Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Å, nei! Pepperkaker og marsipan i butikken!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-10-11, 13:45   #1
Mortil1
Medlem
 
Mortil1 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 96
Mortil1 er på en erverdig vei

Å, nei! Pepperkaker og marsipan i butikken!

Jeg ELSKER pepperkaker! Billige, dyre, butikkjøpt og hjemmelagde. Nå ser jeg at de har kommet i butikken (allerede?!) og det erså hardt å stå i mot... I tillegg ligger nydelige små sjokoladedekte marsipangriser og roper på meg på vei til kassa! Det er så hardt og ikke løfte armen og putte det ned i handlevogna

Jeg ser det ligger oppskrifter på ulike lavkarbo marsipaner; noen som har testet ut noen av de?

Og pepperkaker? Finnes det noe lavkarboalternativer her? Pleeeeease?!
Julen blir hard uten...

__________________
Mor til 1
Min blogg


Mortil1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 13:54   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Å neeeiii! Pepperkaker og marsipan i butikken!

Hei,
Sjekk ut juletråden - Juleoppskrifter, mener jeg så noen erstatninger der, i alle fall på marsipan og mener også at noen har prøvd seg på noen pepperkakevarianter.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 13:57   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Å neeeiii! Pepperkaker og marsipan i butikken!

Opprinnelig lagt inn av Mortil1, her.

Jeg ELSKER pepperkaker! Billige, dyre, butikkjøpt og hjemmelagde. Nå ser jeg at de har kommet i butikken (allerede?!) og det erså hardt å stå i mot... I tillegg ligger nydelige små sjokoladedekte marsipangriser og roper på meg på vei til kassa! Det er så hardt og ikke løfte armen og putte det ned i handlevogna

Jeg ser det ligger oppskrifter på ulike lavkarbo marsipaner; noen som har testet ut noen av de?

Og pepperkaker? Finnes det noe lavkarboalternativer her? Pleeeeease?!
Julen blir hard uten...



Jeg er så glad for at jeg ikke liker søtt. Bank i bordet.
Håper du klarer deg gjennom alle fristelsene.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 14:00   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Å neeeiii! Pepperkaker og marsipan i butikken!

Opprinnelig lagt inn av Mortil1, her.

Jeg ser det ligger oppskrifter på ulike lavkarbo marsipaner; noen som har testet ut noen av de?

Jeg prøvde meg i fjor, må innrømme at jeg ikke gadd skolde mandlene, trodde ikke det skulle gjøre noen forskjell. Mener jeg brukte mandler, eggehvite og sukrinmelis. Ble ikke godt. Overhodet ikke. Dessuten mugnet det ganske fort også.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 14:01   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Å neeeiii! Pepperkaker og marsipan i butikken!

Jeg testet denne pepperkakeoppskriften for en stund siden. Syntes det ble veldig godt, men det skal sies at jeg ikke kan huske sist jeg smakte ekte pepperkaker, så hvor forskjellig det evt er, vet jeg ikke.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg wpid-2011-09-21-16-10-33.jpg (36,3 KB, 22 visninger)
__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 14:07   #6
jannesnuppa
Seniormedlem
 
jannesnuppa sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 556
jannesnuppa er ny på veien

Sv: Å neeeiii! Pepperkaker og marsipan i butikken!

På lavkarbobutikken her i kristiansand skulle de få inn pepperkaker til salg snart. Tror de har pepperkakedeig også. Gleder meg til å smake på de...

__________________
Min journal
jannesnuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 14:11   #7
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Å neeeiii! Pepperkaker og marsipan i butikken!

Nei ... må innrømme at sjokolade er en mye verre fristelse enn både marsipan og pepperkaker for min del. Og godt er det siden mel gjør merkelige ting med kroppen min.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 14:23   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Å neeeiii! Pepperkaker og marsipan i butikken!

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg prøvde meg i fjor, må innrømme at jeg ikke gadd skolde mandlene, trodde ikke det skulle gjøre noen forskjell. Mener jeg brukte mandler, eggehvite og sukrinmelis. Ble ikke godt. Overhodet ikke. Dessuten mugnet det ganske fort også.

Det er i grunn hovedforskjellen på marsipan og mandelmasse( som du kan bake feks makriner av, eller kransestenger). Som du skjønte må man skolde mandlene..
Hjemmelaget marsipan er knallgodt! Men kransestenger med enden dyppet i mørk sjokolade er heller ikke å forakte!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 14:28   #9
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Å neeeiii! Pepperkaker og marsipan i butikken!

