Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 23-09-13, 18:19   #21151
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Det er sånn hver gang vi reiser med båt, så det er ikke noe galt.
Jeg lurte på om noen viste om det.

Å jeg ser du Nellie også gjør det (klarer ikke å sitere to i et innlegg )
kan være slitsomt å holde på slik
Å då lure jeg på om du også blir sjøsyk av ingen ting nesten??
For det gjør nemlig jeg

Ikke sånn kjempe med en gang, men blir alltid både sjø-, bil- og flysyk. Testa ut sånn sea band når jeg fløy nå. Det virket faktisk ganske bra. Ble bare litt kvalm. Jeg blir sånn vuggete av å fly også! Vugger i par-tre dager etterpå.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 23-09-13, 18:21   #21152
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ikke sånn kjempe med en gang, men blir alltid både sjø-, bil- og flysyk. Testa ut sånn sea band når jeg fløy nå. Det virket faktisk ganske bra. Ble bare litt kvalm. Jeg blir sånn vuggete av å fly også! Vugger i par-tre dager etterpå.

For ikke å nevne buss-syk! Ojameg.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 23-09-13, 18:26   #21153
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

da har du kanskje kokt de for lenge i utgangspunktet? jeg vet at egga som jeg noen ganger kjøper på jobb er grønne ved lunsjtider da han som koker de ikke kjøler de ned men lar de stå varme. egga jeg koker hjemme har aldri blitt grønne, men plomma er noen ganger litt blaut, så de er ike kjempehardkokte..

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 23-09-13, 18:26   #21154
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

For ikke å nevne buss-syk! Ojameg.

Jeg blir ganske reise syk i buss vis jeg ikke sitte forran, bil og tog i feil retning.

Har for noen år siden blitt kjent med Scopoderm, reise syke plaster på resept.
Det er det eneste som har hjelp på meg.

Kan anbefales, klarte til og med reise med båt til England

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo
Gammel 23-09-13, 18:44   #21155
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg mener forresten noen skrev en gang om en effektiv måte å få nye håndklær til å bli brukelige på? Noe jeg selvfølgelig ikke husker detaljene av ... Nye håndklær er jo helt umulig å tørke seg med, de absorberer liksom ikke vann, og det er litt kjedelig å vaske de tjue ganger før jeg kan bruke dem.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-09-13, 20:37   #21156
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Jeg blir ganske reise syk i buss vis jeg ikke sitte forran, bil og tog i feil retning.

Har for noen år siden blitt kjent med Scopoderm, reise syke plaster på resept.
Det er det eneste som har hjelp på meg.

Kan anbefales, klarte til og med reise med båt til England

Jeg kan bli reisesyk av å kjøre heis! etter en tur på sjøen kan jeg gynge i to-tre uker om ikke lenger. En gammel kollega mente det kunne skyldes ubalanse i vesken i mellomkrigstiden, men jeg har aldri sjekket det. Forresten er det eneste som virkelig hjelper mot reisesyke ingefærtabletter.
Edit: væske i mellomøret skulle det stå!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg mener forresten noen skrev en gang om en effektiv måte å få nye håndklær til å bli brukelige på? Noe jeg selvfølgelig ikke husker detaljene av ... Nye håndklær er jo helt umulig å tørke seg med, de absorberer liksom ikke vann, og det er litt kjedelig å vaske de tjue ganger før jeg kan bruke dem.

Vaske dem med eddik i skyllemiddelet skal virke.

__________________
Persistance pays!

Sist redigert av Carisma : 23-09-13 kl 21:13.
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 23-09-13, 20:42   #21157
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg kan bli reisesyk av å kjøre heis! etter en tur på sjøen kan jeg gynge i to-tre uker om ikke lenger. En gammel kollega mente det kunne skyldes ubalanse i vesken i mellomkrigstiden, men jeg har aldri sjekket det. Forresten er det eneste som virkelig hjelper mot reisesyke ingefærtabletter.

Vaske dem med eddik i skyllemiddelet skal virke.

