Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Klar igjen..

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-08-06, 11:13   #1
snippi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Innlegg: 9
snippi er på en erverdig vei
Smile

Klar igjen..

Nå er jeg klar for å prøve meg på ketolysekuren igjenn. Var godt i gang noen uker i vinter, men sluttet , uten at jeg helt vet hvorfor egentlig

Men nå skal jeg iallefall bestille den nye bakemiksen, og la det stå til utover høsten. Kommer nok innom med spørsmål her etterhvert, utrolig inspirerende å få "kontakt" med alle "guruene" her !!! Vi snakkes

hilsen snippi

snippi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen/ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-08-06, 17:48   #2
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Klar igjenn..

Hei
Velkommen tilbake. Du vil nokk oppdage at du ikke får helt samme kickstart som første gang du var på ketolysekuren, men følger du kuren vil du kunne få samme jevne vekttap som første gang.
Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-08-06, 20:08   #3
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: Klar igjenn..

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Hei
Velkommen tilbake. Du vil nokk oppdage at du ikke får helt samme kickstart som første gang du var på ketolysekuren, men følger du kuren vil du kunne få samme jevne vekttap som første gang.
Lykke til
Torkil

Hei.
Tenkte på en ting jeg. Nå har jeg gått på ketolyse i 6 mnd men har ikke vært hos lege enda. Vet du anbefaler det i boka di, men MÅ jeg gå? Og hvorfor? Jeg forventet en stagnasjon i vekttapet nå når jeg har gått ned såpass mye men det fortsetter i samme takt som før, kan jeg regne med det fortsatt?? Jeg trener ikke i det hele tatt foruten vanlig bevegelse og litt sykling iblant....

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-08-06, 16:40   #4
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Klar igjen..

Hei
Egentlig anbefaler jeg deg å gå, men følger du følger kuren etter boken og for øvrig føler deg frisk og kroppen fungerer fint er sjansen for at noe skal være galt svært liten.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-08-06, 18:56   #5
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: Klar igjen..

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Hei
Egentlig anbefaler jeg deg å gå, men følger du følger kuren etter boken og for øvrig føler deg frisk og kroppen fungerer fint er sjansen for at noe skal være galt svært liten.

Vennlig Hilsen
Torkil

Takk for svar. Tar meg en tur til legen jeg. Følger boka men med et veldig snevert utvalg av maten der. Har følt meg veldig trøtt, tåkete syn og hodepine de siste 2-3 ukene så det er greit å få sjekka tror jeg. Så er det iallefall gjort.

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-08-06, 22:02   #6
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Klar igjen..

Hei
Jeg håper du tar kosttilskuddene som hører til ketolysekuren ? ellers kan det forklare at du har mer og lengervarende bivirkninger av kuren enn det som er vanlig.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 16:10   #7
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: Klar igjen..

Hei hei.
Nå har jeg vært hos legen. Alt var kjempefint og kolestrolet var gått ned fra 6.7 til 5.6 på 1 år. Det er bare å fortsette mot målet mitt. Jeg har det så kjempebra og er så glad men tenker jo av og til på hva skjer når alle kiloene er borte og jeg skal spise "vanlig"mat igjen. Noen råd??

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 00:03   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Klar igjen..

Opprinnelig lagt inn av snupperella, her.

Hei hei.
Nå har jeg vært hos legen. Alt var kjempefint og kolestrolet var gått ned fra 6.7 til 5.6 på 1 år. Det er bare å fortsette mot målet mitt. Jeg har det så kjempebra og er så glad men tenker jo av og til på hva skjer når alle kiloene er borte og jeg skal spise "vanlig"mat igjen. Noen råd??


Du kan aldri gå tilbake til å spise slik du gjorde før, om det er hva du mener med "vanlig" mat. Da vil du garantert gå opp det du har tatt av + litt til.

På ketolysekuren (om du har lest boka og følger den skikkelig), vil du etterhvert finne ut hva DIN kropp tåler og hva du kan/ikke kan spise uten å legge på deg.

Forslaget er at du når du er nære målet ditt (si va. 5 kg fra) introduserer mer og mer karber med 5-10 gram pr uke. Nå du ikke tar av lenger - men ikke legger på deg heller - vet du hva DIn kropp tåler og hvor DIN akseptgrense for karber går. Og så legger du kostholdet ditt opp rundt det.

Det kan hende du ikke tåler så mye karber og må ligge på rundt 45 +/- pr dag, - eller du kan være en av dem som tåler 160 +/- uten problem. Det finner du som sagt ut etterhvert.


Det er bare en ting som er sikkert, og det er at du MÅ/vil endre oppfatning om hva som er "vanlig" mat !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 16:33   #9
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: Klar igjen..

Takk nok en gang for svar. Jeg skriver litt "sleivete" av og til mye pga dårlig tid men jeg mener selvsagt ikke mat som jeg spiste før. Jeg får hjelp av ei venninne som har gjort det samme og tatt av 40kg og klarer seg bra nå 1 år etterpå også. Snakket med henne i går og hun skulle forklare når den tid kom så jeg er optimist. Men hva gjør jeg galt med denne signaturen min?? Jeg lagrer den jo....

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 19:10   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Klar igjen..

Flott (du har fått til siggen også !). Bare et lite tips: Det er langt fra sikkert at det som funket/er riktig for venninden din vil funke eller være riktig for deg. Alle er forskjellige ! Du må finne DIN metode etterhvert. Flott at du fr hjelp på veien, men PLEASE les boka sjøl også, - det er en forutsetning for å lykkes !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no