Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Maltitol

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-01-04, 08:58   #1
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Maltitol

Leste i går inne på DinBaby at dere anbefaler cavalier produkter som er søtet med maltitol. Jeg fikk dette anbefalt på helsekost når jeg var gravid. Levde da lavglykemisk pga høy risiko. De to gangene jeg spiste en av disse marsipanene fikk jeg neste dag utslag på sukker i urinen på kontroll.

Jeg stiller derfor spørsmålstegn til hvor riktige disse produktene er på en karbokontrollert diett og følte jeg burde si fra.

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 19-01-04, 13:54   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Atkins fraråder på det sterkeste at en bruker maltitol og andre sukkeralkoholer i Introduksjonsfasen. Jeg har lest på noen engelske sider at de fraråder folk å bruke det før de er ferdig med vekttapet... Men det blir jo opp til den enkelte...

Hva som står på Din Baby vet jeg ingenting om, her har jeg fått med at det frarådes i introduksjonen. Da det kan i noen tilfeller påvirke ketosen.

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 19-01-04, 16:30   #3
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Det er faktisk deg HP det refereres til som kilde for at dette er ok og ikke påvirker ketose. http://www.dinbaby.com/public/object...leggId=1236764.

Jeg fikk forresten ingen reaksjon på blod eller urinprøver når jeg spiste marsipan søtet med fruktose. Det er jo heller ikke å anbefale i ketose. Jeg reagerte heller ikke på mørk sjokolade (86%) kun kp cavalier sin marsipan.

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 19-01-04, 20:41   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Takk Maz!

Den fikset du bra!

Angående all mat så er det individuellt hvordan en reagerer! Tror ikke jeg hadde sluppet unna med fruktose og 86%'eren...

Hvis noen i fremtiden ønsker å referere til noe som er skrevet her, så inkluder en link til tråden... Kopier url'en øverst...

Jeg diskuterer her jeg...

Les mer om Maltitol her: http://karbojunkie.wilhelmsen.biz/fo...hread.php?t=58

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 12-02-04, 14:59   #5
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Maltitol er spesiell

Hei

Ved testing av glykemisk indeks av sukkeralkoholer, skiller maltitol seg negativt ut. Sjokolade med maltitol har GI omtrent som vanlig melkesjokolade. Men så er det mer tannvennlig da. Laktitol, xylitol m.fl. har GI rundt null, og derved ingen blodsukkerstigende effekt. Matvareindustrien kommer sikkert til å prøve å bytte maltitol mot f.eks. laktitol. Sjokoladen Stella har allerede gjort det, og er i tillegg den beste sjokoladen! Søtet med laktitol, polydextrose, aspartam og acesulfam K.

MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 12-02-04, 20:38   #6
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Da er jeg ikke på jordet likevel da. Viste jo at dette var hva jeg reagerte på!!!

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 13-02-04, 11:51   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Stella? den har jeg aldri hørt om? hvor selger de den?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-02-04, 02:15   #8
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Stella-sjokoladen har jeg kjøpt på Shell, Mix-kiosker og noen innvandrerbutikker i Oslo. Finnes i blå plate (melkesjokolade) og grønn plate (med hasselnøtter). Veldig god! Nyeste nytt om maltitol (i.o.m. det var det denne tråden startet med...): Maltitol har testet sin GI til å være 25. Så det var da ikke helt ille.


Opprinnelig lagt inn av Iset

Stella? den har jeg aldri hørt om? hvor selger de den?

MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 16-02-04, 10:52   #9
psilocybe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 68
psilocybe er på en erverdig vei

Stella-sjokolader har de også på enkelte større Spar- og Meny-butikker.

__________________
Det jeg skriver, har funket for meg. Om det funker for deg, kan jeg ikke garantere.
psilocybe er avlogget   Svar med sitat
Gammel 08-01-05, 14:11   #10
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

*bringe opp igjen tråd*

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no