Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Vi ER ikke sånne kjøttmaulere! Eller?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-10-11, 21:02   #1
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Vi ER ikke sånne kjøttmaulere! Eller?

Vi spiser ikke mere kjøtt enn andre, sier jeg til lavkarboskeptiske folk. Vi spiser masse grønnsaker og fisk og kan gjerne være vegetarianere, for den del. Men så leser jeg i middagstråden og ser at jeg kanskje tar feil, det er i hvert fall sikkert 90 % kjøttmiddager som serveres i den tråden.

Hva med deg, hvor mange dager i uka har du kjøtt til middag? Fisk? Vegetar?

teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 21:14   #2
Rioja
Medlem
 
Rioja sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 94
Rioja har en fantastisk aura rundt segRioja har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi ER ikke sånne kjøttmaulere! Eller?

I gjennomsnitt før;
2 dager fisk
5 dager kjøtt

I gjennomsnitt nå;
3 dager fisk
3 dager kjøtt
1 dag egg, type omelett da evt. med kjøtt

Spiser mindre kjøttmiddager, mer fisk og egg. Og jeg spiser hvertfall mye mer grønnsaker enn tidligere.
MEN; jeg spiser oftere kjøtt til de andre måltidene, som frokost og lunsj, selv om jeg tror middagsporsjonene er mindre nå enn tidligere.

__________________


Rioja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 21:46   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Vi ER ikke sånne kjøttmaulere! Eller?

Jeg tenker litt sånn at, ja. Vi, spiser nok litt mer kjøtt. Spiser man et høykarbokosthold med f.eks to skiver med minimalt pålegg ala to skiver skinke, kanskje frukt til mellom, brødskiver/salat/müsli e.l. til lunch, potet/pasta/ris, kjøtt/kylling/fisk + saus til middag og noe til kvelds. Da spiser man mye mindre protein enn "vi" gjør. Men. Spiser man nok protein? Spiser man så mye protein som staten anbefaler?

Det anbefales jo at vi spiser rundt 20% protein, og det er vel også i tråd med statens anbefalinger?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 22:01   #4
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Vi ER ikke sånne kjøttmaulere! Eller?

Jeg spiser nok ikke så mye mer kjøtt, men langt mer meieriprodukter enn jeg gjorde før. Orker dog ikke middag hver dag, blir fort matlei, så kan være jeg bare tar en salat med nøtter og ost enkelte dager.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 09:42   #5
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Vi ER ikke sånne kjøttmaulere! Eller?

Selv synes jeg vegetarmat er vanskeligere enn før, men det avhenger naturligvis av mengden karbo man skal ha. Når jeg er ferdigslanka kommer jeg nok til å legge inn mye mer linser, bønner osv. Og jeg spiser nok mer egg enn før, kokte egg i salaten til lunsj nesten hver dag...

teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 09:46   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vi ER ikke sånne kjøttmaulere! Eller?

Ettersom jeg var vegetarianer i mange år før jeg la om til lavkarbo, så ja, jeg spiser ca 100 % mer kjøtt enn før.
Men jeg vet jo at det ikke er representativt. Jeg tror ikke jeg spiser så himla mye kjøtt. Kanskje 150-200 gram om dagen?! Skulle gjerne ha spist mer fisk, men ... jeg har ingen gode unnskyldninger for at jeg ikke gjør det, annet enn at jeg er lei laks.

MEN mauler gjør jeg ikke, uansett hva jeg spiser. Jeg spiser for fødens skyld, først og fremst, da mauler man ikke, vel?!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 09:52   #7
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Vi ER ikke sånne kjøttmaulere! Eller?

Jeg mauler nok endel kjøttpålegg, er jeg redd. *flau*

teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 09:53   #8
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Vi ER ikke sånne kjøttmaulere! Eller?

Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.

Jeg mauler nok endel kjøttpålegg, er jeg redd. *flau*

Jeg også

Men det er ofte når jeg har dårlig tid. Har jeg bedre tid, lager jeg med en tapas tallerken med div pålegg + grønnsaker.

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 10:04   #9
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Vi ER ikke sånne kjøttmaulere! Eller?

