Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

PCOS skravletråd

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-12-12, 10:08   #501
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Cho, her.

Nå kommer jeg med et dumt spørsmål til dere!
Kan noen av dere fortelle meg hva placebo er for noe?

Placebo er at noe virker fordi man tror det skal virke.

DVS at dersom man gir et menneske en narrepille så vil vedkommende i rundt 60% av tilfellene føle seg bedre. Rett og slett fordi hodet påvirker kroppen like mye som motsatt vei. Det er denne prosenten som nye medisiner må "slå" for å kunne sies å ha bevist virkning.

Placeboeffekten kan også oppleves på andre "remedier" enn piller - akupunktur, miksturer osv.

Det finnes også en såkalt "nocebo"-effekt, som er den motsatte. At noe ikke virker fordi man ikke tror på det... Den kan man bare snakke om for ting som tidligere har bevist sin virkning, selvfølgelig.

For min del så er placebo/ikke placebo likegyldig på personlig nivå. Blir jeg frisk er det "samma det". På gruppenivå er det nok mye mer viktig å vite forskjellen...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 23-12-12, 11:13   #502
Cho
Støttemedlem
 
Cho sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 18.127
Cho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Placebo er at noe virker fordi man tror det skal virke.

DVS at dersom man gir et menneske en narrepille så vil vedkommende i rundt 60% av tilfellene føle seg bedre. Rett og slett fordi hodet påvirker kroppen like mye som motsatt vei. Det er denne prosenten som nye medisiner må "slå" for å kunne sies å ha bevist virkning.

Placeboeffekten kan også oppleves på andre "remedier" enn piller - akupunktur, miksturer osv.

Det finnes også en såkalt "nocebo"-effekt, som er den motsatte. At noe ikke virker fordi man ikke tror på det... Den kan man bare snakke om for ting som tidligere har bevist sin virkning, selvfølgelig.

For min del så er placebo/ikke placebo likegyldig på personlig nivå. Blir jeg frisk er det "samma det". På gruppenivå er det nok mye mer viktig å vite forskjellen...


Takk for et kjempegodt svar!

__________________
Cho er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingenting Svar med sitat
Gammel 23-12-12, 11:25   #503
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: PCOS skravletråd

Liiiiiiten korreksjon: Placebo handler ikke nødvendigvis om TRO på at det skal virke, men FORVENTNING om at det vil ha en effekt. Så, det kan til og med omvende de som ikke tror, så lenge de er klar over at de mottar en "behandling" i vid forstand.

Større korreksjon: Nocebo er når forventingseffekten går motsatt vei. Eksempelvis kan du bli fortalt at en pille vil gjøre deg syk, også blir du syk.

Kan sitere wikipedia dersom jeg ordlegger meg dårlig:

Sitat:

In medicine, a nocebo reaction or response is the harmful, unpleasant, or undesirable effects a subject manifests after receiving an inert dummy drug or placebo. Nocebo responses are not chemically generated and are due only to the subject's pessimistic belief and expectation that the inert drug will produce negative consequences.

In these cases, there is no "real" drug involved, but the actual negative consequences of the administration of the inert drug, which may be physiological, behavioural, emotional, and/or cognitive, are nonetheless real.

*psykologinerde*

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 23-12-12, 12:19   #504
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Liiiiiiten korreksjon: Placebo handler ikke nødvendigvis om TRO på at det skal virke, men FORVENTNING om at det vil ha en effekt. Så, det kan til og med omvende de som ikke tror, så lenge de er klar over at de mottar en "behandling" i vid forstand.

Større korreksjon: Nocebo er når forventingseffekten går motsatt vei. Eksempelvis kan du bli fortalt at en pille vil gjøre deg syk, også blir du syk.