Ja, ubalanse i vesken i mellomkrigstiden er en uting!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 23-09-13, 20:55   #21158
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Vaske dem med eddik i skyllemiddelet skal virke.

Ah! Nå bruker jeg ikke skyllemiddel når jeg vasker håndklær, så funker det å bare helle litt edikk i skyllemiddelkammeret, mon tro?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-09-13, 21:02   #21159
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Hvor lenge holder kokte egg seg i kjøleskapet, med og uten skall? Nortura påstår 2 dager, men jeg syns det høres veldig lite ut..?

Jeg mener bestemt jeg fant ut at med skallet på holder det inntil 6 uker!
Var ikke meningen, men skriver alltid dato på når jeg legger kokte egg i kjøleskapet og ett hadde gjemt seg godt, for å si det sånn. Men spiselig var det!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 23-09-13, 21:11   #21160
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Ja, ubalanse i vesken i mellomkrigstiden er en uting!

Ja, ikke rart man sliter!
Autocorrect strikes again.... Væske i mellomøret skulle det stå

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ah! Nå bruker jeg ikke skyllemiddel når jeg vasker håndklær, så funker det å bare helle litt edikk i skyllemiddelkammeret, mon tro?

Hmmm, kanskje det er grunnen? Jeg vasker aldri noe annet enn regntøy og goretex uten skyllemiddel. Syns ikke håndklærne tørker noe uten, og i tillegg kjennes som stålull. Men bare soft-lan som funker syns jeg.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 23-09-13, 21:33   #21161
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hmmm, kanskje det er grunnen? Jeg vasker aldri noe annet enn regntøy og goretex uten skyllemiddel. Syns ikke håndklærne tørker noe uten, og i tillegg kjennes som stålull. Men bare soft-lan som funker syns jeg.

Nei, det er definitivt ikke grunnen. Jeg opplever det helt motsatt - at med skyllmiddel fungerer de dårligere til å tørke enn med. Og jeg liker at de er litt stive når de er nyvaska.
Men det var ikke spørsmålet. Dette er helt nye håndklær som tørker dårlig sånn som helt nye håndklær pleier å gjøre. Ingen av de håndklærne jeg har hatt en stund er sånn. Det er som om de er har et slags belegg på seg eller noe ... Kom på nå at det kanskje var noe med å vaske dem i kaldt vann? Enn om det forsåvidt høres alt for enkelt ut?!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-09-13, 21:56   #21162
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Photo: kanskje denne kunne være til nytte?

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
Gammel 23-09-13, 22:02   #21163
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Julie, her.

Photo: kanskje denne kunne være til nytte?

Takk! Ser ut som edikk er the shit! Jeg vasker alltid håndklærne på 90 grader, men det har ikke hjulpet så mye enda på disse nye selv etter to omganger.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 24-09-13, 10:56   #21164
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg mener bestemt jeg fant ut at med skallet på holder det inntil 6 uker!
Var ikke meningen, men skriver alltid dato på når jeg legger kokte egg i kjøleskapet og ett hadde gjemt seg godt, for å si det sånn. Men spiselig var det!

Jeg her alltid oppbevart kokte egg med skallet på for jeg innbiller meg at de holder lengre da, men leser flere plasser at man alltid skal ta skallet av før kjøleskap. Har alltid tenkt på skall/hinne som en beskyttelse (bedre holdbarhet) men det er vel kanskje feil siden jeg alltid stikker hull i skallet før koking?

Har aldri hatt kokte egg noe særlig lengre enn en uke i kjøleskapet, men det er for det at de ikke holder lengre hos meg

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 24-09-13, 11:12   #21165
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Har alltid tenkt på skall/hinne som en beskyttelse (bedre holdbarhet) men det er vel kanskje feil siden jeg alltid stikker hull i skallet før koking?

Har du stukket hull i skallet så er det ikke sterilit inni lenger nei.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 24-09-13, 13:04   #21166
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

En ting er sikkert, og det er at kokte egg som har ligget med skall på lukter myyyyye verre enn egg oppbevart uten skall Har aldri hatt kokte egg liggende mer enn to dager i kjøleskap siden jeg ikke koker så mange i gangen (foretrekker varme, halvbløte egg).. Men jeg prøver i hvert fall 5 dager uten skall

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 24-09-13, 13:20   #21167
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Blir ikke egg, som oppbevares med skallet på, grønne?

