Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Ryp 2012

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-02-12, 22:10   #51
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Nei, det er vel for begge deler Skader ikke om det hjelper på fettforbrenningen!

Gled deg til kaken. Jeg slikket hele blenderen etterpå, måtte skru fra hverandre delene og renske beholderen med tungen

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 22:45   #52
Lille Virre
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 57
Lille Virre er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Ingen vellykket kake uten proff bolleslikker, som min yngste datter proklamerte sist lørdag

__________________


Lille Virre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 18:33   #53
Lille Virre
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 57
Lille Virre er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Heia!

Trøtt og jævlig i dag, var nær ved å skulke trening! Men fikk dytta meg avgårde..kreka meg gjennom intervall, gikk helt fint det.... det er håp!!!
Er som sagt på den 5 uka på RYP, så det var kun fire repetisjoner. Følte meg sterk, kunne absolutt klart flere!
I morgen blir det spinning før arbeid, så RYP fredag etter jobb. Ja, jeg gjør avtaler her som jeg må holde

__________________


Lille Virre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 23:04   #54
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Deilig! Jeg har dratt til en annen by enn treningssenteret mitt denne uken, så spørs dessverre på ryp-trening denne uken. Men kanskje jeg klarer å komme meg på Barrys bootcamp, knallhard trening! (Men tror ikke det blir noe av )

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 19:31   #55
Lille Virre
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 57
Lille Virre er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Barrys bootcamp...har ikke hørt om, men googla litt... 1 time trening hver dag?? Hadde vært noe om man var Hollywoodfrue, men akk nei!
Fikk spinna før aftenvakt i dag, etterfulgt av plankekjør.
Åssi, du får kose deg i Frankrike, trim eller ei

__________________


Lille Virre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 19:38   #56
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Ryp 2012

Dag 1 uke tre!
Ble ikke på onsdag, men derimot idag.
Håper jeg rekker en økt imorgen også!

en time hver dag?? Wow!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 19:48   #57
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Nei, hehe, ikke hver dag! Det er bare at de trener ulike kroppsdeler hver dag. timene består alltid av 30 min intervaller på mølle eller sykkel (her blir du pushet hardt) og 30 minutter styrke på de kroppsdelene de fokuserer på. Tror jeg dropper trening nå når jeg er hjemme, vil heller kose meg Så får jeg heller hoppe inn igjen i RYP når jeg er tilbake til "hverdagen"

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 21:29   #58
Lille Virre
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 57
Lille Virre er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Dag 1 uke tre!
Ble ikke på onsdag, men derimot idag.
Håper jeg rekker en økt imorgen også

Flott!!!!!

__________________


Lille Virre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 20:43   #59
Lille Virre
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 57
Lille Virre er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Går det bra her?
Er på 6. uka på RYP. Intervalltreninga tok jeg på 5 % stigning i dag, holdt på å daue, neida, men nesten... mer psykisk enn fysisk. Litt usikker på de 4 reps som ryp mener man skal ta sånn på 5-6 uka, føles litt lett??? Har ikke målt noe større progresjon på musklene..er man for slapp?????

__________________


Lille Virre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 08:43   #60
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Jeg valgte å heller slappe av og kose meg når jeg var hjemme hos familien, enn å dra på Barrys Bootcamp. Noen ganger er det viktig å bare bli enig med seg selv om at det er greit å slappe av en uke (selv om jeg sliter litt med det)

Hadde dag 2 styrke av uke 2 i går, og tenker å ta intervalltreningen idag.
Jeg sliter også med det psykisk, er jo så kjeeeedelig Men superdeilig etterpå. Jeg føler jeg har holdt på med dette lenge, men er jo bare på uke 2!

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 14:53   #61
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Ryp 2012

Enig, fire reps virker lite! Synes åtte er litt snaut også. Enten så har ryp blitt dårligere (mener at de ikke hadde færre reps før?) ellers så er jeg dårlig på maks 10.
Jeg leste en artikkel om myo reps. (Kan sikkert leses på Aftenposten sprek.) Og da ble jeg enda mer i tvil om hvor effektivt ryp er på den måten det er lagt opp nå.