Kan sitere wikipedia dersom jeg ordlegger meg dårlig:


*psykologinerde*

Ja, jeg burde nok ha presisert at det ikke nødvendigvis er bevisstheten som *tror*... underbevisstheten er vel så viktig. Når det gjelder nocebo så har jeg hørt den effekten forklart både sånn som den du henviser til og den jeg beskrev. Godt mulig at det er en minoritetsoppfatning jeg refererte der, alstå.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 12:00   #505
Steinbukken83
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 2
Steinbukken83 er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Hei

Jeg er helt ny her, og veldig uerfaren med forum. Så dere får korrigere meg hvis jeg gjør noe helt på trynet

Jeg er 30 år, har PCOS og er ekstremt overvektig. Jeg er 171 høy og veier 121 kg, har gått opp 16 kg siden jeg fikk meg kjæreste for et års tid siden... skremmende! Må få gjort noe med dette! Og jeg har fått en del tips om lavkarbo, så da tenkte jeg kanskje det var en engel her som ville hjelpe meg litt med å starte... Ønsker så gjerne å gå ned i vekt sånn at jeg kan få eggløsning... er så deppa for tida... alle blir gravide unntatt meg føles det som.

:O)

Steinbukken83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg må finne noe nytt nå Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 13:01   #506
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Hei og velkommen hit!

Lavkarbo er kjempefint for oss PCOS-jenter

Det viktigste, tenker jeg, er å finne et lavkarboretning som du vil trives med, og som du kan holde deg helt og holdent til fram til du har nådd den vekten du ønsker.

Du kan jo velge alt fra et ketogent kosthold til Fedon, etter hva du ønsker. Men antageligvis vil du få raskere resultater på en ketogen retning Det aller viktigste er å sette seg godt inn i retningen man velger, og holde seg til den en stund!

Vil anbefale deg å få en time hos fastlegen og finne ut om du er insulinresistent, og kanskje be om å få metformin. Metformin er egentlig en diabetesmedisin, men mange med PCOS har et godt utbytte av å gå på det ifb med vektnedgang, det blir litt ekstra drahjelp.

Det er leit å slite med å bli gravid! Nå er det 4 år siden vi begynte å prøve, og om kun kort tid får vi jenta vi i armene Vi trengte to IVF-forsøk før det klaffet.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 19:36   #507
Lavkarboforlivet
Medlem
 
Lavkarboforlivet sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 352
Lavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvel

Sv: PCOS skravletråd

Lenge siden sist Klara.... Så spennende og se at det går mot termin nå! Husker da det var tidlig og du ikke helt turde å slippe løs gleden jeg håper du har kost deg med svangerskapet ditt, merker du at det nærmer seg nå? hos oss er status at vi fremdeles sliter, jeg har fått konstantert ved en blodprøve at jeg har eggløsning, mannen har tatt sædprøve som ikke var helt topp. Men det kunne visst være tilfeldig at det ikke nådde helt opp, så han skal ta ny om tre mnd. Det var litt mindre antall enn ønskelig de svømte litt sakte og det var visst et litt økt antall med sædceller som var "dedormert"... Hva nå enn det betyr. Men det stod nå ingenting om at det var helt krise... Kan det virke inn på prøven at vi tok den hjenme, og reiste til sykehuset og levert? Sykehuset fikk den ca. 40 min etter at den var tatt, så vi var innenfor times fristen. Ble rådet til å ta den hjemme også,, siden det er lettere for mannen....

__________________
Bloggen min



Lavkarboforlivet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 19:38   #508
Lavkarboforlivet
Medlem
 
Lavkarboforlivet sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 352
Lavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvel

Sv: PCOS skravletråd

* deformert skulle det stå

__________________
Bloggen min



Lavkarboforlivet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 20:07   #509
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Hei, så hyggelig å høre fra deg!

Takk! Ja, gjett om jeg er klar for å føde! Det har vært et ganske tungt svangerskap, men nå er det snart over. Sitter faktisk og venter på at riene tar seg opp, og håper inderlig på å føde i løpet av helgen! (men vi får se... )

Så lenge prøven ble levert innen en time, og holdt ved kroppstemperatur hele tiden (!) skal det ikke ha noe å si

Det er visst mye som kan spille inn på sædprøven, f.eks. sykdom, derfor er det standard å ta en ny etter 3 mnd hvis resultatet ikke er topp.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 21:25   #510
Lavkarboforlivet
Medlem
 
Lavkarboforlivet sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 352
Lavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvel

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Hei, så hyggelig å høre fra deg!

Takk! Ja, gjett om jeg er klar for å føde! Det har vært et ganske tungt svangerskap, men nå er det snart over. Sitter faktisk og venter på at riene tar seg opp, og håper inderlig på å føde i løpet av helgen! (men vi får se... )

Så lenge prøven ble levert innen en time, og holdt ved kroppstemperatur hele tiden (!) skal det ikke ha noe å si

Det er visst mye som kan spille inn på sædprøven, f.eks. sykdom, derfor er det standard å ta en ny etter 3 mnd hvis resultatet ikke er topp.

