Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hvilke grønnsaker bruker dere?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-03-12, 16:29   #1
Disen
Medlem
 
Disen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østlandet
Innlegg: 222
Disen er på en erverdig vei

Hvilke grønnsaker bruker dere?

Ja enkelt og greit, hvilke grønnsaker bruker dere?
Her går det mest i brokkoli, blomkål, selerirot, purre, løk, squash og paprika i ulike varianter.
Lurer bare på om det finnes mange andre grønnsaker som er greie å spise på Atkins innspirert kosthold.
Tips taes i mot med takk!

__________________


Midtsommermål - 7 kilo
Disen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/atkins innspirert. Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 17:04   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke grønnsaker bruker dere?

Spinaaat! Jeg elsker spinat. Og spisskål og nykål. Går også med litt aubergine, knutekål, tomat, asparges - samt de du listet opp. Jeg bruker også ganske voldsomme mengder frisk chili, hvitløk og ingefær - det har aldri hindret vektnedgangen min eller tatt meg ut av ketose, men de har nok litt høyt karbohydratinnhold om man skal dytte det inn i et max 15 kh-regime.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 17:16   #3
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.193
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hvilke grønnsaker bruker dere?

Til middag i dag ble det svinestrimler stekt sammen med sellerirot, paprika, stangselleri, løk og squash. Toppet med bearnaisesaus laget på smør og fløte. Det er hardt å være på slank, gett...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 19:05   #4
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke grønnsaker bruker dere?

Jeg spiser alt av grønnsaker, men selvfølgelig er jo mengdefordelinga bestemt av karbo-innholdet.
Tenker som så at jeg lever slik jeg gjør på livstid, og da skal kostholdet ikke være slik at jeg må begrense grønnsaker iallefall.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 19:32   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke grønnsaker bruker dere?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg spiser alt av grønnsaker, men selvfølgelig er jo mengdefordelinga bestemt av karbo-innholdet.
Tenker som så at jeg lever slik jeg gjør på livstid, og da skal kostholdet ikke være slik at jeg må begrense grønnsaker iallefall.

Signerer denne.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 20:15   #6
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke grønnsaker bruker dere?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Signerer denne.

Me too

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 20:23   #7
Disen
Medlem
 
Disen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østlandet
Innlegg: 222
Disen er på en erverdig vei

Sv: Hvilke grønnsaker bruker dere?

Jeg begrenser innholdet etter hva jeg har spist resten av dagen og hva jeg har til middag, samt styrer unna de med mest karbo, så jeg tror jeg spiser en grei mengde uten å spare på noe hvis dere skjønner. Men det jeg ønsket med denne tråden var å få litt tips til hvilke grønnsaker vi kan bruke. Jeg trenger inspirasjon slik at jeg ikke går meg lei på blomkål og brokkoli liksom.

__________________


Midtsommermål - 7 kilo
Disen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/atkins innspirert. Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 20:44   #8
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilke grønnsaker bruker dere?

Alt, untatt poteter......
Sellerirot, paprika, blomkål, brokkoli, løk, kvitløk, asparges, stangselleri, sopp (er det grønsak?), tomat, kål, squash er det eg kjem på i farta

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 20:51   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke grønnsaker bruker dere?

selleristang, sellerirot, gul løk, hvitløk, sharlottløk, gressløk, vårløk, rødløk, ALT av salater, ALT av kål (knutekål er spes snadder), agurk, paprika, tomater, squash, aubergine, reddik, reddich, søtpotet, jordskokk, pepperrot, sellerirot, chili, ingefær, persillerot, pepperrot, .....++ alle urter +++++

Bare fantasien som setter grenser!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 20:56   #10
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilke grønnsaker bruker dere?

Hei,
Anbefaler en tur innom den store grønnsakstråden for inspirasjon

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 22:19   #11
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke grønnsaker bruker dere?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

selleristang, sellerirot, gul løk, hvitløk, sharlottløk, gressløk, vårløk, rødløk, ALT av salater, ALT av kål (knutekål er spes snadder), agurk, paprika, tomater, squash, aubergine, reddik, reddich, søtpotet, jordskokk, pepperrot, sellerirot, chili, ingefær, persillerot, pepperrot, .....++ alle urter +++++

Bare fantasien som setter grenser!

