Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Skal begynne på ketolysekuren nå...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-09-06, 19:33   #1
Sissez
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 35
Innlegg: 4
Sissez er på en erverdig vei

Skal begynne på ketolysekuren nå...

Jeg har alltid følt meg litt overvektig, men aldri så mye at det har plaget meg veldig. For et år siden fikk jeg meg kjæreste, og etter det har selvtiliten min steget betydelig, og jeg tenkte lite på vekt. Har alltid trent regelmessig. Så begynte jeg på prevensjonsmidler, pluss at jeg har jobbet i hele sommer. Dette var en jobb hvor jeg satt stille veldig mye, og gikk dermed opp 5 kilo på en sommer. Begynte å trene mer, altså annenhver dag, men har ikke gått ned noe særlig. Nå er mamman min lei, og setter meg på ketolysekuren. Det høres kanskje dumt ut, men det er faktisk slik det er. Hun er veldig opptatt av vekt (litt for mye egentlig) men innerst inne vet jeg at hun gjør det til mitt beste. Jeg veier 75 kilo og er 165 cm høy. Poenget er at jeg har en ganske god og fyldig mage. Vil gjerne gå ned ca 15 kilo... Nå må jeg spørre dere som går på den: Hvor lang tid tror dere dette vil ta? Jeg er desverre en utålmodig sjel. Hehe... Trener annenhver dag på spenst. Spinning en dag i uken, resten på apparater med kondis, utholdenhet opg styrke. Noen som kan svare meg på dette? Takk på forhånd

Sissez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 19:46   #2
elint
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 15
elint er på en erverdig vei

Sv: Skal begynne på ketolysekuren nå...

Velkommen hit!

I begynnelsen vil du sikkert gå ned ganske raskt, da det er mye vann som forsvinner. Karbohydrater binder vann til kroppen som du sikkert vet. Ellers så går man vell ned 1-1,5 kg i uka, alt etter som. Men tiden går veldig raskt ettersom man kommer inn i det. En av fordelene er jo at man spiser seg mett og slipper å gå sulten som man gjerne gjør ved tradisjonell vektnedgang! Ellers må du huske å få i deg nok fett, da dette hjelper på forbrenningen på ketolyse!
Mammaer har lett for å blande seg, men hun tenker vell på helsen din og at hun ikke ønsker at du får problemer med vekten senere. Må iallefall ha masse lykke til!

elint er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eksperimenterer Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 19:50   #3
Sissez
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 35
Innlegg: 4
Sissez er på en erverdig vei

Sv: Skal begynne på ketolysekuren nå...

Tusen takk! hjelper med litt oppmuntring

Sissez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 19:54   #4
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Skal begynne på ketolysekuren nå...

Velkommen!

Bare vær obs på at du må fortsette å spise karbohydratredusert (f eks Lindberg) etter ketolysekuren, ellers vil du legge veldig raskt på deg igjen.

Og så er det veldig viktig at du er motivert for dette selv for at du skal lykkes .

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 20:04   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Skal begynne på ketolysekuren nå...

Det er riktig at mange tar av fort i begynnelsen - 1- 1,5 kg pr uke sier noen. De første par ukene kanskje - ja. Men de fleste ligger rundt 1 kg +/-. Så om du i snitt tar av mellom 0,5 kg og 1 kg pr uke bør du være fornøyd. Jeg mener det er litt urealistisk å vente mer. Vi er så forskjellige alle sammen og det blir bare skuffelser om man sammenligner seg med dem som går ned fort. Det viser postene her inne klart og tydelig. (Siden jeg leser alle fårjeg med meg litt av hvert).

Menn går ned mer og fortere enn kvinner og de som har mest å ta av vil ta av fortere enn de som har lite å ta av. Etterhvert som en nærmer seg målet går det saktere. De siste 5 kiloene kan være knallharde å få bukt med.

Om du regner 1/2 år på dine 15 kilo er det mer realistisk....

Hastverk er lastverk - og det finnes ingen snarveier. La kroppen din finne SIN rytme !

Lykke til

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 17:06   #6
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Skal begynne på ketolysekuren nå...

Hei
På mine kurs var vektnedgangen på 6 uker mellom 4 og 45 kilo. Så alt er muligt. Gjennomsnittet var 14,7 kg.

De som går mest ned er de som:

Er menn
Er tyngst
Er de som ikke har forsøkt 8 forskjellige slankekurer før de prøver K.K.
Er de som følger kuren i sin enkelhet - uten å lage modifikasjoner
Er de som får til 30 min moderat mosjon hver dag.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 17:23   #7
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Skal begynne på ketolysekuren nå...

Opprinnelig lagt inn av Sissez, her.