Så utrolig spennende håper du får det overstått snart da, kan tenke meg at du er litt lei nå ja prøven ble holdt varm hele tiden, inntil kroppen. Håper neste prøve blir bedre, men tror han var veldig stresset over dette med prøve og det å prestere på tvang... Jeg skjønner det godt, og har forståelse for det. Men går ut ifra at det kunne vært mye verre, og går ut ifra at de hadde skrevet om det var forferdelig ille liksom men jeg er veldig usikker på meg og kvaliteten på eggene mine, og om jeg evt kan ha tette eggledere.... For jeg har ikke hatt EN kjemisk engang, ikke fått noen strek siden vi fikk hjelp og jeg begynte å få eggløsning... Har hatt positiv EN gang før for flere år siden nå ( med samme mann). Men skjønte ingenting av det den gangen, fordi jeg følte meg gravid husker jeg. Men trodde ikke på det, men tok en test for morro i grunnen. Fikk sjokk da den viste positiv da jeg sjekket etter en stund... Glemte den til og med litt... Men så gikk det noen dager, så forsvant gravid følelsen og ny test ble negativ. Men mensen kom ikke heller før etter flere uker etter negativ test. Så tror den positive bare var feil og lurte meg....

__________________
Bloggen min



Lavkarboforlivet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 23:19   #511
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Lavkarboforlivet, her.

Så utrolig spennende håper du får det overstått snart da, kan tenke meg at du er litt lei nå ja prøven ble holdt varm hele tiden, inntil kroppen. Håper neste prøve blir bedre, men tror han var veldig stresset over dette med prøve og det å prestere på tvang... Jeg skjønner det godt, og har forståelse for det. Men går ut ifra at det kunne vært mye verre, og går ut ifra at de hadde skrevet om det var forferdelig ille liksom men jeg er veldig usikker på meg og kvaliteten på eggene mine, og om jeg evt kan ha tette eggledere.... For jeg har ikke hatt EN kjemisk engang, ikke fått noen strek siden vi fikk hjelp og jeg begynte å få eggløsning... Har hatt positiv EN gang før for flere år siden nå ( med samme mann). Men skjønte ingenting av det den gangen, fordi jeg følte meg gravid husker jeg. Men trodde ikke på det, men tok en test for morro i grunnen. Fikk sjokk da den viste positiv da jeg sjekket etter en stund... Glemte den til og med litt... Men så gikk det noen dager, så forsvant gravid følelsen og ny test ble negativ. Men mensen kom ikke heller før etter flere uker etter negativ test. Så tror den positive bare var feil og lurte meg....

Skjønner at han blir litt stresset, men tror ikke det er noe å bekymre seg for, altså!

Har du hatt noen infeksjon eller noe som kan indikere tette eggledere? Jeg hadde en infeksjon, og har en liten utposning på den ene egglederen pga den. Men kirurgen sa at det mest sannsynlig ikke ville gi noen problemer. For å finne ut av det er det best å ta en laparoskopi

Graviditetstester viser innmari skjelden falsk positiv, og ettersom du hadde en gravidfølelse som forsvant, så vil jeg tro at det var en kjemisk

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 23:25   #512
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Jeg hadde noe som tilsvarte innbildt svangerskap som hunder får før jeg ble gravid. Dvs at kroppen satte i gang produksjon av grviditetshormoner selv om det ikke var noe egg der. Sannsynligvis passerte det rett igjennom så fort at kroppen ikke rakk å henge med i følge legen. Uansett var det visst ikke uvanlig når man ble friskere av f.eks hormonproblener eller etter langvarig p-pillebruk (jeg har aldri brukt prevensjon, så det varsko det første for min del)
Poenget var hvertfall at det kan høres ut som du har opplevd noe lignende.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 08:55   #513
Lavkarboforlivet
Medlem
 
Lavkarboforlivet sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 352
Lavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvel

