Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

September-startere!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-09-09, 22:39   #101
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av Jannicke, her.

Hvordan er det med fysisk akrivitet, trimmer dere?
Hos meg blir det lite trim..........kanskje jeg hadde gått nned mer og eller fortere da?

Jeg trente styrke på tirsdag... og vekta gikk opp 700g

Men seriøst, trening hjelper meg til å holde fokus, og få overskudd. Mest det, men det er jo det viktigste syns jeg

__________________
Persistance pays!

Sist redigert av Carisma : 17-09-09 kl 23:13.
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 23:11   #102
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Carisma og NinaOp, så flinke dere er da.....
Jeg må ta meg sammen.............

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 23:18   #103
Annema01
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 3
Annema01 er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.


Ikke sikker på hva du mener med (ca 50), dersom det er resultatet på stiksen så har det ingen betydning. Får du utslag så er du i ketose, enten så er man i ketose ellers så er man ikke. Stort utsag (mørk farge) kan bare være en indikasjon på at man drikker for lite vann.
Jeg har aldri fulgt menyen i boka, bare modifisert det jeg spiste tidligere samt funnet inspirasjon her inne på forumet. Gikk ned ca 10 kg på 4 måneder og har nå stått stille i 1 år og har minst like mye som må av, så ketose er ikke ensbetydende med vektnedgang.
Hvor mye og hvor fort kiloene går av avhenger av mange faktorer som hvor mye man skal ned.
En av de vanligste nybegynnerfeilene er for lite vann og for lite fett. Dersom du lurer på om det du spiser er ok eller ikke så må du legge ut hva du spiser og hvor mye du spiser i løpet av en normal dag.

Heia ! Takk for svaret! ja det fargekoden på stiken jeg mente. Jeg syns selv jeg spisebra med Jeg spiser (hvis jeg spiser frokost) 1-2 kjempetynne ketolysebrød skiver med smør og ost. lunsj en ca 20-30 stk mandler, middag fisk (helst laks 2 små filer) masse brokkoli og blomkål og rømme. el rent kjøtt m evnt.samme tilbehør. Dette er det jeg spiser nå , men ser jo at det e mange variasjonsmuligheter her . Til kvelds ;hvis jeg er sulten spiser jeg litt ost el kokt egg (ca 2 stk). Har fremdeles litt søthunger,men prøver å holde meg borte fra søtningstoffer. med hilsen en liten (stor) forvirra håperpååblislankdame)))

Annema01 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 19:31   #104
RuneKommune
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10
RuneKommune er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Kanskje du kunne forsøkt å få i deg litt meg grønnsaker utover brokkoli og blomkål til middag annema? Salat til lunsj? Litt stekte grønnsaker til kjøttet ved middag? Grønnsaksuppe? Mousakka?

RuneKommune er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 19:36   #105
malinsol
Nytt Medlem
 
malinsol sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Telemark
Alder: 36
Innlegg: 6
malinsol er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

jeg tenkte også at jeg skulle starte nå i september, men har ikke fått satt meg inn i dette, og skjønner det heller ikke ! hehe ..

malinsol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ? ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 12:09   #106
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

"Ofesiell" veiedag på meg i dag, 113,8. dvs nd 200 gr siden forige mandag.....
Meeeeeen, onsdag i forige uke var jeg 113,6.....
Så da er det jo litt opp da..... sukk......

Jeg sliter litt, men prøver henge med som best jeg kan.

Skal ned å sykle på ergometersykkelen min nå!!!

Ha en strålende dag videre boys and girls!!

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 19:55   #107
mona42
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 19
mona42 er ny på veien

Sv: September-startere!

Hei
Jeg starter i disse dager.Holder på å sette meg inn i det..
Lykke til

mona42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo på min måte Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 20:47   #108
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

2 kilo ned siden sist mandag! meg er meget glad

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wu7qHZj/]
~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 23:44   #109
Lillebille
Medlem
 
Lillebille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 181
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Mannen min og jeg startet 10. sept. Han er den av oss som trenger å gå ned mest, og han er kjempemotivert. Han har så langt gått ned nesten tre kilo, fra 117,7 til 115. Jeg har gått ned fra rundt 73 til 71,2 kg på disse 12 dagene.

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 23:42   #110
Lillebille
Medlem
 
Lillebille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 181
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Sliter litt med motivasjonen, har fått avsky for brokkoli.....
Han jeg bor sammen med har gått ned til 114,2, og bra er det...