Tenker at jeg nok hadde hatt utbytte av å starte på nytt og teste maks ti igjen. Og gi på skikkelig!!! Sist måtte jeg jo teste flere sett for å finne rett vekt, og klarte nok ikke gi nok jernet.

Selvom det er kjedelig, så tror jeg at jeg må det!
Sorry at jeg ikke gidder å linke, jeg kvoter på mobil

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 19:57   #62
Lille Virre
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 57
Lille Virre er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Ble for komplisert, myo reps, akk!
Men jeg tror også jeg var for feig på 10R. Tatt litt tyngere vekter på disse 4, så får man teste på nytt neste gang.
Har en økt igjen, så en uke hvile. Blir mer kondistrening den uka. Og planker. Tror absolutt planken tar på magemålet!

__________________


Lille Virre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 01:41   #63
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Ryp 2012

En økt igjen! Bra jobba!!
Jeg økte endel på de tre første øvelsene når jeg testet på nytt. Frister å prøve å fortsette på uke 3, kanskje jeg ikke trenger å starte på nytt? Morgendagen vil vise

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 10:43   #64
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Hei jenter!
Så deilig å være på siste uken da! Det er motiverende, eller?
Hvor mange kilo løfter dere nå?

Tok min siste økt i uke 2 igår, roomien min sparket meg litt bak, så kom jeg meg på trening
Synes egentlig det var greit å ha ukene fra mandag-søndag, men tror jeg kjører på videre med uke 3 i helgen jeg. hadde jo en god pause sist uke

Jeg har nok vært litt slapp også med 10RM, det var nytt treningsutstyr, nye vekter med lite variasjonemuligheter osv. Nå er jeg tryggere i vektrommet, og har lært å variere litt kreativt. Men jeg er veldig fornøyd med at jeg løfter 1 kg mer på armøvelsene enn jeg har gjort gjennom MANGE år med pump 2 ganger i uken. Og jeg har tilogmed mer å gi når øvelsen er ferdig

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 17:09   #65
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Ryp 2012

Wuhuuu! Jeg kommer rett fra økt, og er høy på endorfiner

Jeg la jo på noen kilo på noen av øvelsene, samt at jeg byttet til muskelvekst programmet, så jeg klarte på ingen måte å fortsette på uke 3!
Jeg er nå på uke to igjen og jeg ble skikkelig skikkelig sliten idag. Digg!

Litt kjedeligere med flere sett, men deilig å kjenne det ordentlig

Jeg har også startet en push up challenge med meg selv og lastet ned en app som skal hjelpe meg til 50!
Foreløpig tar jeg 5... på knærne... Så dette trengs
Og appen er artig og enkel

Jeg husker ikke nøyaktig kg, men jeg tar nå 70 i knebøy (maskin) og 27 i skråbenk (maskin) og 35 i low row (maskin)
Jeg vil bytte roingen til sånn sitte og dra i kabel-maskin! Tar det ved neste trening

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 21:41   #66
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

så bra! Jeg har lenge slitt med kneproblemer etter for mye twintip/langrenn kjøring, så knebøy er jeg faktisk litt pingle på 70 er bra!

Jeg forsøkte noe nytt igår, tabata-intervaller på møllen istedet for 4*4 intervaller. kjørte 4 tabata intervaller på 30 minutter, og tiden gikk så fort! anbefales

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 14:59   #67
ibsan
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 38
ibsan er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Litt treig jeg men hiver meg på her!

Har gjort unna 4 økter med RYP og dag 2, uke 5 står for døren i dag!
Gleder meg til å svette litt.

Jeg syns dere alle er kjempe flinke!! Jeg klarer ikke like mye i knebøy som dere. Jeg tar kun 20 kilo (frittstående- ikke maskin) så ser at jeg har litt å ta igjen her!

Ellers går det ok med intervalltreningen. Setter alltid på 3.0 i stigning (mener å ha lest at det er det man å ha for å ligne ute-forhold). Utgangspunktet er kun på 8.0 km/t, men øker nå gradvis her og.

