Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Parkeringspriser i Oslo pr time?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-01-14, 18:38   #1
Tetra
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Med kjæresten <3
Alder: 37
Innlegg: 138
Tetra er på en erverdig vei

Parkeringspriser i Oslo pr time?

Noen som veit hvor mye det koster å sta å stå parkert i oslo sentrum pr time? parkeringshus vs langs gata? Kommer til å sta 2-3 forskjellige steder på en lørdag mellom 11-18.

__________________



Tetra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-14, 18:45   #2
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Parkeringspriser i Oslo pr time??

I sentrum kan du kun stå i to timer i strekk, bortsett fra i p-hus, der kan du stå lenger, men da flyr hundrelappene.

Prisene varierer etter hvilket område du er i, men det er dyrt.

Noen steder langs gaten er det gratis lørdag, men ikke alle. Etter tre er det de fleste steder gratis etter kl. 15 i helgene og etter 18 i ukedagene. Søndager er gratis de fleste steder.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 12-01-14, 18:54   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Parkeringspriser i Oslo pr time??

Om jeg ikke tar feil koster det 200kr pr døgn i parkeringshuset på Rikshospitalet. Trikkestopp er like i nærheten( 100-200meter). Der kan du stå i dag etter dag.. Vi parkerer der når vi har time på sykehuset og står der selv om vi skal ned i byen etterpå, like greit å stå der og bruke trikken ned i sentrum. Tar ikke lange tiden ned, det går an å ta trikken til forskningsparken og bane derfra også om man en vil.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-01-14, 18:56   #4
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Parkeringspriser i Oslo pr time??

Regn med drøyt 150,- 200,- kroner hvis du skal innom flere steder en hel lørdag.
Parkerer mye i Oslo og er du uheldig så flyr hundrelappene raskt.
Da forutsetter jeg at du i det hele tatt finner en ledig parkeringsplass i perioden 11-1800. Beregn også derfor minst 3-400,- i drivstoff og km kostnader på å kjøre rundt og lete etter parkeringsplass. Noe som faktisk er enda dyrere enn selve parkeringen, men det tenker kanskje ikke folk på?

Har du ny bil med billån så vil sikkert koste opptil 10-15,- pr km du må kjøre for å leite etter plass

Gammel bil uten lån, så regn med 4-5,- pr km

Du kan bli kjørende ekstremt mange kilometer rundt i Oslo for å finne ledig plass.....

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-01-14, 19:15   #5
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Parkeringspriser i Oslo pr time??

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Om jeg ikke tar feil koster det 200kr pr døgn i parkeringshuset på Rikshospitalet. Trikkestopp er like i nærheten( 100-200meter). Der kan du stå i dag etter dag.. Vi parkerer der når vi har time på sykehuset og står der selv om vi skal ned i byen etterpå, like greit å stå der og bruke trikken ned i sentrum. Tar ikke lange tiden ned, det går an å ta trikken til forskningsparken og bane derfra også om man en vil.

Da er det bedre å stå i p-huset på Oslo City. Mener det koster ca 250 per døgn og da er du jo midt i sentrum, der er det også alltid ledig plass. Det koster jo å ta kollektivt og, i tillegg blir det mer styr å dra fram og tilbake.

Det er et p-hus som er mer åpent enn det på Oslo City, det ligger like i nærheten, rett over gaten for Oslo Spektrum. Har hørt det er rimeligere å stå der, men der kan man ikke stå ubegrenset i tid.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 12-01-14, 20:58   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Parkeringspriser i Oslo pr time?

Jeg ville parkert på en innfartsparkering litt utenfor sentrum og kjøpt dagskort på kollektivt. Litt utenfor finner du lett gratis på lørdager, og det er mye raskere å bevege seg i byen med kollektivt enn bil.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-14, 23:33   #7
Tetra
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Med kjæresten <3
Alder: 37
Innlegg: 138
Tetra er på en erverdig vei

Sv: Parkeringspriser i Oslo pr time?

Kollektivt er ikke aktuelt da vi er en stor jentegjeng som skal dit. Kollektivt er ikke billig nei. :/ "Kjennemerker" vi kommer til å trenge parkering i nærheten av er: børsen,domkirken,norgesbank,regjeringskvartalet.

Har parkeringshus i oslo "trekk lapp, stå 3-timer gratis" ?

__________________



Tetra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-14, 23:39   #8
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Parkeringspriser i Oslo pr time?

