Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Andre helsegevinster eller endringer enn vektreduksjon?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-04-07, 07:39   #1
Gladimat
Medlem
 
Gladimat sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 148
Gladimat er på en erverdig vei

Andre helsegevinster eller endringer enn vektreduksjon?

Kan vi ikke lage en tråd om andre helsegevinster/endringer vi har fått i tillegg til vektreduksjon?

Kan være jeg innbiller meg det, men synes huden på lårene og rompa er blitt glattere! Ikke ru og bulkete som før (nesten så jeg må kjenne etter flere ganger daglig for å være sikker på at det er sant! ).

Ellers så er eksemen min på hendene nesten borte...

Jeg føler meg ALDRI oppblåst eller overspist lengre!

Har mer overskudd enn før.

__________________


Gladimat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-07, 08:16   #2
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Andre helsegevinster eller endringer enn vektreduksjon?

Regelmessig mens. (har PCOS)
Alle målte hormoner utenom progesteron hadde normalisert seg.
Gode blodsukkerverdier.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-07, 08:53   #3
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Andre helsegevinster eller endringer enn vektreduksjon?

Det samme som trolljenta Jeg får mensen

jeg sover bedre
har mindre lyst på karbohydrater
mer energi
renere hud
bedre fordøyelse
og så klart alt dette virker på humøret

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 28-04-07, 08:55   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Andre helsegevinster eller endringer enn vektreduksjon?


De helse messige fordelene jeg har opplevt betyr utvilsom mest, og de er årsken til at jeg spiser slik jeg gjør. Vektmessig ville nok de fleste som ser meg med klær på si at jeg er flott og akkurat der jeg skal være, - og der er kroppen min enig. Selv om JEG (ii hodet mitt) ikke hadde lagt meg ned og blånekta om det forsvant en 3-4 kilo til - iallefall om sommeren - på stranda ! Det er hovedsaklig noe løs hud (lite - ikke noe som er vits i å fjerne kosmetisk), som noen påstår skal trekke seg sammen etter x- antall år. Trust me, - har den ikke trukket seg sammen etter 3-4 år så gjør den det ikke plutselig "over natten"...

Helsemessige fordeler:

  • Mindre/ingen magevondt/oppblåsthet
  • Mindre vondt i musker og ledd
  • Mer energi/opplagthet/våkenhet
  • Bedre humør (fordi kroppen føles så mye bedre)
  • Stabilt blodsukker
  • Jevn hormonbalanse (gjelder også tildigere lavt stoffskifte, som fremdels er lavt men på grensen til medisinering og derfor ikke medisinert)
  • ingen tannsten, og friskere munnhelse
  • jevnere vektkurve (den går ikke opp og ned mer enn et par kilo - alt etter årstiden)
også de mer "kosmetiske" da:


  • Renere/glattere hud (lite rynker mindre cellulitter)
  • lite/ingen kviser
  • blankere hår
  • finere negler

et par andre kjekke ting:

  • lav toleransegrense for alkohol
  • mer interessert i matlaging, samler oppskrifter og kunnskap og har blitt mye mye flinkere og aktiv på kjøkkenet
  • har matpakker/lager mat andre misunner

Hva mer kan man egentlig ønske ?

Når jeg spiser mitt årlige pastamåltid med hvitløsbrød til forrett og itaiensk hjemmelaget is/kake til dessert er jeg "indisposed", - ganske satt ut i minst et helt døgn etterpå. Hver gang sier jeg "Aldri mer, det er ikke verdt det" - og allikevel MÅ jeg prøve om jeg kanskje tåler det denne gangen......

Kunne ikke tenke meg å leve annerledes !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-04-07, 09:42   #5
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Andre helsegevinster eller endringer enn vektreduksjon?

For min del er det stor forskjell med og uten karbohydrater.
På lavkarbo er ikke magen oppblåst. Leddene er bra. Pusten merkbart svært mye bedre. Blodsukkersvingningene er borte. Søtsuget er vekk. "Stuphungeren" som ofte innfant seg før der jeg kunne trykke inn en Bigfoot og spyle ned med en halvliter cola er vekk.

Elveblest på ryggen er nærmest borte.
Byller/store kviser er betydelig bedre.

Jeg blir også bedre for eksem i ansiktet(om vinteren) og får bedre hud.

Og 25 kilo forsvant på et halvt år.

I vinter har forsøkt å spise litt brød, pasta, pannekaker etc med hvetemel og etter helt vanlig oppskrift.

Resultatet er ikke uventet. Opp sju kilo, blodsukker i ubalanse, oppblåst i magen etc, etc.