Jeg ELSKER pepperkaker, kakemenn, marsipan og sjokoladereckerter (tradisjon fra Bergen), og sliter også litt for tiden. Har klart å holde meg unna så langt (her har de vært i butikken 3-4uker allerede). Men jeg har vært flink å fine "erstatninger". Bringebær, jordbær og litt mørk sjokolade. I helgen laget jeg også marengs og vaniljekrem. Da føler jeg iallefall at jeg får noe godt.

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 14:29   #10
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Å neeeiii! Pepperkaker og marsipan i butikken!

Åh, nå gleder jeg meg til hjemmebakte kransekake-stenger av sukrin/stevia igjen, jeg også. Aldri vært glad i marsipan, som er litt merkelig, siden jeg liker alt annet med mandler.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 14:34   #11
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Å neeeiii! Pepperkaker og marsipan i butikken!

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Åh, nå gleder jeg meg til hjemmebakte kransekake-stenger av sukrin/stevia igjen, jeg også. Aldri vært glad i marsipan, som er litt merkelig, siden jeg liker alt annet med mandler.

Her i huset elsker vi kransekake! Men jeg tror det ender med bare stenger. Ungene elsker bestemor sine med fruktose, så jeg tror ikke de bryr seg om det er sukrin i. Sukrin er det eneste søtstoffet i tillegg til stevia jeg lar de smake på. De spiser marsipan med stevia og 86% sjokolade og synes det er godt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 17:39   #12
Mortil1
Medlem
 
Mortil1 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 96
Mortil1 er på en erverdig vei

Sv: Å, nei! Pepperkaker og marsipan i butikken!

Hvordan lager dere denne marsipanen da jenter? Skoldet og kvernede mandler og sukrinmelis og eggehviter? Hvor mye av hver? Duppe i 70% ja... Mmm...

Tenk om helsekosten får inn lavkarbopepperkaker?! Julen ser allerede lysere ut!

__________________
Mor til 1
Min blogg


Mortil1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 17:46   #13
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Å, nei! Pepperkaker og marsipan i butikken!

Opprinnelig lagt inn av Mortil1, her.

Hvordan lager dere denne marsipanen da jenter? Skoldet og kvernede mandler og sukrinmelis og eggehviter? Hvor mye av hver? Duppe i 70% ja... Mmm...

Tenk om helsekosten får inn lavkarbopepperkaker?! Julen ser allerede lysere ut!


Gå til innlegg #2 i denne tråden der finner du link til samletråden Juleoppskrifter hvor du finner flere oppskrifts varianter av marsipan

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 17:53   #14
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Å, nei! Pepperkaker og marsipan i butikken!

http://lchf-bloggen.blogspot.com/201...sjokolade.html

Se på den a! Mmmm.
Er hverken pepperkake eller marsipan, men det finnes veldig mye godt man kan lage til jul!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 18:25   #15
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Å, nei! Pepperkaker og marsipan i butikken!

Jeg nyter sånt ved å gi sånt til andre å gomle på jeg Det må liksom ikke være meg som tygger Smaken husker jeg jo.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 20:55   #16
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Å, nei! Pepperkaker og marsipan i butikken!

Viljestyrke?

  Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 21:02   #17
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Å, nei! Pepperkaker og marsipan i butikken!

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Viljestyrke?

Åh, er det deeeet det heter? Takk for at du nettopp reddet meg fra 26 år som feit! Det er jo bare til å bruke viljestyrkeeen.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 21:07   #18
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Å, nei! Pepperkaker og marsipan i butikken!

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Åh, er det deeeet det heter? Takk for at du nettopp reddet meg fra 26 år som feit! Det er jo bare til å bruke viljestyrkeeen.

Ok, hvor sender jeg regningen?

  Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 22:07   #19
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Å, nei! Pepperkaker og marsipan i butikken!

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Ok, hvor sender jeg regningen?

Du finner kontonummeret på reddspekkhoggernfraådrukne.net

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 22:12   #20
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Å, nei! Pepperkaker og marsipan i butikken!

Hehe, spekkhuggeren, er det deg da liksom?

Men fra spøk til alvor, er det slik at overvekten skyldes fristelser? Er da vel ikke fristelsene, men vi "feite" som kanskje har litt lite selvdisiplin....hehe

  Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 22:25   #21
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 62
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Å, nei! Pepperkaker og marsipan i butikken!