Jeg spiser noe mer proteiner enn før. Før var 2 av 3 hovedmåltider basert på brød, med litt proteinbasert pålegg (som regel). Nå består disse måltidene som regel av grønnsaker og en eller annen form for proteiner (da ikke rene proteiner, men "proteiner"= fisk/kjøtt/egg/ost) samt fett (saus) og litt karbohydrat i form av ris eller potet. Det blir i sum mindre karbohydrater, og mer grønnsaker og mer proteiner.

Som mellommåltid spiser jeg stort sett fettrike ting (baconsvor eller nøtter) eller litt frukt.

Skal jeg vurdere endringen for meg så spiser jeg mer av både fett, proteiner og grønnsaker i stedet for de tomme (brød-)karbohydratene. Hovedøkningen sett i energiprosen er nok mettet fett. Sett i volum er det nok grønnsaker... Jeg spiser alle typer grønnsaker.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 10:37   #10
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Vi ER ikke sånne kjøttmaulere! Eller?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg tenker litt sånn at, ja. Vi, spiser nok litt mer kjøtt. Spiser man et høykarbokosthold med f.eks to skiver med minimalt pålegg ala to skiver skinke, kanskje frukt til mellom, brødskiver/salat/müsli e.l. til lunch, potet/pasta/ris, kjøtt/kylling/fisk + saus til middag og noe til kvelds. Da spiser man mye mindre protein enn "vi" gjør. Men. Spiser man nok protein? Spiser man så mye protein som staten anbefaler?

Det anbefales jo at vi spiser rundt 20% protein, og det er vel også i tråd med statens anbefalinger?

Og hvis man ser på at normalen på proteininntak er rundt 13% så er det ikke så ille at de som spiser lavkarbo drar opp prosenten et par hakk

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 11:35   #11
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Vi ER ikke sånne kjøttmaulere! Eller?

Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.

Jeg mauler nok endel kjøttpålegg, er jeg redd. *flau*

Jeg anser maule som noe man gjør når man egentlig ikke spiser fordi man er sulten...

Jeg spiser gjerne spekemat og eggerøre til middag eller lunsj, men jeg kaller ikke det å maule spekeskinke, det er maten min.

Jeg kunne nok heller ikke blitt vegetarianer, men jeg liker å tenke på hvor maten kommer i fra.
Akkurat nå begynner jeg å få hetta, de 14 hønene mine har alle samtidig bestemt seg for at dagene er så korte at de skal ta seg pause i eggleggingen... IIIIKKK, da må vi kjøpe egg da, fra hønefabrikker( og friitgående er ikke det plutt bedre enn burhøns, nesten verre sett fra hønsepsykologi).. Så da blir det mere kjøpeprotein. Ender nok med å raide butikkene for kjøttdeig, det er gjerne mere mjølkeku i det det, og mjølkeku har jo gitt oss så mye mere enn kjøttfeet.

Men jeg spiser nok mere kjøtt, fisk og fugl enn de fleste, for de fleste jeg ser har jo maks 2 skiver i matpakka med to små tynne skiver kalkunskinke, en paprikabit til pynt og 2 frukter av impotert slag.

Det føles nesten mere estetisk å spise mest mulig norske grønnsaker og kjøtt fra norge. Har du sett på jorda her i norge i gjennomsnitt? Den passer langt bedre til å dyrke gress og dyrekorn. Det meste av kornet i norge går til dyrefòr pga kvaliteten.. Så jeg har ikke det minste dårlig samvittighet for å spise mat fra norsk jord, der jorda er utnyttet slik den er best tilpasset. Bønner og linser er som regelimpotert, jordskokken min og sellerirota mi er norsik og gror omtrent i all slags jord, si det om bananen og melonen til naboen

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 13:51   #12
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Vi ER ikke sånne kjøttmaulere! Eller?