Jeg har gjort dette for å se om kroppen tålte det, og for å se hvor mye endringer jeg tåler. Og som forventet kom alle småplagene tilbake i løpet av få dager.

Nå spiser jeg ala Skaldeman igjen og alt retter seg.

Lavkarbo er definitivt helsebringende for min del og ikke bare en "populærdiett" som mange kaller det.

Spis lavkarbo- det er kroppens medisin!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 28-04-07, 12:27   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Andre helsegevinster eller endringer enn vektreduksjon?

Kronisk senebetennelse i skuldre som kommer hver vinter glimret med sitt fravær i år.
Halsbrann er helt borte
Hodepine er borte
Blodsukkersvingninger er borte. Selv om jeg blir sulten blir jeg ikke sånn som jeg ble før.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-04-07, 12:44   #7
Gladimat
Medlem
 
Gladimat sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 148
Gladimat er på en erverdig vei

Sv: Andre helsegevinster eller endringer enn vektreduksjon?

Ja! Halsbrannen min er også borte jo! Jeg var mye plaget med det, men det har vært fraværende fra dag 1 på Skaldeman Jeg tenker heller ikke kun vektreduksjon... 10 kilo ned og så spise vanlig. Dette er noe jeg vil fortsette med pga helsa mi. Derfor er det moro med en slik tråd så man får se alle godene ved å spise naturlig.

Det er LENGE siden jeg har følt meg så vel som nå!!

__________________


Gladimat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-07, 19:17   #8
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Andre helsegevinster eller endringer enn vektreduksjon?

Blodsukkersvingningene er borte. (Og alt som følger med til det...)

Migrenen er borte!

Humøret er bedre.

Formen er bedre.

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 03:18   #9
mcfrogner
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 277
mcfrogner er ny på veien

Sv: Andre helsegevinster eller endringer enn vektreduksjon?

En ting jeg merket allerede første gangen jeg prøvde Atkins, og som jeg har begynt å legge merke til igjen er at all svettelukt glimrer med sitt fravær, og jeg føler meg "renere" enn før.

__________________
Startvekt: 130 kg
Vekt nå: 105 kg
mcfrogner er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Atkins/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 22:13   #10
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Andre helsegevinster eller endringer enn vektreduksjon?

Enda en fordel med lavkarbokosthold: mye mindre cellulitter !

Det har jeg hatt mye av før, selv om jeg da veide mindre enn jeg gjør nå... !

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 23:17   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Andre helsegevinster eller endringer enn vektreduksjon?

Opprinnelig lagt inn av chili, her.

mye mindre cellulitter !

Det har jeg hatt mye av før, selv om jeg da veide mindre enn jeg gjør nå... !

Har hørt at det er lettere å få celulitter når man er slank enn når man er overvektig. har visst noe med fordelingen av fettet å gjøre.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 00:56   #12
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Andre helsegevinster eller endringer enn vektreduksjon?

Og jeg kommer plutselig på at mine årvisse bihuleproblemer, de har glimret med sitt fravær denne vinteren...!! (Og iår er min første LK-vinter!)

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 11:59   #13
Fargo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 13
Fargo er på en erverdig vei

Sv: Andre helsegevinster eller endringer enn vektreduksjon?

Jeg er VÅKEN! Før lavkarbo sov jeg aldri mindre enn en time, som oftest et par timer, på ettermiddagen. Nå er det behovet helt borte. Jeg føler at jeg har fått et helt nytt liv.

Fargo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 14:51   #14
Don Vito Corleone
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 128
Don Vito Corleone er på en erverdig vei

Sv: Andre helsegevinster eller endringer enn vektreduksjon?

- halsbrann, som forøvrig er et problem hele familien min sliter med forsvant etter EN (!) dag
- føler meg altfor bra, alltid god samvittighet, vokner frisk, uthvilt og klar for en ny dag
- sover 3-4 timer mindre om natten naturlig. (før sov jeg 10 timer dersom jeg ikke hadde på vekkeklokke)
- Ikke oppblåst mage
- gått ned noen cm rundt livet, foreløpig ikke gått ned noen kg men som Nille og flere andre her inne har påpekt har jeg heller ikke spist optimalt så jeg prøver å gjøre noe med det. (allikevell har jeg oppnådd alt dette)

Hvorfor har ikke noen fortalt meg om lavkarbo før ?

Don Vito Corleone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Skaldeman/Lokkebiff Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 22:44   #15
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Andre helsegevinster eller endringer enn vektreduksjon?