Som ho-kjønn er jeg jo litt svakere i armane enn det eg egentlig har lyst å være så klarer kun mellom 5 og 8 kilo (på hver hånd) i de ulike armøvelsene. Mage og roing ligger jeg på omkring 30 nå.

Kjenner at jeg må legge litt mer kilo på nå siden det er færre repetisjoner.

ibsan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo- under 40 g karbo dagen Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 15:31   #68
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Ryp 2012

Om jeg skulle tatt knebøy frittstående, så hadde jeg nok ligget på ca 20 jeg også

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 17:01   #69
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

dag 1 uke 3 unnagjort, feels GOOD!

Jeg skal fra i dag prøve 7-10 dager med lite fett og mye proteiner for å se om det kan gjøre seg for mine 6 "pyntekilo". Har ikke vekt, men håper at det vil gjøre utslag på målebåndet
Får se da hvordan det vil gå med RYP i forhold til energi, men satser på jeg skal klare det!

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 10:00   #70
ibsan
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 38
ibsan er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

edit: det skulle selvsagt være dag 2, uke 2 i forrige innlegg.

Klarte å karre meg til treningssenteret i går men var helt kake i beina! Klarte å gjennomføre 3 av de 4 intervallene. Siste intervall ble bare med det ene minuttet dessverre. Gjennomførte styrkedelen greit men sa pass på knebøy i går. Kjente det på knærna at de ikke var helt gode.
skal heldigvis tilbake i dag for en styrkedel til, så blir ingen kjære mor da. I ettermiddag skal ALT gjennomføres.

ibsan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo- under 40 g karbo dagen Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 11:03   #71
ibsan
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 38
ibsan er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Ferdig med uke 2 i går! Deilig.
Klarte å gjennomføre alle intervallene og gått opp til 25 kilo på knebøy (men jeg trenger hjelp til å få stanga på plass på skuldrene ).

Nå er det helg før det er på 'an igjen neste uke!

ibsan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo- under 40 g karbo dagen Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 12:24   #72
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

så bra!

Jeg er på min 5. dag med lite fett/lite kh og mye proteiner. Det hjelper, og jeg har i tillegg energi! Jeg har ikke vekt, men tror jeg har blitt kvitt litt. (Jeg har ikke så mye å ta av, derfor kreves det litt ekstra med kostholdet).
Har en økt igjen av uke 3, og den blir nok imorgen!

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 21:01   #73
Lille Virre
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 57
Lille Virre er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Har hvile fra vekter denne uka ja...men har spinna tre ganger, og tatt litt mage/rygg.
Så det funker Åssi, med mer proteiner? Har proteinshake som jeg tar etter trening, man kan jo lure den inn som mellommåltider også..Du får finne fram målbånd.
Når det konmmer til knebøy så er jeg imponert om dere tar det med fri vektstang, jeg er i smithmaskin på den :P
Skal teste ut nye 10R til uka, men jeg er litt bekymra siden en betennelse i albuen har blussa opp.

__________________


Lille Virre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 21:02   #74
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ryp 2012

Begynte på RYP som midlertidig program for en periode jeg også.
Det var godt! Kjører tirsdager, torsdager og lørdager. Er på maksimal forbrenning programmet og på en uke med 3x12 knebøy og mage, resten 2x12. Føles ganske ålreit, til og med lette vekter blir passe hardt på 12reps.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 01:35   #75
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Ryp 2012

Et spm : jeg har hittil fint oversett kondisjonsdelen, men imorgen har jeg lyst til å sette igang. Hvordan tester jeg hvilken fart jeg skal starte i? Jeg har lest på mobilsiden (som forøvrig er android "app" for ryp!) men jeg fant ikke helt ut av det.. Hvordan gjorde dere det?

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
ryp


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny Giv 2012, blir DU med? Kanutten Lavkarbo generelt 457 07-08-12 19:16
Februarstartertråd 2012 bjorg Lavkarbo generelt 43 28-02-12 13:13
Januartrening 2012 ToreH Trening 408 01-02-12 19:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no