Jeg spiser definitivt mer kjøtt enn før, men så besto vel mitt tidligere kosthold stort sett av knekkebrød med magerost og stekt ris med kalkunpølse og grønnsaker Men jeg spiser likevel ikke for mye proteiner. Ligger stort sett rundt 1.5 gram per kilo normalvekt, og det er vel det som er anbefalt. Jeg kunne nok med fordel valgt bort en del kjøttmiddager med fiskemiddager, men jeg spiser fisk til lunsj flere dager i uka så jeg er vel dekket der også tror jeg.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 13:55   #13
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Vi ER ikke sånne kjøttmaulere! Eller?

Jeg spiser ikke mer kjøtt enn før, men spiser nok mer proteiner i form av melkeprodukter. Spiser kjøtt eller fisk til en av dagens måltider som regel, akkurat det samme som før m.a.o. Den største forskjellen ligger jo i tilbehøret. Mer grønnsaker og ev. mer saus.

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 14:05   #14
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Vi ER ikke sånne kjøttmaulere! Eller?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Det føles nesten mere estetisk å spise mest mulig norske grønnsaker og kjøtt fra norge. Har du sett på jorda her i norge i gjennomsnitt? Den passer langt bedre til å dyrke gress og dyrekorn. Det meste av kornet i norge går til dyrefòr pga kvaliteten.. Så jeg har ikke det minste dårlig samvittighet for å spise mat fra norsk jord, der jorda er utnyttet slik den er best tilpasset. Bønner og linser er som regelimpotert, jordskokken min og sellerirota mi er norsik og gror omtrent i all slags jord, si det om bananen og melonen til naboen

Hm, der sa du noe. Så mange hensyn å ta! Men jordskokk er jo helt genialt, og var visstnok svært utbredt her i landet før poteten kom og tok over.

Forøvrig har jeg lest at siste åra har Norge blitt selvforsynt med matmel også, pga mer bestandige kornsorter. Det er visstnok bare det aller fineste loff-melet bakerne bruker som må importeres. Vet du noe om dette?
Det var vel derfor prisene på mel ikke steg synderlig her i landet under den brødkrisa i resten av verden for ikke så lenge siden.

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 16:11   #15
Bæret
Medlem
 
Bæret sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 308
Bæret har en fantastisk aura rundt segBæret har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi ER ikke sånne kjøttmaulere! Eller?

Jeg spiser mer egg og fisk enn før, og mer grønnsaker. Ikke mer kjøtt.

__________________


Bæret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 16:23   #16
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Vi ER ikke sånne kjøttmaulere! Eller?

Hvis vi følger reglene så spiser vi ikke for mye. Mer, ja, såklart, fordi det er en grunn til at vi la om til dette. (Siden protein metter og holder blodsukkeret stabilt.) Jeg var vegetarianer fra 16 til 33. Barnet i magen krevde kjøtt. Jeg inntar ca 130 g protein daglig. Før lavkarbo var det 40-50 g. dgl. Usunt lite, altså den gangen til tross for at jeg spiste kjøtt. Med tilhørende blodsukkersvingninger. Jeg spiser kjøtt, egg, ost og nøtter som proteinkilder, hvorav kjøtt to ganger om dagen, max 260 g.tilsammen.


Sist redigert av Yrla : 13-10-11 kl 16:28.
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 16:30   #17
Bokhylle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Vi ER ikke sånne kjøttmaulere! Eller?

Jeg tror ikke jeg spiser mer kjøtt nå enn før. Får mye protein og/eller fett fra melkeprodukter, egg, fisk, avokado, frø og nøtter.

Og jeg er ganske sikker på at ikke jeg spiser mer kjøtt enn en gjennomsnitts-nordmann.

Grunnen til at mange av oppskriftene i oppskriftsdelen er med kjøtt er kanskje fordi det er de oppskriftene som er best? Man deler gjerne snadderoppskriftene sine, mens hvis jeg en dag har spist laks med grønnsaker og smør så er det liksom ikke akkurat så mye å dele. Men når det er sagt er det nok noen som går litt bonanza med kjøttet

  Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 16:38   #18
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Vi ER ikke sånne kjøttmaulere! Eller?

For meg betyr maule å spise pålegg uten brød. Det gjør jeg hver dag i kantina på jobben, men jeg spiser ikke mer pålegg enn de som legger det på brødskiver.

