Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Spis når du er sulten, men.....

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-01-11, 15:42   #1
Lissi80
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 190
Lissi80 er på en erverdig vei

Spis når du er sulten, men.....

På min fjerde uke med lavkarbo har jeg etterhvert lært meg å kjenne etter sultfølelsen. Normalt spiser jeg etter et sted mellom 4-6 timer. Men idag følte jeg ingen sult etter 6 timer, men magen rumlet som om den ville ha mat Etter 6,5 timer lagde jeg meg noen ostekjeks med pålegg som jeg nå sitter og spiser, men burde jeg egentlig ha ventet til jeg var skikkelig sulten? Synes liksom det er greit å få i seg litt mat etter SÅÅ lang tid...

Lissi80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 15:50   #2
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Spis når du er sulten, men.....

Jeg syns det er ålreit å ikke gå mer enn 6 timer uten å ha spist noe. Så det er vel smak og behag. Ofte er det slik for meg at sulten kommer når maten er laget og jeg har tatt en bit.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 16:02   #3
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Spis når du er sulten, men.....

Det er viktig at du slapper av og føler deg vel - så hvis du blir bekymret/nervøs/stressa av å høre magen rumle eller ikke spise på så-så lenge, da bør du spise. Det trenger jo ikke å være så mye mat, om du bare vil "kjenne på" om du er sulten eller ikke.

Jeg, og mange andre, finner det tilstrekkelig å spise 2 ganger om dagen, uten å oppleve problemer med det - du må bare gjøre det som føles riktig for deg.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 17:26   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Spis når du er sulten, men.....

Romling betyr ikke at man er sulten, det er tarmene som jobber.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 23:55   #5
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spis når du er sulten, men.....

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Romling betyr ikke at man er sulten, det er tarmene som jobber.

+1
Enige der.

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spis når du er sulten, stopp når du er mett..... trude.lutt Spørsmål og svar 5 03-09-10 20:03
Hva spiser man om man er sulten mellom måltidene?? (er alltid sulten) rumbero Induksjonen 2 01-04-10 20:35
Sulten - veldig sulten! Sophie Lavkarbo generelt 17 20-08-09 21:43
Spis for å leve! Fedonisten Generell diskusjon 14 19-02-05 18:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no