Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon > Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger

Går ikke ned!

Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger Hvordan er forumet? Noe som kan bli bedre? Noe du lurer på? Her er plassen! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-09-11, 22:10   #1
kac
Nytt Medlem
 
kac sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: telemark
Innlegg: 4
kac er på en erverdig vei

Går ikke ned!

Hei. Jeg har ikke spist sukker eller mel på 2 uker, men mye fisk,kylling,kjøtt,rømme,egg,smør,bacon og salat men vekten står helt stille !!!! Hva gjør jeg galt ?

kac er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 22:11   #2
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: går ikke ned !

Tror du må utdype det litt mer for å kunne få noen gode råd. Hvor mye spiser du til hvert måltid?

Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 22:23   #3
kac
Nytt Medlem
 
kac sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: telemark
Innlegg: 4
kac er på en erverdig vei

Sv: går ikke ned !

spiser 2 egg til frokost med smør

kyllingsalat med rømme til lunsj

2 laksestykker med rømme og agurk

omelett med 3 egg og bacon med litt fløte til kvelden

dette kan være en dagsmeny

kac er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 22:34   #4
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Går ikke ned!

Kor mykje skal du ned? Det kan ha litt å seie også. Kan også hende at kroppen treng litt tid til å venne seg til nye ting... Ikkje stress, det er berre dumt...

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 22:36   #5
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Går ikke ned!

Tror også det er greit å ikke stresse. Men ville prøvd med litt mer fett.
Her stod vekta stille i et par uker. Økte fettmengden ved hjelp av cocosa (ei stor ts morgen og kveld rørt ut i litt varmt vann). Og nå er vekta begynt å gå nedover igjen

Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 22:59   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned!

Furine har et poeng - er du reelt overvektig? Hva er høyde/vekt i dag? Drikker du nok vann?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 23:04   #7
kac
Nytt Medlem
 
kac sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: telemark
Innlegg: 4
kac er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned!

Takk for svar ! Jeg er 175 cm og veier 75 kg og håperpå å gå ned 5-8 kg

Jeg prøver å drikke mye vann.

hva med kunstig søtningstoff, har det en dårlig effekt ? Sånn som atkinsen bar og pepsi max feks.

kac er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 23:11   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned!

Orker du ville jeg kuttet alt av kunstig søtt. Du skal ned såpass "lite" at det bør ikke ta lang tid hvis du spiser strikt.

Det kan godt hende at dette blir litt for mye mat for deg energimessig, siden du er såpass normalvektig som du er, eller at kroppen din ikke er helt enig i at du SKAL mer ned i vekt. Du spiser også veldig lite grønnsaker? Salat er fint, men meget energifattig - grønnsaker vil gi deg litt mer kh og utrolig mye mer næring som kroppen trenger

Det tar 2-8 uker og få i gang ordentlig fettforbrenning, holder du vekta og ikke går opp ville jeg bare fortsatt og spist slik du gjør nå i noen uker til.
Går du fremdeles ikke ned i vekt, kan du evt bruke www.diett.no og legge inn det du spiser, slik at du får en bedre oversikt over inntaket ditt.

Prøv deg litt fram, kanskje det holder med et og et halvt laksestykke istedet for to for å bli mett nok? Det er ikke like lett bestandig og finne det "riktige" inntaket

Dette er bare noen tanker jeg har - med erfaring i mange slike tråder her inne, så ender man alltid opp tilslutt med at "her er en liste over mulige årsaker, også får man prøve seg fram på egen kropp hva som stemmer for en selv".



Åja, til det viktigste: Bruk MÅLEBÅND! Lavkarbo kan fint endre kroppssammensetningen din uten at det vises på vekta. Flere her inne har gått ned i buksestørrelse men fremdeles veie det samme... vekt er ikke alt, mål og helse er det viktigste

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 23:17   #9
kac
Nytt Medlem
 
kac sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: telemark
Innlegg: 4
kac er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned!

Takk igjen for gode tips ! blir liksom så besatt når man akkurat har begynt

kac er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 13:42   #10
Niller
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4
Niller er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned!

Opprinnelig lagt inn av kac, her.

Takk igjen for gode tips ! blir liksom så besatt når man akkurat har begynt

Måske spiser du lidt for meget protein, jeg tror du får omkring 120-150g pr. dag....Det protein du ikke bruger til musker, enzymer, hormoner osv. blir omdannet til glukose og medfører boldsukkerstigning..Jeg vil også helt sikkert sige skue lidt op for fett og lidt ned for protein, ca. 1g protein pr. kg legemsvekt...(jeg er fra Danmark)...Hvis du er stresset sætter kroppen gang i nogle hormoner som øker gluseindholdet i blodet = insulinstigning....

Niller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 13:45   #11
Niller
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4
Niller er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned!

og jeg regnede ud at du får omkring 2100 kcal, dette er nok 200-300 kcal for meget såfrem du ikke er mega aktiv....

Niller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det ikke rart hvordan selvbildet ikke følger speilbildet? Imp Generell diskusjon 4 09-04-11 01:24
Vegetarianere er ikke sunnest og lever nøvendigvis ikke lengst. ada-emilie Fysisk og mental helse 0 16-09-10 01:25
Ikke vært i ketose på 2 dager og har ikke spist over 15 gram karber Stellamor Ketolysekuren 8 30-03-09 17:36
[Mail-Virus] Ikke åpne vedlegg du ikke har bedt om! HP Informasjon 3 10-06-05 11:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no