Fisk spiser jeg men ikke så ofte, men det er nok fordi jeg er møkk lei laks. Jeg spiser heller ikke en ekstra kotelett til middag fordi jeg ikke har poteter. Det blir mer grønnsaker istedet...

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 16:46   #19
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Vi ER ikke sånne kjøttmaulere! Eller?

Jeg tror ikke jeg ønsker at "jeg" skal representere "vi", siden jeg som regel velger mat ut fra hva jeg har lyst på - hva jeg synes smaker best, hva jeg kjenner at kroppen sier at den vil ha. Helt ærlig har jeg voldsomt lite tanke for kortreist og langreist og blid eller gretten høne når jeg er ute og handler - ser på det som en bonus om det jeg har råd til og lyst til å spise tilfeldigvis også er et Lurt Valg, men det er ikke dette som styrer meg - dessverre?

Selv har jeg vært en sånn kjøttelsker siden jeg var barn, så det kan godt hende jeg spiser litt mer av det enn gjennomsnittet - men det er ikke noe som har endret seg ved kostomlegging. Fisk får jeg dessverre elveblest av!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 17:03   #20
Smakfull
Medlem
 
Smakfull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 196
Smakfull er på en erverdig vei

Sv: Vi ER ikke sånne kjøttmaulere! Eller?

Jeg spiser mer kjøtt enn før, men ikke så mye mer. Og noe av kjøttet er MUK og da får jeg ikke sååå dårlig samvittighet. men jeg har ikke rene kjøttmåltider annet enn middagen, til frokost spiser jeg brødskiver eller omeletter med skinke, men ikke noe mer enn før, så er kanskje kjøttmengden i middagene som har økt med 50 g per person, fra 100-150 til 150-200.

Men meieriproduktene er det verre med, der spiser jeg mye mer enn før, men før spiste jeg omtrent ingen meieriprodukter (ikke engang melk), så tror jeg er innenfor gjennomsnittet.

Jeg regner med fisk/kylling/svin/storfe som kjøtt, prøver å spise fisk minst to ganger i uken.

__________________
Det er i motbakke det går oppover.
Smakfull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 17:42   #21
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Vi ER ikke sånne kjøttmaulere! Eller?

Nei

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 15:28   #22
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Vi ER ikke sånne kjøttmaulere! Eller?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Helt ærlig har jeg voldsomt lite tanke for kortreist og langreist og blid eller gretten høne når jeg er ute og handler -

Gretten høne bør koke lenge, i hvert fall!

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 15:33   #23
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Vi ER ikke sånne kjøttmaulere! Eller?

Sitat:

Gretten høne bør koke lenge, i hvert fall!



Jeg kjøpte egg fra morgenfriske høner på butikken idag! Ai am nåt kidding!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 16:09   #24
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Vi ER ikke sånne kjøttmaulere! Eller?

Jeg har forandret tilbehøret til maten, det betyr ikke at jeg har forandret selve maten.
Vi spiser fisk 2-3 dager i uken, kjøtt eller kjøttmat de resterende dagene, og mengden er lik som den alltid har vært.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 17:54   #25
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien
Thumbs up

Sv: Vi ER ikke sånne kjøttmaulere! nope

3 dager fisk og 4 dager kjøtt, men ikke mer enn før.

Altså samme mengde kjøtt;
Så forskjellen,
vel det er mer grønnsaker,

Mer fete istedet for lettprodukter,

ikke sukker
og ikke kornprodukter,
og ingen ferdigbearbeidet mat,

alt lages fra bunnen av, og det tar ikke lenger tid heller.

Og et friskere liv!!

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vin eller ikke? hope4me Spørsmål og svar 4 15-06-11 11:09
Hva kan man spise eller ikke? anny1987 Spørsmål og svar 4 01-05-11 18:43
Er grønnsaker bra eller ikke? prøver seg frem Spørsmål og svar 22 14-08-10 01:30
På'n igjen eller ikke? lille74 Ketolysekuren 21 25-05-10 21:48
Hva er bra eller ikke bra å spise? Bambolona Spørsmål og svar 3 18-01-09 00:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no