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 23:59   #111
Imali
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 23
Imali er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Sniker meg inn her, jeg også. Etter litt virring frem og tilbake fordi jeg ikke har vært sikker på hvilken diett jeg vil legge meg til, så har jeg endelig bestemt meg for ketolyse Har bestilt boken og sånn, så da venter jeg spent på at den kommer i posten, og i mellomtiden fortsetter jeg med lavkarbo opplegget mitt. Blir spennendes å lese boken tenker jeg

__________________




Mål 1: Nå 80 kilo!
Imali er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 00:00   #112
Kin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 38
Kin er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av klompenmio, her.

Hei

Jeg sitter med samme følelse som deg. Er dette vanskelig eller er det bare meg???

Mange foreslår å følge oppskriftene i boka, men oppskriftene her inne er jo mye bedre.
Er det greit å bruke dem? HAr bare brukt Gerd sine, og hun er jo på ketolyse.

En annen ting jeg syns er litt vanskelig, er mengdene. Jeg er storspist. Kan spise mye, og det er jo ikke udelt positivt å dutte innpå med fett. Eller hva?
Vet ikke om jeg har gått noe ned denne ene uka jeg har gått på kuren, for jeg hadde to uker på cambridge før jeg begynte på ketolyse, og jeg veier det samme som når jeg sluttet på cambridge. I tillegg har jeg fått mensen

Jeg kunne så veldig gjerne tenkt meg at folk som opplever vektnedgang, legger ut hva de spiser i løpet av noen dager, og mengder.

Ha ei flott helg alle sammen!

Jeg startet for en uke og en dag siden. Har det kjempeflott nå, men det er litt slitsomt i starten syns jeg - kjenner på melkesyre i beina og sover middag etter jobb

Jeg veier meg ikke. Men - den buksa jeg har på meg i dag var.. ikke trang, men satt inntil forrige helg. I dag henger den på lårene og begynner å falle ned på hoftene - sånn at jeg føler den er slapp og at jeg ikke føler meg helt vel i den. Utover det kan jeg ikke si hvor mye jeg har tatt av - men litt er det da.

Jeg har spist følgende.
Frokost hopper jeg ofte over, eller jeg tillater meg (noe svært ulovlig) en 0.0 yoghurt. Jeg har gjort det på ketose tidligere også, og hvis jeg holder meg til den så går det veldig greit. Videre spiser jeg salat til lunch nesten hver dag, eller jeg har med meg halv omelett eller noe slik. Til middag har jeg spist litt forskjellig. Jeg har hatt pannekaker (2 egg og en halv dl fløte til to kaker) med rømme på - jeg har spist ostekake med bunn av paranøtter. Jeg har laget kjøttdeig hvor jeg steiker den, blander i litt pulver til viltsaus (strør over for å få smak) og fyller på med fløte og rømme, brokkoli, blomkål, rødløk, vårløk og ørlite amerikansk blanding (forsiktig med den gr erter, mais og gulrøtter) - tar det i en ildfastform etter steking og setter i ovnen med ost over. Veldig godt

Ellers har jeg spist hamburgere (de man kjøper frosset i frysedisken, rå) Kappet dem opp i biter, tilsatt en stor spiseskje med Tikka Masala (glass) og igjen fyllt på med rømme og fløte for å få saus, det blir nok smak. Tilsatt diverse grønnsaker - hatt det to dager. Så har jeg hatt kyllingbryst som jeg har delt i biter, stekt og laget fløtesaus med sopp. Jeg bruker også en del fisk (mest laks) som jeg steker og spiser sammen med masse helrømme som jeg blander meg agurk og tomat. Er jeg ekstra sulten tar jeg to kyllingbryst eller biter med fisk etc.

Men yoghurten kan egentlig ikke anbefales da den inneholder litt karbohydrater, tror det er 6 eller 9. Jeg har likevel gjort det både nå og tidligere når jeg har gått på ketose. Er ekstra forsiktig de første dagene så prøver jeg. Og til nå har det alltid gått bra.

Så - ja, det er hva jeg har spist. Og det funker. Jeg har også juksa litt når jeg har fått dumme kick - da kjøpte jeg freia sin 70% sjokolade og spiste en rute sammen med kaffe - deilig. (har gjort det kun to ganger) Når jeg skal kose meg ellers har jeg ofte expressokaffe med fløtevisp oppå - jeg har litt natrena i den for å gjøre den søt. Og jeg spiser en del paranøtter - sa jeg det?