Sv: PCOS skravletråd

Hmmmm, det kan jo være carisma. Har aldri hørt om det før, men dette er flere år siden. Før jeg begynte fast på lavkarbo og fikk orden på livet mitt som nå MEN det skjedde etter et kortere forsøk med lavkarbo, jeg fikk mensen litt regelmessig igjen etter flere år uten... Så kom den plutselig ikke, og jeg tenkte ikke sånn mye på det først fordi jeg var så vant med å ikke ha den. Men så begynte jeg å føle meg rår et par uker etter at jeg skulle hatt den. Følte meg rett og slett gravid, men trodde ikke jeg var det. Tok test for morro, og det var en soleklar strek da jeg sjekket. Det.var ikke svak, den var godt rosa pågrensen mot rød. Men så skjedde det like etterpå at jeg mista all følelse, og neste test bare 3-4 dager.senere var.blank/negativ.men mensen kom jo ikke heller, så er jo litt derfor jeg undres på om den bare var falsk positiv. Men var ikke sånn at jeg var sikker på å være gravid, men fikk jo først det lille håpet etter den testen, men så skjønte jeg ført at hadde det vært "noe" der, ble det iallefall borte. Men siden vi nå sliter uten en eneste positiv etter et år prøving, lurer jeg på om andre ting er galt også.. kunne jo håpe at eggkvaliteten "bare" er dårlig, slik at pergo kan hjelpe....er eggledere tette er det vel verre... Tror jeg har hatt EN klamydia infeksjon, og kan være.jeg gikk med den opp mot 2-3 år før den ble behandlet. Fordi den soppen til en type jeg hadde da ikke var særlig trofast viste det seg i ettertid....så er redd dette kan ha ødelagt for meg må vel bare be om lap da, slik at de kan sjekke.

__________________
Bloggen min



Lavkarboforlivet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 08:57   #514
Lavkarboforlivet
Medlem
 
Lavkarboforlivet sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 352
Lavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvel

Sv: PCOS skravletråd

Kan legge til at jeg ikke vet om jeg hadde infeksjon, men legen regnet med det og gav medisin uten sjekk.....

__________________
Bloggen min



Lavkarboforlivet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 14:09   #515
Dolmina
Juniormedlem
 
Dolmina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Rogaland
Alder: 38
Innlegg: 32
Dolmina er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Ikke så mye skjer i denne tråden, men kan komme med en liten oppdatering fra min side. Jeg har testet positivt! - 14 kg på lavkarbo så satt den tiltross for pcos. Håper pcosen er samarbeidsvillig slik at det holder løpet ut!

Dolmina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 14:33   #516
Cho
Støttemedlem
 
Cho sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 18.127
Cho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Dolmina, her.

Ikke så mye skjer i denne tråden, men kan komme med en liten oppdatering fra min side. Jeg har testet positivt! - 14 kg på lavkarbo så satt den tiltross for pcos. Håper pcosen er samarbeidsvillig slik at det holder løpet ut!


Gratulerer så mye med spiren i magen

__________________
Cho er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingenting Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 19:10   #517
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Dolmina, her.

Ikke så mye skjer i denne tråden, men kan komme med en liten oppdatering fra min side. Jeg har testet positivt! - 14 kg på lavkarbo så satt den tiltross for pcos. Håper pcosen er samarbeidsvillig slik at det holder løpet ut!

Grattis!
Det er nesten alltid rundt femten kg som skal til med pcos har jeg sett både i denne tråden og andre. -17 var jeg selv på.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 07:22   #518
Dolmina
Juniormedlem
 
Dolmina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Rogaland
Alder: 38
Innlegg: 32
Dolmina er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Takk til Cho og Carisma! Ja jeg har også sett det, samtidig så sa min gyn at å redusere BMI til under 35 øker sjansene betraktelig. Min BMI var på 32 da jeg endelig fikk positivt.

Dolmina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 10:37   #519
Cho
Støttemedlem
 
Cho sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 18.127
Cho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Dolmina, her.

Takk til Cho og Carisma! Ja jeg har også sett det, samtidig så sa min gyn at å redusere BMI til under 35 øker sjansene betraktelig. Min BMI var på 32 da jeg endelig fikk positivt.


