Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Skal nå teste en variant av ketolyse, spennende

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-04-10, 01:43   #1
Comby
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 1
Comby er på en erverdig vei
Thumbs up

Skal nå teste en variant av ketolyse, spennende

Hei hei Takker for mye flott info om denne dietten. Jeg har studert denne dietten mesteparten av påsken. For det meste på engelske forum, men også brukt lavkarbo forumet mye for å finne å forslag til norske produkter som passer bra til dietten, personlige erfaringer og resultater. Kjipt at produktutvalget på mat vi har i norge er så forferdelig dårlig, sett i forhold til f.eks Amerika.

Er en rimelig aktiv mann som trener opp til 1-2 ganger om dagen, med fasted morning cardio i en time 5-6 ganger i uken. Og tung styrketrening senere på dagen. Jeg har i mange år fulgt 40% 40% 20% med rundt 500-/+ cal deificit i store perioder. Jeg er nå lei av å sitte fast på fettforbrenningen, og gleder meg nå som en gal til å teste denne dietten.
Etter å ha levd i 4 år (folkehøyskole, militæret, universitet 2 år) med streng fettrestriksjon, bare komplexe carbs, og kjedelige proteiner fra kyllingfileer, tunfisk, karbonadekjøttdeig, 6 eggs eggehviteomeletter (aldri mer enn 2 eggeplommer:S ) osv, er jeg er så sykt lei. Har heller omtrent ikke rørt sukker el godteri på flere år. Kanskje jeg ikke helt hører hjemme på dette forumet, men det er denne siden jeg har fått all den norske infoen og erfaringene. Det er dette forumet jeg må takke for all infoen jeg har fått, ikke noe random treningsforum. Helt fantastisk å lese om de helt enorme resultatene mange av dere har fått på denne "luksusdietten"

Jeg skal ikke følge ketolyse dietten som jeg har en følelse av at de fleste følger her, tho. Jeg skal ha cyclinical keto diet, som jeg vet en del av de mest erfarne på dette forumet vet ihvertfall litt om. Er i bunn og grunn den samme dietten, bare at jeg må erstatte glocyoselagrene i muskler for at de ikke skal brytes ned. Med denne skal man teorien kunne øke i stryke også, selv om jeg er litt i tvil om den påstanden, men hvem vet blir spennende å se.

Den første keto fasen min skal vare i 12 dager så kroppen blir vant til å bruke fett som energi, før jeg skal ha 36 timer der jeg spiser rundt 700g carbs, og maks 80g fett. Etter tilvenningsfasen blir det keto fra søndags morning til fredags ettermiddag hver uke, med en ekstra tung trening for hele kroppen for å tømme glycose lagrene helt før fredags"carb up'en"
Første uken har jeg hørt skal være rimelig j*vlig, ihvertfall i styrketreningsdelen, blir spennende å se hvordan kroppen takler det. Er vant til cardio på morningen på tom mage så det blir ikke noe problem på keto heller. Håper og jeg skal slippe å trene 7 dager i uken på denne dietten, siden det mest sannsynelig ikke blir nødvendig, får se det an

Er på min første dag på keto no, har følt meg tipp topp hele dagen, (med unntak av forkjølelsen jeg har) Har kjøpt ketostix men ikke testet ennå, gjør det senere eller i morgen.
Dagens måltider har bestått av 5 egg og 100g bacon til frokost, hjemmelaget burgerpaddie med ost til lunsj, roastbiff med majones & remulade til middag, mer roastbiff og majones & remulade til "kvelds". Og et måltid til med det samme nå snart før jeg legger meg. Vet jeg ikke har noe grønnsaker og at måltidene er veldig ensformige, men jeg er hjemme i Bergen i påsken og får ikke styrt kjøleskapet selv igjen før i morgen når jeg flyr tilbake te Trondheim. hehe
Basal metabolic raten min er 1824, pluss aktivitet 3283, minus ca 600 deificit er 2627 så det blir noe sykt mye fett
Skal starte med ca 205g fett (1847), 165 g proteiner (660 cal), 35g carbs (120 cal), blir litt under 30% proteiner men jeg holder meg til rundt 1g protein per pound lean bodyweight. Er litt småtull med prosentene der men det er klokken 1 om natten :P
Føles helt utrolig og for godt til å være sant å kunne spise ting som bacon, kylling, egg MED plomme, skikkelig ost, kjøttdeig, majones, rømme, smør osv igjen. Må omkoble hjernen min helt. Funnet utrolig mange spennende oppskrifter her på denne siden som jeg skal teste med en gang jeg kommer til trondheim. Jeg har også om 12 dager en high carb dag som jeg kan tenke med er utrolig viktig motivasjonen for den tunge uken jeg har foran meg.

Jeg elsker de strenge carbs reglene i keto delen av denne dietten, mye lettere å jukse når du tenker "litt av dette kan ikke skade". Nå kan det faktisk skade stort om du har den mentaliteten og resultatet kan bli at du mister en hel dag eller mer med ketolyse.

Har og et helt nytt treningsprogram lagt opp for denne dietten, men det hører vel kanskje ikke hjemme på dette forumet Har ikke satt meg selv så grundig inn i noen annet en ketolyse forumet på lavkarbo.no, så er ikke helt kjent med normene for hva man poster på denne siden enda. Hehe.

Vil uansett takke for masse flott info, erfaringer, oppskrifter og råd jeg har funnet på dette forumet. Jeg ønsker og dere alle lykke til videre på reisen mot en lettere framtid

Mvh Bergenser.


Sist redigert av Comby : 06-04-10 kl 01:50.
Comby er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 40% 40% 20%, Nyskjerrig på ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
ckd, keto, ketolyse


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Biskvier (Sarah Bernard variant) minien Kake/dessert og snacks 8 24-04-11 23:17
Ny variant - lapper! luringen Frokost og kveldsmat 5 16-08-10 22:04
En annen variant fylt Oopsie Bergrosa Lunsj 8 28-01-10 23:57
Jeg skal avslutte ketolyse. Men hvordan skal jeg gjøre videre ifht mat? *pippi m gutt og jente* Lavkarbo generelt 7 31-05-09 13:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no