Når du er i ketose er fett ganske viktig - du kan få mindre vektnedgang om du ikke spiser nok fett.

Kin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 00:08   #113
Kin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 38
Kin er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av Annema01, her.

heia! jeg startet for 2 uker sia og har vært i ketose (ca 50) . jeg følger ikke menyen i boka slavisk,men holder meg under 15 kh pr dag. jeg går ikke ned i vekt ,kan det være at man ikke følger menyen slavis i boka?? Noen som har erfaring el følger dere menyen ? klem

Jeg leste litt lenger nede at du spiser ketosebrød. Jeg vet ikke om det har noe å si for deg. Men selv har jeg opplevd at når jeg spiser det så tar jeg av mindre. Så jeg holder meg borte fra "kornvarer" - noen ganger må jeg bare ha noe brødlignende og lager vafler eller noe, som jo ikke smaker særlig (ikke de det er oppskrift til på boksen i hvert fall) men det tilfredsstiller liksom behovet på en måte. Så er jeg over det. Spiser du nok fett? Hvis du skal spare på noe så er det IKKE på fettet, for å si det sånn

Kin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 06:08   #114
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: September-startere!

Hmprf. Bare 200 gram ned på meg.
Mistenker at jeg ikke har drukket nok eller fått i meg nok fett denne uka. Vi prøver igjen...

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 00:10   #115
Ingertuppa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: finnmark
Alder: 42
Innlegg: 20
Ingertuppa er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

jeg sliter skikkelig om dagen.. har ikke hat nedgang på 2 uker.. heller litt opp.. å jeg tror det er for at jeg spiser for lite fett..
men hva spser dere som er fett??

trenger konkrete svar, hva er fett liksom?? tror ikke jeg har forstått dette..
kan jo ikke bare spise bacon heller....


arrrg.. holdt på i 4 uker idag...

__________________


Ingertuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 10:32   #116
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av Ingertuppa, her.

jeg sliter skikkelig om dagen.. har ikke hat nedgang på 2 uker.. heller litt opp.. å jeg tror det er for at jeg spiser for lite fett..
men hva spser dere som er fett??

trenger konkrete svar, hva er fett liksom?? tror ikke jeg har forstått dette..
kan jo ikke bare spise bacon heller....


arrrg.. holdt på i 4 uker idag...

For å være sikker på at jeg får i meg nok fett har jeg kjøpt cocosa på helsekosten. Tar feks en skje med det i kaffe/te eller bare spiser det rett fra skjea. Eller jeg steker sopp med masse meierismør, kjøttdeig med ekstra smør osv. En god olje over salaten er også en god og grei løsning Masse ost i omeletten eller som gratinering til både kjøtt og grønnsaker.
Litt kremfløte eller seterrømme trekker også opp fettprosenten.
Ikke bare bare å skulle vri om på gamle fordommer som sier at fett er fy-fy

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 22:42   #117
snartsnelle
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 14
snartsnelle er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Ja, da har jeg gått på ketolyse i en uke, og som dere ser på signaturen: Ned 2,8 kg første uka Det gir motivasjon!!

Synes det går veldig greit, jeg veier ikke maten. Spiser det som passer, men spiser veldig lite karb. Heller noen dager over til skallemanndietten.

Jeg lagde DEEEEEILIG konfekt til hegen:
-150 gr Cocosa (med kokkosmaken)
-150 gr mørk sjokolade fra sukkerfritt (2 g karb pr 100 g)
-50 gram pekanøtter (6 g karb pr 100 g) (kan sløyfes)

Denne konfekten er skikkelig drøy, og holder til hele uka tror jeg

Jeg spiser ikke snadder i uka, prøver å holde det til helgekos selv om man har "lov" hele uka.

__________________
Startet på ketolyse 17 sep.
Startvekt: 83 kg, uke 1: 80,2 kg
snartsnelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 21:13   #118
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Jaja, da er det mandag og "offesiell" veiedag her i huset.
Resultatet er som følger.

Etter 4 uker på ketolyse:

Han: Minus 5,8 kg
Meg: Minus 5,0 kg.

Og selv med vektøking her for litt siden så er jeg relativt fornøyd.
Nei egentlgi er jeg kjempefornøyd da.....