Hvor lang tid tror dere dette vil ta? Jeg er desverre en utålmodig sjel. Hehe...

Det VAR jeg også! 15 kilo svisj borte vekk på en uke - helst!!!
Men så "havnet jeg her" på lavkarbo.no - og her har jeg virkelig lært meg at "Ting Tar Tid". Ja, ja - så måtte jeg heller bruke tid, da. Og 15 kilo har blitt borte (jeg har flere som skal vekk, men jeg har fortsatt TID Det er jo kjekt at huden får litt tid på seg til å "være med" ned i vekt den også!

Det viktigste du kan gjøre er å se på det som en kostholdsendring og ikke en slankekur. Les boka (jeg regner med at moren din har den) så forstår du mer av hvordan alt fungerer med dette kostholdet.

Og hør på Torkil, Nille, Frøy og de andre her - de har kunnskap om det de snakker om, og kan hjelpe når en stakkar (les: f.eks. meg) står fast. Lykke til, og skynd deg langsomt!

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 17:29   #8
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Skal begynne på ketolysekuren nå...

Opprinnelig lagt inn av Sissez, her.

Jeg har alltid følt meg litt overvektig, men aldri så mye at det har plaget meg veldig. For et år siden fikk jeg meg kjæreste, og etter det har selvtiliten min steget betydelig, og jeg tenkte lite på vekt. Har alltid trent regelmessig. Så begynte jeg på prevensjonsmidler, pluss at jeg har jobbet i hele sommer. Dette var en jobb hvor jeg satt stille veldig mye, og gikk dermed opp 5 kilo på en sommer. Begynte å trene mer, altså annenhver dag, men har ikke gått ned noe særlig. Nå er mamman min lei, og setter meg på ketolysekuren. Det høres kanskje dumt ut, men det er faktisk slik det er. Hun er veldig opptatt av vekt (litt for mye egentlig) men innerst inne vet jeg at hun gjør det til mitt beste. Jeg veier 75 kilo og er 165 cm høy. Poenget er at jeg har en ganske god og fyldig mage. Vil gjerne gå ned ca 15 kilo...

Hej Sissez og velkommen!
Jag begynnte på ketolyse 1 juni og akkurat som dig så veide jag 75 kg(eller76) og er også 165 cm høy..

Nå veier jag 66 kg. De første ukene/månedene gikk jag ner ganske kjappt.. Men de siste 2 kg har gått langsomt..Jag vill ned till 60,men jag vet att dette kommer ta tid..

Før det 1:a : jag er ikke like "flink" lengre
2:dra: kroppen begynner å vänja sig med mitt nye kosthold
3:dje ju närmare målet mitt,ju längre tid tar det..
4:de: ju mer matlei jag blir,ju oftere bruker jag "gjenväger" dvs sukkerfri gotteri og lignende..

Jag håper du er beredd på en platå etter du har gått ned de flesta av dine overflødige kg..Og att ting tar tid.. Jag trur jag hade gett opp nå,viss jag ikke hade dette forumet og lærte mig att en platå er noe de fleste opplever!

Bruk tiden att lese og lære dig ting her inne! masse ting man må veite ,så att man ikke gjør feil.

Å en ting til... DU må vare MOTIVERT ,og VILJE gjøre dette, Du må gjøre dette før DIG SJÄLV,og ikke før din mamma syns du borde det..

Lycke till!!!!!!

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 21:39   #9
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs
Wink

Sv: Skal begynne på ketolysekuren nå...

Men dere...15 kilo på 1/2 år..
Jeg synes IKKE dette er lenge...

Når du har brukt mye av ditt liv (som jeg har), på å være misfornøyd, så kan jeg mer enn gjerne bruke 6 måneder på å bli fornøyd, og få det bra med meg selv...
Det FUNKER jo....

Om det tar meg 6 måneder-12 eller 18....So be it...
Det SKJER iallefall...

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 21:47   #10
Sissez
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 35
Innlegg: 4
Sissez er på en erverdig vei

Sv: Skal begynne på ketolysekuren nå...

Tusen takk folkens! Dette hjelper veldig på motivasjonen
Jeg startet i dag, men nå i kveld føler jeg meg litt uvel... Rett og slett litt oppblåst. Er dette uvanlig?
Jeg innser at jeg må ta tida til hjelp, for jeg VIL gjerne at dette skal gå! Er lei av bukser hvor magen henger ut over kanten

Så da er jeg i gang da... Litt skummelt, men jeg gleder meg til å se resultater!

Sissez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
ketolyse kuren kontra Atkins.. nomma Lavkarbo generelt 6 10-06-05 23:58
Vi skal pusse opp Anitra Generell diskusjon 0 24-03-04 17:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no