Og butikkenes utvalg. Skulle ha et granateple i går, alle butikken her hadde var i ferd med å bli tørre og innskrumpet og så dyre som de er i utgangspunktet kjøpte jeg i alle fall ikke en som alt var gammel! Tittet i en annen butikk i dag, men de hadde ikke i det hele tatt.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 22:26   #12
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke grønnsaker bruker dere?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Og butikkenes utvalg. Skulle ha et granateple i går, alle butikken her hadde var i ferd med å bli tørre og innskrumpet og så dyre som de er i utgangspunktet kjøpte jeg i alle fall ikke en som alt var gammel! Tittet i en annen butikk i dag, men de hadde ikke i det hele tatt.

Jeg pruter på alt av grønnsaker som ikke ser helt bra ut,får de som regel til halv pris

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 22:27   #13
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke grønnsaker bruker dere?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Og butikkenes utvalg. Skulle ha et granateple i går, alle butikken her hadde var i ferd med å bli tørre og innskrumpet og så dyre som de er i utgangspunktet kjøpte jeg i alle fall ikke en som alt var gammel! Tittet i en annen butikk i dag, men de hadde ikke i det hele tatt.

Butikkutvalget kan være fryktelig begrensende, ja - jeg har virkelig fått sansen for grønnkål, men det er det bare én butikk i omegn som har i hyllene sine - merkelig!

Jeg orker som regel så lite mat mengdemessig at jeg går inn for å velge det mest næringstette - så jeg velger aldri agurk eller lysegrønn salat, selv om jeg synes det også er godt.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 22:39   #14
Disen
Medlem
 
Disen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østlandet
Innlegg: 222
Disen er på en erverdig vei

Sv: Hvilke grønnsaker bruker dere?

Tusen tusen takk for mange svar, nå skal jeg på leting i butikken, slik at det ikke blir bare grønnsalat og blomkål her i huset:-)

__________________


Midtsommermål - 7 kilo
Disen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/atkins innspirert. Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 22:42   #15
akas
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 70
Innlegg: 1.097
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Sv: Hvilke grønnsaker bruker dere?

Og nå er det snart neslesesong!!! Neslesuppe--- DET er smaskens det! Og nesten gratis!

akas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 22:49   #16
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilke grønnsaker bruker dere?

Liker du sopp?Da kan du på noen minutter lage soppstuing,eller frese med løk,salt pepper og spise med rømme.Veldig godt

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 22:52   #17
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilke grønnsaker bruker dere?

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Liker du sopp?Da kan du på noen minutter lage soppstuing,eller frese med løk,salt pepper og spise med rømme.Veldig godt

Mmmmm, soppstuing e knallgodt.

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 23:50   #18
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilke grønnsaker bruker dere?

jeg spiser de samme hver dag i en salat: stangselleri, gulrot,løk,hvitløk,agurk, isbergsalat,tomat.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 08:39   #19
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke grønnsaker bruker dere?

Jeg kan liste opp de vi ikke bruker: squash (mannen liker ikke), stangselleri sjelden (jeg liker ikke), friske bønner (ingen av oss liker noe særlig) og pepperrot (ingen av oss liker).

Knutekål, grønnkål, persillerot og neper er vi ikke gode på da vi ikke vet helt hvordan disse er best å bruke.

Vi bruker: rødbeter, pastinakk, kålrot, reddiker, blomkål, brokkoli, hvit kål, sellerirot, gulrot, salat, tomat, paprika, spinat, asparges, løk, hvitløk, kinesisk hvitløk, chilli, ingefærrot, sopp av alle slag, agurk, mais, minimais, erter, sukkererter, jordskokk, søtpotet, purre, vårløk, luftløk, gressløk, kinesisk gressløk og aubergine .... Sikkert noen glemt.

Men selvfølgelig bruker vi ikke alle like mye.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilke kosttilskudd bruker du? Borealis Kosttilskudd 18 15-07-11 14:08
Hvilke grønnsaker bruker dere til middag? Ju9ta Ketolysekuren 8 25-03-11 21:35
Hvilke meltyper bruker man? Ronald Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 11-10-10 09:01
Hvilke kostilskudd bruker dere? Chantelle Generell ernæringsdebatt 0 19-04-09 19:42
Bruker dere kosttilskudd? Hvilke? liten løve Kosttilskudd 4 10-01-08 17:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no