  • halsbrann borte vekk
  • bedre hud
  • lykkeligere mage ikke oppblåst lengre
  • stablit blodsukker
  • mer overskudd
  • sover bedre
  • mindre slapp
  • bedre mat-toleranse
  • lykkeligere
  • mindre humørsvingninger
  • bedre form
  • takler stress bedre
  • generell bedring i forhold til M.E.

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 10:50   #16
akarimar
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 8
akarimar er på en erverdig vei

Sv: Andre helsegevinster eller endringer enn vektreduksjon?

har kjørt høyfetti ca 3 måneder nå. har opplevd mye av de samme endringene som dere nevner. lurer på hvor lang tid det tar før kroppen\ huden stabiliserer seg? Har hatt flere omganger hvor jeg har flassa som en gal, først i hodebunnen, så på kroppen og så mange ganger i ansiktet. Ny fin hud under men så er det på`n igjen.....

akarimar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skaldemann Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 11:30   #17
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Andre helsegevinster eller endringer enn vektreduksjon?

Opprinnelig lagt inn av akarimar, her.

har kjørt høyfetti ca 3 måneder nå. har opplevd mye av de samme endringene som dere nevner. lurer på hvor lang tid det tar før kroppen\ huden stabiliserer seg? Har hatt flere omganger hvor jeg har flassa som en gal, først i hodebunnen, så på kroppen og så mange ganger i ansiktet. Ny fin hud under men så er det på`n igjen.....

Hmm, kanskje du kan skrubbe en gang i uka? Så ligger du litt i forkant liksom?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 12:14   #18
akarimar
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 8
akarimar er på en erverdig vei

Sv: Andre helsegevinster eller endringer enn vektreduksjon?

Skrubber litt hver dag, akkurat nå er det haka og under venstre øye det går for seg. blir jo sikkert fint til slutt. men kunne kanskje gitt seg snart?

akarimar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skaldemann Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 10:14   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Andre helsegevinster eller endringer enn vektreduksjon?

Aiai! Dette er en tråd etter mitt hjerte

  • Sover mindre og jevnere enn før, og ikke lenger noen våkenetter heller (sjeldnere jeg trenger ettermiddagslurer, og å sove hele dagen -spretter opp om morran -klar til dyst)
  • Jevnere humør, færre svingninger, langt mer rasjonell, tåler mer følelsesmessig press, færre tårer!
  • Magen min er ikke lenger en tromme, og jeg går ikke rundt og raper og promper i hemmelighet !
  • Jeg har ikke hatt migrene siden september (oppstart) halleluja!
  • Mer kreativ på kjøkkenet
  • Glattere hud på kroppen (ikke så mange nupper på armer og bein som før)
  • Bedre sexliv (, ja det er faktisk sant, av flere årsaker enn at jeg liker kroppen min bedre)
  • Fått gode venner gjennom forumet, og en unik mulighet til å tute folk ørene fulle uten at noen synes jeg maser, hehe.
  • Fått stor kunnskap om ernæring
  • Påvirket andre mennesker med vektproblem i en god retning
  • Høstet langt større anerkjennelse for mitt ytre
  • Trolig tatt en avgjørelse for min egen helse som vil gangne meg og vare livet ut
  • Har nesten ikke vært plaget av pollen i år, og i hvert fall ikke den kjipe eksemen på hender og bringe som jeg er vant til!!
Dette er hva jeg kommer på i farta. Jeg mener det er mye mer, men jeg kommer ikke på noe nå.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 08:51   #20
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Andre helsegevinster eller endringer enn vektreduksjon?

Opprinnelig lagt inn av akarimar, her.

Skrubber litt hver dag, akkurat nå er det haka og under venstre øye det går for seg. blir jo sikkert fint til slutt. men kunne kanskje gitt seg snart?


Signerer denne

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 19:14   #21
akarimar
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 8
akarimar er på en erverdig vei

Sv: Andre helsegevinster eller endringer enn vektreduksjon?

Opprinnelig lagt inn av Brimstone, her.

Signerer denne

Flasser du og eller? Hvor lenge har du holdt på med det i så fall? Ser ut som de begynner å roe seg for mitt ved kommende. Lurer på om det var "rynkehud" som måtte dette av. Leste et sted at noen hudterapauter mener karber forårsaker betennelser i huden... uggent

akarimar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skaldemann Svar med sitat
Gammel 25-05-07, 01:32   #22
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Andre helsegevinster eller endringer enn vektreduksjon?

Vet ikke om det er kostholdsrelatert ettersom det begynte i forrige uke og jeg har holdt på siden februar. Men håper det gir seg snart

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 25-05-07, 17:18   #23
akarimar
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 8
akarimar er på en erverdig vei

Sv: Andre helsegevinster eller endringer enn vektreduksjon?