Håper det samme vil skje med meg også at jeg trenger bare å redusere en BMI på 32 eller jeg trenger å gå ned rundt 15kg før jeg blir gravid.
Men jeg syns det virker "lettere" å redusere en BMI på 32 for da trenger jeg bare å gå ned 5-6kg så har jeg en BMI på 32, men vi får se.
Viktigste er at jeg blir gravid om det er pga BMI 32 eller at jeg klarer å gå ned 15kg før jeg blir det.

__________________
Cho er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingenting Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 19:08   #520
Dolmina
Juniormedlem
 
Dolmina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Rogaland
Alder: 38
Innlegg: 32
Dolmina er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Cho, her.

Håper det samme vil skje med meg også at jeg trenger bare å redusere en BMI på 32 eller jeg trenger å gå ned rundt 15kg før jeg blir gravid.
Men jeg syns det virker "lettere" å redusere en BMI på 32 for da trenger jeg bare å gå ned 5-6kg så har jeg en BMI på 32, men vi får se.
Viktigste er at jeg blir gravid om det er pga BMI 32 eller at jeg klarer å gå ned 15kg før jeg blir det.

Min gyn sa at grensen på ivf var på 35 pga at sannsynligheten for å lykkes var såpass redusert med en BMI på over 35. Jeg fikk syklusen igang igjen når jeg bikket under 35. Lykke til!

Dolmina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 20:49   #521
Cho
Støttemedlem
 
Cho sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 18.127
Cho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Dolmina, her.

Min gyn sa at grensen på ivf var på 35 pga at sannsynligheten for å lykkes var såpass redusert med en BMI på over 35. Jeg fikk syklusen igang igjen når jeg bikket under 35. Lykke til!

Nå har jeg sykluys, men den er ikke regelmessig (lever i sin egen verden).
Håper jeg blir gravid på egenhånd derfor prøver jeg så godt jeg kan med å slanke meg.


Takk for lykkeønsker!

__________________

Sist redigert av Cho : 01-11-14 kl 09:17.
Cho er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingenting Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 21:10   #522
Dolmina
Juniormedlem
 
Dolmina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Rogaland
Alder: 38
Innlegg: 32
Dolmina er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Cho, her.

Nå har jeg sykluys, men den er ikke regelmessig (lever i sin egen verden).
Håper jeg blir gravid på egenhånd derfor prøver jeg så godt jeg kan med å slanke meg, men jeg tenker ofte på prøverør det gjør jeg, og jeg har gått på to pergokurer hvor det ikke har lykkes med å bli gravid.


Takk for lykkeønsker!

Jeg gikk på tre pergo kurer uten påvist el, gikk ned og tok den fjerde pergo kuren og da satt den. min gyn gav meg 3 mnd til på å bli gravid på pergo, hvis det ikke gikk skulle vi søke om prøverør. Men nå gikk det altså, klarer ikke helt å fatte det. Hva sier din gyn, hvilken plan har dere?

Dolmina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 21:25   #523
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Cho: tar du metformin?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 21:48   #524
Cho
Støttemedlem
 
Cho sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 18.127
Cho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Cho: tar du metformin?

Nei, jeg gjør ikke det. Gynekologen min hadde ikke lyst til å gjøre det enda, men hun sier til meg at jeg har sterkgrad av pcos (vet ikke om det har noe å si), men det frister å spør om ikke pergotime hjelper.
Greit jeg er vell litt utålmodig må jeg innrømme.

__________________
Cho er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingenting Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 21:51   #525
Cho
Støttemedlem
 
Cho sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 18.127
Cho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Dolmina, her.

Jeg gikk på tre pergo kurer uten påvist el, gikk ned og tok den fjerde pergo kuren og da satt den. min gyn gav meg 3 mnd til på å bli gravid på pergo, hvis det ikke gikk skulle vi søke om prøverør. Men nå gikk det altså, klarer ikke helt å fatte det. Hva sier din gyn, hvilken plan har dere?


Gynekologen min har bare sagt 3kurer til meg. Syns gynekologer sier så forskjellig at jeg blir litt forvirret.
Om vi ikke lykkes på pergokur blir det nok prøverør regner jeg med.

__________________
Cho er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingenting Svar med sitat
Svar

Emneord
pcos, skravletråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ned 10 kg til jul: uke 43/44 - skravletråd aslaug Ketolysekuren 36 30-10-09 16:46
Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd Vatti Ketolysekuren 91 12-10-09 12:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no