Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Har hatt vondt i armen lenge - hva kan det være?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-10-09, 19:56   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Har hatt vondt i armen lenge - hva kan det være?

Har vondt i venstre overarm, midt på omtrent.. Har hatt det litt av og på et år kanskje, men det har vært mer eller mindre kronisk nå siden jeg var i Hellas i midten av august. Det er ikke selve biceps som er vond, men mere på siden..

Blir enda verre når jeg har drevet med noe fysisk, kjennes ut etterpå som om armen er totalt utmattet.

Ekstra vondt i dag også, av en eller annen grunn..

Tenkte at det kanskje er noen betennelse av noe slag, men jeg skjønner ikke hvordan jeg har fått det heller?

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 21:14   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Har hatt vondt i armen lenge - hva kan det være?

En gammel strekkskade som ikke får gro ordentlig kanskje? Eller som du sier en betennelse. Er det på yttersiden eller innesiden? Gjør du ofte vridninger med armen?

Jeg fikk en strekk i overarmen for 3 år siden, og den kjenner jeg innimellom enda...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 19:49   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Har hatt vondt i armen lenge - hva kan det være?

Er på yttersiden, og nei, vrir ikke armen mye..

Var hos legen i dag, og han ville bare se det an enn så lenge.. Har veldig vondt i dag også Tatt noen ibux og håper på det beste..

Han vrei og holdt på, og ba meg heve armen høyt, men det har jeg alltid hatt problemer med med venstrearmen..

Muff. Synes fryktelig synd på meg selv nå altså..

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 19:59   #4
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Har hatt vondt i armen lenge - hva kan det være?

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Er på yttersiden, og nei, vrir ikke armen mye..

Var hos legen i dag, og han ville bare se det an enn så lenge.. Har veldig vondt i dag også Tatt noen ibux og håper på det beste..

Han vrei og holdt på, og ba meg heve armen høyt, men det har jeg alltid hatt problemer med med venstrearmen..

Muff. Synes fryktelig synd på meg selv nå altså..


god bedring, ihvartfall
beklager jeg ikke kan hjelpe

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 20:24   #5
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Har hatt vondt i armen lenge - hva kan det være?

Jeg har for tiden betennelse i armen Men jeg vet hvorfor, bærer lillemor på høyrearmen hele tiden...auau.....det finnes altså ingen grunn til at du skulle ha fått noen betennelse? Det kan jo være hva som helst, tør ikke foreslå så mye Slitasje? Gikt?? Strekk? Hmmm..

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 20:36   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Har hatt vondt i armen lenge - hva kan det være?

For kort muskel? Altså som ikke vokser fort nok?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 21:06   #7
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Har hatt vondt i armen lenge - hva kan det være?

Det kan komme fra ryggen, mofe.
En litt stram rygg som hindrer fri bevegelse for nervene kan stramme ut i armen. Bare et forslag ut fra egen erfaring. Bruker du veldig stram bh?
God bedring

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 21:01   #8
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Har hatt vondt i armen lenge - hva kan det være?

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Det kan komme fra ryggen, mofe.
En litt stram rygg som hindrer fri bevegelse for nervene kan stramme ut i armen. Bare et forslag ut fra egen erfaring. Bruker du veldig stram bh?
God bedring

Takk for forslag Vet ikke om jeg er spesielt stram i ryggen, men vet at avogtil om jeg puster raskt inn, kan jeg få sting/strekk i ryggen.. Men det er så snodig med armen, for det er ikke vondt fra skuldra og nedover, bare midt på armen på utsiden..

Skal til legen igjen om noen uker, får høre om han har noen forslag da.

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 21:08   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Har hatt vondt i armen lenge - hva kan det være?

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Har vondt i venstre overarm, midt på omtrent.. Har hatt det litt av og på et år kanskje, men det har vært mer eller mindre kronisk nå siden jeg var i Hellas i midten av august.

Tenk etter, ramla du og slo hånda/håndflaten på noe vis i Hellas???

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 21:35   #10
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Har hatt vondt i armen lenge - hva kan det være?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Tenk etter, ramla du og slo hånda/håndflaten på noe vis i Hellas???