Opprinnelig lagt inn av Brimstone, her.

Vet ikke om det er kostholdsrelatert ettersom det begynte i forrige uke og jeg har holdt på siden februar. Men håper det gir seg snart

Jeg har vel holdt på 5-6 uker, ser ut som jeg er nesten ferdig. Færre rynker og reinere hud! Hadde vært kult om du sier åssen det går etter hvert.

akarimar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skaldemann Svar med sitat
Gammel 25-05-07, 22:53   #24
mima
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Drammen
Alder: 45
Innlegg: 45
mima er ny på veien

Sv: Andre helsegevinster eller endringer enn vektreduksjon?

Hei

Jeg har holdt på med lavkarbo/lindberg i ca to uker nå, og dette SKAL jeg gjøre livet ut. Rett og slett min livstil heretter. Jeg er myyye mer opplagt allerede, og den sultfølelsen/suget er borte. Jeg veier meg ikke, for har ikke vekt, men har målt meg rundt mage, rumpe og lår. For jeg aner ikke hvor mange kg jeg KAN gå ned, kanskje 3-4kg er min trivselsvekt? Det får vi se på...

  • Kan jo nevne at jeg sover bedre allerede!
  • Mere energi og livslyst !
  • Barna og mannen min får sunn og variert kost, jeg er blitt mer bevisst på det, spsielt barna. Det er jo mitt/vårt ansvar å gi de en sunn oppvekst.
  • Gleder meg til de overnevnte endringene melder sin ankomst..he he
Blir jo bare SÅ inspirert av denne tråden da !!!

mima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Linberg +/- Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 21:04   #25
Bathory
Medlem
 
Bathory sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Hgsd
Alder: 35
Innlegg: 79
Bathory er på en erverdig vei

Sv: Andre helsegevinster eller endringer enn vektreduksjon?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

De helse messige fordelene jeg har opplevt betyr utvilsom mest, og de er årsken til at jeg spiser slik jeg gjør. Vektmessig ville nok de fleste som ser meg med klær på si at jeg er flott og akkurat der jeg skal være, - og der er kroppen min enig. Selv om JEG (ii hodet mitt) ikke hadde lagt meg ned og blånekta om det forsvant en 3-4 kilo til - iallefall om sommeren - på stranda ! Det er hovedsaklig noe løs hud (lite - ikke noe som er vits i å fjerne kosmetisk), som noen påstår skal trekke seg sammen etter x- antall år. Trust me, - har den ikke trukket seg sammen etter 3-4 år så gjør den det ikke plutselig "over natten"...

Helsemessige fordeler:

  • Mindre/ingen magevondt/oppblåsthet
  • Mindre vondt i musker og ledd
  • Mer energi/opplagthet/våkenhet
  • Bedre humør (fordi kroppen føles så mye bedre)
  • Stabilt blodsukker
  • Jevn hormonbalanse (gjelder også tildigere lavt stoffskifte, som fremdels er lavt men på grensen til medisinering og derfor ikke medisinert)
  • ingen tannsten, og friskere munnhelse
  • jevnere vektkurve (den går ikke opp og ned mer enn et par kilo - alt etter årstiden)
også de mer "kosmetiske" da:


  • Renere/glattere hud (lite rynker mindre cellulitter)
  • lite/ingen kviser
  • blankere hår
  • finere negler
et par andre kjekke ting:

  • lav toleransegrense for alkohol
  • mer interessert i matlaging, samler oppskrifter og kunnskap og har blitt mye mye flinkere og aktiv på kjøkkenet
  • har matpakker/lager mat andre misunner
Hva mer kan man egentlig ønske ?

Når jeg spiser mitt årlige pastamåltid med hvitløsbrød til forrett og itaiensk hjemmelaget is/kake til dessert er jeg "indisposed", - ganske satt ut i minst et helt døgn etterpå. Hver gang sier jeg "Aldri mer, det er ikke verdt det" - og allikevel MÅ jeg prøve om jeg kanskje tåler det denne gangen......

Kunne ikke tenke meg å leve annerledes !


Flott innlegg! Jeg er enig i det meste der
Kjenner meg igjen der, får mer hangover av å spise snop enn å drikke alkohol, er helt død og føler meg jævlig to dager etter "snopedagen".

__________________
It's all in your head...
Bathory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet fase 2 frem til desember 2013 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Tillatte matvarer på Atkins Induksjon! HP Induksjonen 0 25-02-04 21:50
Reglene for induksjonen HP Induksjonen 0 13-02-04 22:46
Ingen andre begrensninger enn karbohydrater? rsy Induksjonen 3 13-02-04 09:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no