Nei - det er det over-koking som gjør. Men det kan nok hende du må koke dem litt mindre enn du er vant med om du beholder skallet på. (Det er også vanskeligere å kjøle kokte egg med skallet på like raskt ned.)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 24-09-13, 13:21   #21168
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

I ortodokst kristne land så feires påske ved at egg kokes i f. eks. løk (etterhvert også med kunstige farger) og blir servert til gjester. Disse står framme på bordet da de er flotte å se på. De står i alle fall i 4-5 dager, hvis ikke mer.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet
Gammel 24-09-13, 13:24   #21169
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Jeg her alltid oppbevart kokte egg med skallet på for jeg innbiller meg at de holder lengre da, men leser flere plasser at man alltid skal ta skallet av før kjøleskap. Har alltid tenkt på skall/hinne som en beskyttelse (bedre holdbarhet) men det er vel kanskje feil siden jeg alltid stikker hull i skallet før koking?

Har aldri hatt kokte egg noe særlig lengre enn en uke i kjøleskapet, men det er for det at de ikke holder lengre hos meg

Dersom du koker dem etter stikking så har du nok tatt knekken på det meste uansett... Men du har selvfølgelig også laget en åpning for smitte etter koking da.

Ferske egg holder fort en måned i kjøleskap så jeg ser vel ikke hvorfor at kokte skal være stort dårligere (forutsatt helt skall og hel hinne også etter kokingen)?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 24-09-13, 14:51   #21170
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Fikk den knakende gode ideen at jeg skulle prøve å laste over filene fra rmaps til pc'n, men hvilket program støtter enten*.gpx eller *.kml?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 24-09-13, 15:27   #21171
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Fikk den knakende gode ideen at jeg skulle prøve å laste over filene fra rmaps til pc'n, men hvilket program støtter enten*.gpx eller *.kml?

GSAK støtter gpx-filer
... og på android så støtter c:geo gpx-filer

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 24-09-13, 15:36   #21172
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

GSAK støtter gpx-filer
... og på android så støtter c:geo gpx-filer

c:geo er appen på telefonen ja, men hvordan får jeg det over på pc'n? Eller misforsto jeg nå?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 24-09-13, 19:26   #21173
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

glemte nykokte egg i en bolle vann på kjøkenbenken igår som jeg oppdaget til morran idag. jeg tok ikke sjangser nog kokte meg nye, men slang de andre i kjøleskapet. mon tro om de er fine selv etter 9 timer i romtemperatur?

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 24-09-13, 20:05   #21174
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

c:geo er appen på telefonen ja, men hvordan får jeg det over på pc'n? Eller misforsto jeg nå?

Altså - jeg vet ingenting om eksport fra c:geo... Jeg pleier å laste ned gpx-filer fra nettet (geocaching etter å ha generert spørringer - det er en premiumtjeneste) og så legger jeg dem inn i GSAK på pc'en. GSAK bruker jeg for å logge og å sortere/se på cacher. Fra GSAK kan jeg eksportere en ny spørring som er tilpasset det jeg vil. F.eks cachene i ca 25km radius fra hjemstedet mitt. Denne importerer jeg til c:geo gjennom å legge fila på sd-kortet (via usb/kortleser eller trådløs overføring) og så åpner jeg den i c:geo og importerer cachene fra den.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 24-09-13, 20:06   #21175
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

glemte nykokte egg i en bolle vann på kjøkenbenken igår som jeg oppdaget til morran idag. jeg tok ikke sjangser nog kokte meg nye, men slang de andre i kjøleskapet. mon tro om de er fine selv etter 9 timer i romtemperatur?

Det vil jeg tro. Men det er jo bare å kakke ett og lukte/smake forsiktig på det. Egg som er skjemt lukter vanligvis ille.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no