Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse og Metformin?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-06-05, 22:59   #1
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Ketolyse og Metformin?

Jeg går på medikamentet Metformin (3x 850 mg daglig). Dette er kjent som et medikament for å stabilisere blodsukkeret (for diabetikere), jeg har ikke diabetes (ennå ihvertfall...), men har hormonforstyrrelsen pco, er overvektig og ønsker å bli gravid - derfor har jeg fått disse medisinene. Men kan jeg kjøre kroppen helt ned i ketose samtidig som jeg går på disse medisinene - noen som vet??

timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 30-06-05, 23:02   #2
lotte
Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 102
lotte har en fantastisk aura rundt seglotte har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av timich

Jeg går på medikamentet Metformin (3x 850 mg daglig). Dette er kjent som et medikament for å stabilisere blodsukkeret (for diabetikere), jeg har ikke diabetes (ennå ihvertfall...), men har hormonforstyrrelsen pco, er overvektig og ønsker å bli gravid - derfor har jeg fått disse medisinene. Men kan jeg kjøre kroppen helt ned i ketose samtidig som jeg går på disse medisinene - noen som vet??

Dette over kunne like gjerne vært skrevet av meg selv Går også på metformin av samme grunn som deg! Og jeg er inn i tredje uke i ketose og det går helt fint! Vekta går nedover og jeg føler meg i fin form!
Blir spennende å følge med deg!
Lykke til!

__________________
Lotte
PCOS`er med 2 mislykkede IVF-forsøk
Motivasjon: ønsket om barn og bikinisesongen!!
Mål: 67 kg
Delmål: 78 kg
lotte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a la Lotte:) Svar med sitat
Gammel 30-06-05, 23:08   #3
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Jeg har gjort det samme som deg, vært i ketose og gått på metformin. Men jeg tok en noe mindre dose da, etter råd fra legen på Lindbergklinikken. Tror jeg tok 1000 mg pr dag. Uansett tror jeg ikke det er noe farlig å kombinere de to. (Uten at jeg skal si noe skråsikkert, det er sikkert andre som vet mer om dette)

  Svar med sitat
Gammel 03-07-05, 23:56   #4
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Jeg har gjort det samme som deg, vært i ketose og gått på metformin. Men jeg tok en noe mindre dose da, etter råd fra legen på Lindbergklinikken. Tror jeg tok 1000 mg pr dag. Uansett tror jeg ikke det er noe farlig å kombinere de to. (Uten at jeg skal si noe skråsikkert, det er sikkert andre som vet mer om dette)

Ketolysekuren er effektiv overfor insulinresistensen som er en meget viktig brikke i PCO . Metformin virker på samme måte . Regelmessig mosjon har samme effekt !! Krom ditto ( glemte nesten den).

Jeg har flere på ketolysekuren med PCOS , som har fått reg. menstruasjon og et par er blitt gravide - selv om de ikke hadde nådd sin målvekt .( ingen brukte forresten metformin!)
Personlig er jeg modstander av nesten alle medisiner rundty graviditet , men man må selvfølgelig se på helheten.

Man kan sannsynligvis redusere metformindosen, når vekten er gått ned mellom 5-10% noe avhengig av utgangspunkt.

Husk folinsyre hvis det er planer om å forsøke å bli gravid .

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13
Mensforstyrrelser - PCOS - Metformin Fedonisten PCOS og karbohydratkontroll 3 11-04-05 16:16
Metformin synne PCOS og karbohydratkontroll 1 27-02-05 02:53
Metformin Albertine PCOS og karbohydratkontroll 4 27-08-04 11:28
Metformin Therese74 Atkins kosthold 0 21-07-04 13:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no