Opprinnelig lagt inn av Tetra, her.

Kollektivt er ikke aktuelt da vi er en stor jentegjeng som skal dit. Kollektivt er ikke billig nei. :/ "Kjennemerker" vi kommer til å trenge parkering i nærheten av er: børsen,domkirken,norgesbank,regjeringskvartalet.

Har parkeringshus i oslo "trekk lapp, stå 3-timer gratis" ?

Ja, men ikke i sentrum, bare på kjøpesentre utenfor sentrum.

Var jeg dere ville jeg gjort det enkelt. Valgt ett av p-husene i sentrum, så er det gangavstand til alt. Og så rett og slett bare betalt for det. Alternativt kan dere lete i gatene rundtomkring og bare betale til det blir gratis etter kl.15. Gratis hele dagen er ikke mulig midt i sentrum.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 12-01-14, 23:39   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Parkeringspriser i Oslo pr time?

Jeg ser ikke hvorfor kollektivt er et dårlig alternativ for en stor gjeng? Ville tro det var bedre enn å kjøre flere bilder, at alle er på samme transportmiddel. Du kan ikke regne med å få flere parkeringen i nærheten av hverandre en lørdag formiddag i Oslo, selv ikke i parkeringshusene.
Det finnes noen slike, men ikke i sentrum. Du må nok så langt ut i drabantbyene for å finne den type parkering.
Et 24-timerskort for sone 1i Oslo koster 90kr, det er ganske mye billigere enn de fleste parkeringene.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-14, 23:42   #10
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Parkeringspriser i Oslo pr time?

Jo, i de store p-husene er det alltid plass til flere biler.

Jeg hadde aldri giddet å kjøre nesten fram, for så å ta kollektivt og betalt 40,- per person for det hver vei. Da hadde jeg heller gjort det mer komfortabelt og kjørt helt fram.

Personlig ville jeg funnet parkering i gatene, siden de da kommer litt nærmere målene og det blir billigere enn å stå i p-hus, men er de usikre på å kjøre i sentrum og ikke kjent, pluss at de skal parkere flere sammen, ville jeg valgt et p-hus.

Jeg har kjørt til sentrum en million ganger, har aldri hatt noe problem med det. Men jeg bor jo i Oslo og er kjent, så jeg synes ikke det er vanskelig å kjøre i byen, vet mange synes det er ubehagelig å kjøre der.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 12-01-14, 23:52   #11
Tetra
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Med kjæresten <3
Alder: 37
Innlegg: 138
Tetra er på en erverdig vei

Sv: Parkeringspriser i Oslo pr time?

Grunnen til at vi ikke vil kjøre kollektivt ar at billigste alternativ for oss er buss som koster 140kr en vei! Evt tog som er raskere, men dette koster 199kr pr vei. Siden det er priser en vei pr pers blir det aaaaltfor dyrt.
Mye billigere at vi kjører 2 fulle biler sammen å spleiser på utgiftene. Da tror jeg vi satser på å sta langs gata. Takk for svar

Hvor finner jeg forrsten info og oversikt over sånne "24-timerskort for sone 1i Oslo" ? Hvis dette var parkeringskort og ikke busskort?

__________________



Tetra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-14, 00:00   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Parkeringspriser i Oslo pr time?

Som jeg skrev før, kjøre til en innfartsparkering eller en av bydelene lenger ut fra sentrum, parkere der og ta banen eller trikken/bussen til sentrum. Da er det jo ikke snakk om å kjøre kollektivt fra startpunktet, bare inn til sentrum. 24-timerskort er kollektivt. Jeg har bodd i Oslo i 14 år selv, og kjørt masse i sentrum, men selv jeg parkerer heller på f.eks helsfyr og tar banen ned på en lørdag, rett og slett fordi det er så mye vegarbeid og dritt i sentrum at man må kjøre lange omveier for komme dit man skal.
For de plassene dere skal ville jeg satset på parkering rundt bankplassen/kvadraturen. Da er alt i gangavstand.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg har fått time hos endokrinolog ... FrkMarge Stoffskifte / hormonproblemer 10 22-10-11 01:54
Sliter big time ninasov Spørsmål og svar 9 28-04-10 09:27
Long time no see ... Julegaver! Hyper Generell diskusjon 5 14-12-09 20:50
I dag sprakk jeg BIG TIME! Millsi Ketolysekuren 29 03-11-07 14:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no