bruker kylling filet eller kylling kjøttdeig, stek dette litt før du har det i en ildfast form. Stek bacon sprøtt og ha over kyllingen i den ildfaste formen. Strø godt med purre over kyllingen og baconet, ha i hvitløk pulver og pepper.

Bland creme fraiche og osten,legg det som et lokk over kyllingen ,purren og baconet.

Stek i ovenen på 200 - 225 grader i 20 - 30 min.


Du kan gjerne ha brokkoli oppi, eller blomkål. Om du vil kan du servere med ris.

TIPS: er nesten bedre kald/lunken enn rett fra ovnen!
Velbekomme.

__________________
It's all in your head...
Bathory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet fase 2 frem til desember 2013 Svar med sitat
Gammel 14-04-13, 17:38   #2
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Erlends spesialgryte

Siden jeg har lyst til å prøve noe nytt gikk jeg inn på en tilfeldig side i oppskriftdelen og fant denne.
Derfor blir det dettemeg kyllingkjøttdeig til middag i morgen.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no