Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Jeg er ny her og har minst 1000 spm.

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-04-08, 23:36   #1
Montana
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 57
Innlegg: 3
Montana er på en erverdig vei

Jeg er ny her og har minst 1000 spm.

Så kjære dere,bær over med meg

Jeg snuser litt på ketolysekuren og kunne tenke meg den,jeg har tidligere prøvd litt på egenhånd og kom da i Ketose,men fikk en så forferdelig ånde at jeg ga meg.(gikk ned 4 kg)

Men nå vil jeg forsøke igjen,føler meg litt mer beredt nå denne gangen.

Jeg har en BMI på 28.6 og har som mål og gå ned 15 kg,helst skulle jeg vært ned 17 kg for det var der jeg var før graviditet.Men klarer jeg 15 er jeg glad for det og.

Jeg har litt lavt stoffskifte,får medisiner for det,

-bør jeg derfor følges opp av lege?

-jeg ser at man skal bruke fett her,meierismør,rømme ,cottage cheese ,++meieriprodukter...Jeg er rimelig sær i matveien,jeg klarer ikke disse produktene.Er det noe annet jeg kan bruke?
Klarer feks ikke lukten av smelta meierismør i panna*grøss*

Står det noen plass her på forumet Ja og Nei mat ? Kan noen event dele en link ?


Tusen takk om noen gidder og ta seg bryet med å svare meg,jeg har mye annet og lure på også,men får ta litt etter litt

Montana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: snuser på ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 23:44   #2
bibi
Seniormedlem
 
bibi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.028
bibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er ny her og har minst 1000 spm.

Hei og velkommen hit!

Vedr. lavt stoffskifte og medisiner - så er det sikkert lurt å snakke med legen om denne kuren.

Ellers: har du boka som du får på ketolyse.no?? Jeg har hatt veldig mye nytte av den - blant annet fordi det er masse matoppskrifter og forklaringer i den.

Ønsker deg lykke til!

Skal prøve å finne en link her inne også.... et øyeblikk!

__________________


Journalen min
Har gått ned 13 kilo på Fedon-vis tidligere. Har nå 11 kilo igjen å miste
bibi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 23:45   #3
bibi
Seniormedlem
 
bibi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.028
bibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er ny her og har minst 1000 spm.

Prøv å gå inn her:

http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110

__________________


Journalen min
Har gått ned 13 kilo på Fedon-vis tidligere. Har nå 11 kilo igjen å miste
bibi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 00:11   #4
Montana
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 57
Innlegg: 3
Montana er på en erverdig vei

Sv: Jeg er ny her og har minst 1000 spm.

Tusen takk Nei,jeg har ikke bestilt den boka enda,tenkte og bestille "full pakke" ser bra ut den.

Jeg skal se på linken du la ved

Montana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: snuser på ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 00:12   #5
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Jeg er ny her og har minst 1000 spm.

Ønsker deg lykke til
Og så vil jeg bare si at jeg heller ikke liker cottage cheese, creme fraise og rømme. MEN ikke blir redd hvis du ser oppskrifter med dette som en del, for det smakes ikke *fornøyd*

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 08:21   #6
Montana
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 57
Innlegg: 3
Montana er på en erverdig vei

Sv: Jeg er ny her og har minst 1000 spm.

Opprinnelig lagt inn av Elanessë, her.

Ønsker deg lykke til
Og så vil jeg bare si at jeg heller ikke liker cottage cheese, creme fraise og rømme. MEN ikke blir redd hvis du ser oppskrifter med dette som en del, for det smakes ikke *fornøyd*

Ja nei jeg vet jo det,men jeg har litt sperre der alikevell...

Men feks om det er meierismør i en oppskrift da,er det noe jeg kan bruke i stedet? for det er jo viktig da og få i seg fettet derfra,ikke sant?

Montana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: snuser på ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 10:43   #7
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Jeg er ny her og har minst 1000 spm.

Meierismør har jeg aldri hatt i hus, og tviler på at det kommer ja. Man må vel ikke ha det, eller? Bruker vanlig melange jeg...

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 10:49   #8
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er ny her og har minst 1000 spm.

Litt avhengig av hvilken oppskrift tror jeg.
Har du prøvd klarnet smør? gir litt annen smak..
Kan jo også bruke kokosolje til steking - smakløs variant som tåler varme. Ikke delfiafett, men Cocosa Pure - kjøpt på helsekost (er vel noen dagligvarer også som selger..) Cocosa extra virgin som tilskudd. Veldig sunt. Jeg synes den er veldig god. Bare et par forslag, du finner nok mye rundt om på forumet også Smult kan vel også brukes til en del, men ikke bare å bytte ut kanskje ? jeg har ikke erfaring med smult ennå
Lykke til
Melange er i min mening ikke like bra for kroppen beklager å si det..
Mere behandlet, mindre naturlig... Vanskeligere for kroppen å bruke..

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 11:00   #9
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er ny her og har minst 1000 spm.

Legger ved en gammel tråd. Er i tillegg til flere gode innlegg her veldig enig med Energibunten i innlegg #8
http://forum.lavkarbo.no/showthread....=margarin+fett

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 06-10-08 00:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no