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 22:57   #119
Lillebille
Medlem
 
Lillebille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 181
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av Jannicke, her.

Jaja, da er det mandag og "offesiell" veiedag her i huset.
Resultatet er som følger.

Etter 4 uker på ketolyse:

Han: Minus 5,8 kg
Meg: Minus 5,0 kg.

Og selv med vektøking her for litt siden så er jeg relativt fornøyd.
Nei egentlgi er jeg kjempefornøyd da.....

Synes det er veldig bra!!

For en del år tilbake gikk jeg ned 24 kg, men brukte 2 år på det. Det er én kilo i måneden det... Det er viktig å ikke gå ned for fort og ikke miste motet om det går litt opp og litt ned underveis. Husk at de overflødige kiloene kom på over lang tid.

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 17:43   #120
Vannmann
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 48
Innlegg: 52
Vannmann er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Denne uka har vekta ligge "stand by", men det bryr meg ikke. Har trent mye muskler og har gått med i cm i stedet. Har gått ned 4,8 kg på 4 uker, så jeg er fornøyd!

Vannmann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo mer enn Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 21:37   #121
Babyblue
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 57
Babyblue er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Hei, alle sammen!

Jeg starta 1.september med å bestille mat fra spisdegslank.no. Etter 4 uker begynte jeg å bli litt matlei og trengte litt variasjon og plutselig fant jeg dere! Så moro! Regelen på spisdegslank er at man skal spise maks 25 gram karbo, og kun 1 glass vin per dag. Bestiller fortsatt brød, atkinssjokolade og noen ferdiretter, men lager mer og mer selv.

Frokost: brødskive med en halv kalkunpølse og ost.
Lunsj: protein-shake
Middag: entrecot med babymais, asparges, champignon og bernaise. 0,2 liter lavkarbo-øl til maten. (glemte brokkolien)

Sliter litt med å få i meg 4 måltider om dagen, men men.

__________________


Babyblue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 22:20   #122
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Hei og hå septembervenner.

Hvordan går det med dere?
Jeg har veiedag i morra, og tror ikke jeg har gått ned noe særlig denne uka. Desverre.

Jeg har jo som mål å veie 100 ca 1 januar. Meeeen, jeg føler at en snøball har større sjangs i helvete enn hva jeg har til å greie det.....

Men, jeg prøver, gruer meg til veiinga i morra da. Det må jeg ærlig innrømme!!

Hvordan er vektnedgangen deres???

Hva spiser dere?
Her er det egentlig liten variasjon, vi har en 8-10 ting som går på runde lissom.........ALT FOR LITE FLINK til å variere.....

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 23:21   #123
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av Jannicke, her.

Her er det egentlig liten variasjon, vi har en 8-10 ting som går på runde lissom.........ALT FOR LITE FLINK til å variere.....

Bruk oppskriftsformuet aktivt Jeg har aldri spist så variert som etter jeg begynte med lavkarbo

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 23:29   #124
Lillebille
Medlem
 
Lillebille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 181
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Hei til deg også!

Vær ved godt mot, selv om det i perioder ikke går så så fort som du måtte ønske!

Mannen min skal ned fra 117,7 kg og sliter med motivasjonen. Men vi står på!

For å ta mannen min først:

Han har gått litt ned, så opp, og så litt ned igjen siden vi startet for litt over tre uker siden. Han sliter med en dårlig hofte som nok må skiftes ut snart, og det er jo ikke akkurat så motiverende med tanke på trening og store smerter. Men han har tross alt gått ned litt over tre kilo på disse ukene, og jeg synes det er veldig bra. Han elsker fett, og alt synlig fett på kjøtt går ned på høykant, han tar det jeg ikke klarer også. Men han er veldig glad i brokkoli og alt av grønnsaker, så jeg tror vi har et ganske balansert kosthold på den måten.

Så status for ham er – 3,1 kilo.

Jeg skal bare ned noen få kilo, fra rundt 73 til 65-66. Min vekt har har gått ned med omtrent det samme som hans, litt over 3 kilo. Veide 70,3 imorges. Litt ”urettferdig” siden han har så mye mer og ta av….så jeg hadde virkelig ønsket at han hadde tatt av det dobbelte av meg, minst!!!

