Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Blødninger fra tannkjøttet

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-11-10, 22:40   #1
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Blødninger fra tannkjøttet

Leste en reklame om dette i KK - og kom plutselig på at dette var jeg mye plaget med før jeg spiste lavkarbo. Blødde hver dag når jeg pusset tennene med en soft-tannbørste. Nå har jeg ikke vært plaget med dette i det hele tatt det siste snart året - og jeg mistenker veldig lavkarbokostholdet i å ha "skylden"

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 01:48   #2
Clockwork
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Drammen
Innlegg: 103
Clockwork er på en erverdig vei

Sv: Blødninger fra tannkjøttet

Damn, dette har jeg også.
Har ikke tenkt SÅ mye over det før jeg leste dette, men når du nevner det... Hm... Kan godt hende jeg hadde det før også, ikke godt å vite.

Clockwork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 01:38   #3
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Blødninger fra tannkjøttet

Bruk tanntråd. Blødninger i tannkjøttet skyldes jo gingivitt (eller tannkjøttbetennelse)

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 08:34   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Blødninger fra tannkjøttet

Opprinnelig lagt inn av Mr. Muscle, her.

Bruk tanntråd. Blødninger i tannkjøttet skyldes jo gingivitt (eller tannkjøttbetennelse)

Poenget var at nå HAR jeg ikke problemer med dette lengre da etter snart et år på lavkarbo - selv om jeg ikke har gjort noen endringer på bruk av tannbørste/tanntråd

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 18:24   #5
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Blødninger fra tannkjøttet

Ifølge min tannlege trenger bakteriene (som danner betennelse) karbohydrater for å overleve. Dersom du kutter ned blir det selvsagt mindre blødninger.

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 18:39   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Blødninger fra tannkjøttet

Opprinnelig lagt inn av Mr. Muscle, her.

Ifølge min tannlege trenger bakteriene (som danner betennelse) karbohydrater for å overleve. Dersom du kutter ned blir det selvsagt mindre blødninger.

Tøft! Ikke rart chrons'en min også er blitt bedre da!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 19:06   #7
Nordica
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 12
Nordica er på en erverdig vei

Sv: Blødninger fra tannkjøttet

Jeg blødde som en gris i tannkjøttet tidligere, lenge før jeg begynte med lavkarbo. Så begynte jeg å ta JuicePlus+, og etter kort stund slutta det å blø. Les om det på www.juiceplusnordic.com Det er studier for at JP forbedrer tannkjøtthelse.

__________________

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wokPrBZ/]
Nordica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 19:42   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Blødninger fra tannkjøttet

Opprinnelig lagt inn av Nordica, her.

Jeg blødde som en gris i tannkjøttet tidligere, lenge før jeg begynte med lavkarbo. Så begynte jeg å ta JuicePlus+, og etter kort stund slutta det å blø. Les om det på www.juiceplusnordic.com Det er studier for at JP forbedrer tannkjøtthelse.

Takk for anbefalingen. Trenger ikke JuicePlus+ da jeg ikke har problemer med tannkjøttet lengre - takket være over et år på lavkarbo-kosthold

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blødninger som bivirkning? Charly Ketolysekuren 1 06-05-09 23:34
Uregelmessig mens eller blødninger utenom mens ... Andre som opplever det? Stellamor Ketolysekuren 9 24-04-09 10:29
Blødninger megselv Ketolysekuren 21 06-11-07 19:44
Lavkarbo og surrete blødninger...trenger råd! Borealis PCOS og karbohydratkontroll 30 14-06-06 17:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no