Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Risengrynsgrøt...

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-12-05, 22:37   #1
Tricky
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2004
Innlegg: 267
Tricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snill
Question

Risengrynsgrøt...

Og nå har det seg slik at jeg ser at jeg får servert grøt i morgen.. Så da lurer jeg litt på et gjennomsnittsnæringsinnhold i denne retten.
Og inneholder den vanligvis mer enn ris og melk?

__________________

Tricky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ren mat Svar med sitat
Gammel 05-12-05, 22:49   #2
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Risengrynsgrøt...

Det er ca 17 karb i toro sin grøt..

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-12-05, 22:50   #3
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Risengrynsgrøt...

Opprinnelig lagt inn av Tricky

Og nå har det seg slik at jeg ser at jeg får servert grøt i morgen.. Så da lurer jeg litt på et gjennomsnittsnæringsinnhold i denne retten.
Og inneholder den vanligvis mer enn ris og melk?

Spis som bare F*** før du drar, så du spiser minimalt når du får det servert.

Ta bare litt, og si at du heller vil forsyne deg igjen, om du kan...

Bruk tiden til å snakke med de andre, og la det gå sport i å være den siste til å tømme tallerkenen... da er det heller ingen som spør deg om du vil ha påfyll...

Når praten går og folk er opptatt av å spise sin egen porsjon, er det ingen som legger merke til deg...

Og ta minimalt med smør og sukker på, men gjerne kanel, for da ser det "normalt" ut for de andre... og uten søtsmaken så spiser man gjerne litt mindre også...

Ja ja.... det var enkelte fettriks fra en som har vært i krigen før... kanskje det er andre som også har tilsvarende råd og komme med???

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 05-12-05, 23:21   #4
Tricky
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2004
Innlegg: 267
Tricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snill

Sv: Risengrynsgrøt...

Opprinnelig lagt inn av Ziggy

Spis som bare F*** før du drar, så du spiser minimalt når du får det servert.

Ta bare litt, og si at du heller vil forsyne deg igjen, om du kan...

Bruk tiden til å snakke med de andre, og la det gå sport i å være den siste til å tømme tallerkenen... da er det heller ingen som spør deg om du vil ha påfyll...

Når praten går og folk er opptatt av å spise sin egen porsjon, er det ingen som legger merke til deg...

Og ta minimalt med smør og sukker på, men gjerne kanel, for da ser det "normalt" ut for de andre... og uten søtsmaken så spiser man gjerne litt mindre også...

Ja ja.... det var enkelte fettriks fra en som har vært i krigen før... kanskje det er andre som også har tilsvarende råd og komme med???

*Ler høyt!* Og ser med ett lysere på morgendagen

__________________

Tricky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ren mat Svar med sitat
Gammel 05-12-05, 23:38   #5
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Risengrynsgrøt...

Og så må du huske at du ikke trenger å spise opp alt.. men la det være igjen mat... det var jo så mettende at du ikke klarte mere... og tørk deg med servietten, krøll den litt & legg den over grøten i fatet når du er ferdig... for da er det få som ser hvor mye du egentlig satte igjen... skjønner????

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 05-12-05, 23:42   #6
Tricky
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2004
Innlegg: 267
Tricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snill

Sv: Risengrynsgrøt...

Opprinnelig lagt inn av Ziggy

Og så må du huske at du ikke trenger å spise opp alt.. men la det være igjen mat... det var jo så mettende at du ikke klarte mere... og tørk deg med servietten, krøll den litt & legg den over grøten i fatet når du er ferdig... for da er det få som ser hvor mye du egentlig satte igjen... skjønner????

Det begynner å demre

__________________

Tricky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ren mat Svar med sitat
Gammel 06-12-05, 00:48   #7
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Risengrynsgrøt...

jeg er så "heldig" at jeg har laktoseintoleranse, og kan desverre ikke spise grøt, men spekematen som blir servert etterpå

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 06-12-05, 01:27   #8
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Risengrynsgrøt...

Jeg elsker grøt, så står det grøt på bordet så får helse ,slanking og velvære seile sin egen sjø. Grøt er en av få ting jeg ikke kan ( eller vil ) motstå. Bra at andre er sterkere i troen.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 06-12-05, 02:57   #9
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Sv: Risengrynsgrøt...

Sukkeret, derimot..På grøten..

Jeg spiste grøt når jeg var i ketose - jeg nådde målet mitt altså

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 06-12-05, 12:09   #10
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Risengrynsgrøt...

Opprinnelig lagt inn av Begod

Jeg elsker grøt, så står det grøt på bordet så får helse ,slanking og velvære seile sin egen sjø. Grøt er en av få ting jeg ikke kan ( eller vil ) motstå. