Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Tidligere kur og partystoppere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-05-10, 20:56   #1
kalla82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 40
kalla82 er på en erverdig vei

Tidligere kur og partystoppere

Er det noen her som tidligere har gått på ketolysekuren og som nå går på denne igjen? Merker dere noen forskjell på denne gangen og sist? F.eks vektnedgangen og hva slags mat som stopper vektnedgangen?
Sist jeg gikk på denne, merket jeg ikke til at noe av det jeg spiste satte en stopper for vekta?

Og en ting til...leser her at fettforbrenningen først setter ordentlig i gang etter 4 uker. Gjelder dette noen eller alle? Og hvorfor er det slik?

Neste torsdag skal jeg ha barnedåp for sønnen min, og har derfor planlagt en sprekk denne ene dagen, blir da noen smørbrødskiver og kakestykker. Håper inderlig ikke dette vil slå veldig ut på vekta. I tilfelle er det litt rart om det skal gjøre det, for hvordan blir det da når man er ferdig på kuren? Jeg har jo også pcos. Fått litt skrekken når jeg har lest om andre her som har hatt planlagte sprekker ved f.eks en helgetur og gått opp masse i vekt. Hvordan er det mulig?

__________________


kalla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 10:55   #2
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Tidligere kur og partystoppere

Hei
Her var det mange sørsmål. Du vil finne svar ved å se litt rundt i forumet.
Ved 2. gang ketolyse vil det initiale vekttap ikke bli så stort som første gang med kuren. I starten av ketosen lever kroppen av ketoner.Men etter ca 3 uker forbrenner musklene fettsyrer direkte og ketonproduksjonen reduseres til det som hjernen trenger + litt til. Den regelmessige trening vil øke muskelcellenes evne til direkte fettforbrenning med opp til 100%.
Begrens sprekkene og ta gjerne en ekstra lang mosjonsøkt etter sprekken, da er "skaden" minst. Årsaken til at man legger mye på seg med sprekk er at kroppens glukoselager (glykogen) bygges opp, og det binder mye vann. Det modsatte skjer ved starten av ketolysekuren, da tømmes glykogenlagrene og man går "Mye" ned i vekt de første dagene ( men mest
vann)
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 13:31   #3
kalla82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 40
kalla82 er på en erverdig vei

Sv: Tidligere kur og partystoppere

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Her var det mange sørsmål. Du vil finne svar ved å se litt rundt i forumet.
Ved 2. gang ketolyse vil det initiale vekttap ikke bli så stort som første gang med kuren. I starten av ketosen lever kroppen av ketoner.Men etter ca 3 uker forbrenner musklene fettsyrer direkte og ketonproduksjonen reduseres til det som hjernen trenger + litt til. Den regelmessige trening vil øke muskelcellenes evne til direkte fettforbrenning med opp til 100%.
Begrens sprekkene og ta gjerne en ekstra lang mosjonsøkt etter sprekken, da er "skaden" minst. Årsaken til at man legger mye på seg med sprekk er at kroppens glukoselager (glykogen) bygges opp, og det binder mye vann. Det modsatte skjer ved starten av ketolysekuren, da tømmes glykogenlagrene og man går "Mye" ned i vekt de første dagene ( men mest
vann)
Vennlig Hilsen
Torkil

Takk for svar:-)
Ekstra lang mosjonsøkt, hvor mye vil det si? Til vanlig går jeg en times tur med sønnen min hver dag, og tar diverse aerobictimer på treningssenteret 3-5 ganger i uka..
Når vi er ferdig med kuren, betyr det at vi vil legge på oss et par kilo da?

__________________


kalla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 14:59   #4
lykkepillen©
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 55
lykkepillen© er på en erverdig vei

Sv: Tidligere kur og partystoppere

Skjer denne vektoppgangen ved en sprekk/etter kuren om man går på annen lavkarbo også?

__________________


lykkepillen© er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 15:30   #5
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Tidligere kur og partystoppere

Hei,
Siden du har gått på ketolyse før så vet du at omstillingen fra høykarbo til fettforbrenning er en krevende prosess for kroppen og enkelte kan bruke opptil 4 uker før kroppen er i optimal fettforbrenningsmodus.
Når man plutselig hiver i seg mye kh så vil kroppen samle vann, hos noen masse vann… det er ikke sånn at man legger på seg flere kg fett på en helgesprekk. …man blir satt tilbake ca. 3-4 dager ved en sprekk, noen kropper bruker litt lengre tid på å kvitte seg med alt vannet.
Dersom du går tilbake til høykarbo så vill kroppen samle mer vann. De aller fleste samler også mye vann når de har spist salt mat, i tillegg så er det en del som samler vann, gjerne opp til 2-3 kg, ved eggløsning og mens.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 16:48   #6
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tidligere kur og partystoppere

Ved 2. gang ketolyse vil det initiale vekttap ikke bli så stort som første gang med kuren.

Jeg er på 3. runde, og det merkes!!!(etter to tette fødsler. Ingen flere barn nå ;-) ) Men hvorfor er det slik? Dette har jeg lyst å lære mer om...

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 10:43   #7
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tidligere kur og partystoppere

Grunnen til at noen kan gå opp mye i vekt etter en sprekk er ikke bare at de legger på seg vann i forbindelse med karbohydratene, men at noen ikke stopper ved den ene dagen men fortsetter å spise for mye karbohydrater dagen etter og mer. Dette fordi noen får blod på tann av sukker, eller rettere sagt sukker på tann og får et sterkt sug igjen. Et sug de var kvitt etter noen uker på denne kuren.

Jeg oppfatter ikke ketolysekuren som en vanlig slankekur man hopper av når man er fornøyd for så å spise som vanlig igjen. Da vil man jo få tilbake det man mistet da. Du må alltid være forsiktig med inntak av karbohydrater.

Om man skal spise kake hver gang det blir servert hvordan skal det bli noe nedgang da? Jeg spiser aldri kake som blir servert. Fordi jeg vet kake ikke er bra for meg. Så enkelt.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Partystoppere Trin Ketolysekuren 10 08-04-10 12:35
Partystoppere ? slankogsmekkersnart Lavkarbo generelt 7 03-04-10 00:20
Tidligere mislykkede slankere? apple Lavkarbo generelt 19 26-05-04 08:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no