Nope.. Og har hatt vondt før det. Det eneste "spesielle" med Hellas er at jeg var mye stiv ellers i kroppen, som jeg blir av varme, selvmotsigelig som det enn kan høres ut som..

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 21:37   #11
Fnutte
Medlem
 
Fnutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 411
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Har hatt vondt i armen lenge - hva kan det være?

Hei
Det kan være verdt et forsøk å ta en tur til kiropraktor. Høyrearmen min kan være vond innimellom fordi det låser seg i brystryggen (tror jeg kiropraktoren kaller det) Han knekker opp litt sånn innunder skulderbladene (sorry er helt håpløs på å forklare) Når jeg puster inn når jeg har denne låsningen kan jeg innimellom kjenne "stikk" i ryggen i dette området.

Jeg ble verre når jeg var i Tyrkia i sommer trolig pga en altfor hard seng. Ble nesten bra igjen etter en behandling hos kiropraktor.

__________________




til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 21:48   #12
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Har hatt vondt i armen lenge - hva kan det være?

Hmja, kanskje en ide å besøke kiropraktor.. Jeg blir jo helt ødelagt i ryggen hver natt av senga mi, mens en viss annen ikke blir det

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 22:09   #13
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Har hatt vondt i armen lenge - hva kan det være?

Å ja, kiroen kan fikse mye! Prøv hvertfall,
og god bedring!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 22:19   #14
Fnutte
Medlem
 
Fnutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 411
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Har hatt vondt i armen lenge - hva kan det være?

Høres ut som meg det der. Musklene i ryggen min verker ofte om morgenen... men tror ikke det egentlig er senga sin skyld. Er nok mer at musklene irriteres og feilbrukes pga låsningene og stivner til når man sover om natten.

Jeg blir ofte også stiv i ryggen i varmen. Når jeg var hos massør i Tyrkia sa han at ryggen min var så blokkert at oksygenstrømmen var delvis blokkert enkelte steder som utover i armene og i korsryggen. Jeg hadde også vann i kroppen enkelte steder som han sa kom av dette.

Er virkelig verdt å teste ut kiropraktor..... mulig det ikke funker men da har man i hvertfall prøvd. Fungerer virkelig bra for meg. Går til kiropraktor en gang i mnd når for å holde ved like og forebygge.

__________________




til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 22:24   #15
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Har hatt vondt i armen lenge - hva kan det være?

@ Fnutte, massør i Tyrkia?
Drar dit på fredag, men er redd for å slippe noen til i den betente
delen av ryggen min...

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 22:57   #16
Fnutte
Medlem
 
Fnutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 411
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Har hatt vondt i armen lenge - hva kan det være?

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

@ Fnutte, massør i Tyrkia?
Drar dit på fredag, men er redd for å slippe noen til i den betente
delen av ryggen min...

Er nok varierende kvalitet på massører der også sikkert..... men vi var på et stort hotell med eget spa. Det var også en lege der som kom og snakket med meg. Hot stone og anti-stress massasje hjalp min vonde rygg veldig.....skulle gjerne tatt med meg massøren hjem ... he he

Går sikkert helt fint om du passer på å få massasje på et tilsynelatende godt sted, også kan du jo gjerne forklare hvor du har problemer, så tar de hensyn til det.

Det morsomme som skjedde under min behandling var at massøren fortalte meg hvor jeg hadde vondt .... han kjente alt på musklene mine.

__________________




til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 15:21   #17
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Har hatt vondt i armen lenge - hva kan det være?

Fikk betennelsesdempende medisin av legen, Arcoxia, og har nå tatt 4 av 7 tabletter.. Hjelper ikkeno Skjønner ikke hva det kan være om det ikke er betennelse, liksom. Kunne ha vært gikt, men det er jo midt på armen, ikke i fbm. med noe ledd. Mystisk.

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Au, au, au! (Vondt i magen - kan det være kuren?) matitt Lavkarbo generelt 7 26-01-09 09:04
Vondt i muskler lenge etter trening? Tussi jenta Ketolysekuren 4 06-09-07 14:29
Vondt i magen - kan det være den mørke sjokoladen? mofe Fysisk og mental helse 24 22-01-06 10:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no