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Hehe, spekkhuggeren, er det deg da liksom?

Men fra spøk til alvor, er det slik at overvekten skyldes fristelser? Er da vel ikke fristelsene, men vi "feite" som kanskje har litt lite selvdisiplin....hehe

For å si det sånn hypah, hadde jeg visst at jeg kunne spist den maten jeg liker (LCHF) uten å legge på meg, for mange år siden, hadde ikke det med "fristelser" i butikkene vært noe problem.....Jeg hadde vært slank og kunne ha spist en pepperkake eller ti om jeg skulle føle for det.....
Men å være feit og så la seg friste til snopspising er en heeeelt annen sak.....Det var ikke de ti pepperkakene før jul som var skyld i min overvekt...det var brødet og mangelen på fett kjøtt resten av året.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 22:29   #22
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Å, nei! Pepperkaker og marsipan i butikken!

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Hehe, spekkhuggeren, er det deg da liksom?

Men fra spøk til alvor, er det slik at overvekten skyldes fristelser? Er da vel ikke fristelsene, men vi "feite" som kanskje har litt lite selvdisiplin....hehe

Du kan godt snakke om deg selv, men ikke trekk meg inn i det Jeg er tjukk fordi at jeg har bakenforliggende problemer som gjør at jeg saboterer for meg selv. Viljestyrke, ståpåvilje og alt det greiene der har jeg mer enn nok av.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 00:17   #23
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Å, nei! Pepperkaker og marsipan i butikken!

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Hehe, spekkhuggeren, er det deg da liksom?

Men fra spøk til alvor, er det slik at overvekten skyldes fristelser? Er da vel ikke fristelsene, men vi "feite" som kanskje har litt lite selvdisiplin....hehe

Har vi fått en morroklump på forumet, eller er det et forumtroll

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 14:54   #24
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Å, nei! Pepperkaker og marsipan i butikken!

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Har vi fått en morroklump på forumet, eller er det et forumtroll

Trolling er forbudt i de aller fleste forum, så også i dette. Så da er jeg vel bare en som tar seg selv uhøytidelig og har en god porsjon humor med et svært kritisk blikk på egen livsstil og min egen udugelighet ift pepperkaker og marsipan i butikkene.....

  Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 15:05   #25
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Å, nei! Pepperkaker og marsipan i butikken!

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Du kan godt snakke om deg selv, men ikke trekk meg inn i det Jeg er tjukk fordi at jeg har bakenforliggende problemer som gjør at jeg saboterer for meg selv. Viljestyrke, ståpåvilje og alt det greiene der har jeg mer enn nok av.

Det er ikke hyggelig å høre. Når sykdom er årsaken til fedme så stiller man gjerne litt bak i køen for noe man ikke kan noe for.
Når jeg studerte psykologi og lederskap så var det en morsom behovspyramide jeg kom over. Maslow mente jo at man går beveger seg i en pyramide av behov, selv om trinnene stegvis, dvs man tilfredsstiller de grunnleggende fysiologiske først, FØR man går til sikkerhets og trygghetsbehov osv. I prinsipp så går ikke mennesket tilbake. Alderfer derimot mente at mennesket gjør nettopp dette og motbeviste Maslow!

Eksvis så kan følelsesmessige strabaser i livet føre til at mange mennesker starter med trøstespising. Denne trøstespisingen kan/vil i enkelte tilfeller ta overhånd og man utvikler overvekt. Videre så er fedmen og overvekten et symptom på psykologiske problemer bundet opp i behovteorier som igjen kan skyldes utenforliggende faktorer.

Interessant teori som kan forklare en liten del av motivasjonsteorier og viljestyrke, selvdisiplin osv.

Koble nå da ikke dette til deg selv Nellie, det var ikke intensjonen, men mer en liten kommentar på generelt grunnlag.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pepperkaker! cillesnuppa Kake/dessert og snacks 14 25-11-12 20:04
Marsipan LMPH Spørsmål og svar 55 21-12-11 07:50
Pepperkaker Sykepleierstudine Kake/dessert og snacks 29 19-12-10 01:24
Podens Pepperkaker / kjeks med mandler Summer Bakst 5 03-11-07 20:21
Pepperkaker cilemora Lavkarbo generelt 1 02-11-07 22:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no