Vi har spist:

Middag, noen eksempler:
Reker, ferske (eller frosne, på Kiwi koster de rundt kr. 20,- pr kilo) med masse urter (dill, løpstikke etc), agurk, majones, lavkarbobrød med meierismør. En liten dæsj sitron. Åhh, så godt!!!

Makrell rullet i pisket egg, stekt i meierismør, salt og pepper, tilsatt litt rømme rett før servering. Agurksalat med eddik og olje (og litt salt og sukrin). Bare må ha majones på toppen av denne mens jeg spiser. Blomkål, brokkoli etc som tilbehør.

Ovnsbakt laks med meierismør og urter, salt og pepper. Agurksalat (med majones) og grønnsaker (blomkål og brokkoli).

Kjøttdeig i alle fasonger:

Kjøttkaker med løk og grønnsakstilbehør.

Taco (av kjøttdeig) med egenkomponert tacokrydder, rømme og tacosaus, tomater, agurk, salat, paprika, løk, reven ost etc.

Kjøttgryte med løk, hvitløk, purre, løpstikke, oregano, basilikum, paprika, chilli, litt tomatpure og fløte. Tilbehør: blomkål og brokkoli.

Frokost har stort sett bestått av egg og bacon i mange fasonger, bløtkokt egg, hardkokt egg, eggerøre med fløte og masse gressløk eller hvitløksgress, eller omelett med skinke eller bacon, purre, ost på toppen. Løpstikke hører med uansett!

Makrell i tomat med majones.

Bare noen få eksempler…

Jeg tviholder på én skive hjemmebakt brød med meierismør hver morgen, mens mannen min tar en eller to lavkarboskiver (med meierismør).

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 21:38   #125
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Hei jenter og gutter,
ikke mye aktivitet hr inne om dagen. Men det betyr vel bare at vi har andre og kanskje mer fornuftige ting å ta oss til....hehehe....

Vel, her er det veiedag i morra, og etter en omelett til frokost, rester av gårsdagens ostelasange til lunch/middag, og så vafler til kaffen i barnetv tida ( Dog vafler jeg fant oppskrift på her inne, og såm var nydelige, og ca 1 karb pr plate.), så sitter jeg her og trøkker inn en skål med bacongull...........

Såååå, veiedagen i morra blir nok bare nedtur.....huff.....
Burde nok hift ut vafler og bacongull, og kommet meg på ergometersykkelen i steden ja....
Veide meg i dag, og var da 111,2, det betyr jo at målet om 1 kg i uka ikke er nådd...... Men jeg har jo veiedag i MORRA, så dagens tall "teller" ikke....

Noen dager blir det bare tull med kosten her i huset. Som i går.
En omelett til frokost. Den vanlige, 2 egg, 1 desj fløte, litt paprika, og krydder og ost.
Derretter var vi i byen og handlet og mye frem og tilbake, og så direkte til svigermor i bursdag. Der ble vi møtt av lunch. De hadde dekket på med "vanlig" brød og pålegg, men også salat, og en laks. Så vi fikk da i oss litt laks, og salat. Men det ble ikke spesielt mye, det var en liten laks, og mange til bors..... Så var det jo kaker og is, men vi drakk bare kaffe.... (sukk, hadde sååå lyst på is).
Kom hjem og laget ostelasagne, og det var dagens mat....

Og lissom bare tull i dag også.
Omelett til frokost kl 09, så ikke noe før 14:30,(forde vi var ute da varmet vi opp restene etter ostelasagnen i går, og siden har vi ikke spist egentlig, jo de få vaffel-platene ved barnetv da, og så har jeg spist sikkert 70 gr bacongull nå....

Føler meg IKKE NOE FLINK, snarere tvert imot, føler meg særdeles lite flink!!!!!

Jeg målte ikke ca akkurat når jeg begynte på kuren, desverre, men jeg har i uuuuuukesvis ligget på 122 cm runt midjen. Går hvist ikke inn heller....

Nåvel, i morgen er en ny dag. Prøve å spise bedre i morra.

Ha en fin uke alle septembervenner.....

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Handleliste til startere K`s choice Ketolysekuren 93 10-09-11 16:23
Gå/joggeutfordring SEPTEMBER 2009 Areola Trening 111 05-10-09 10:25
September-ferskingene ... elle Atkins kosthold 6 29-09-07 11:20
Läsning i september ssskaldeman Lavkarbo generelt 4 06-09-05 22:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no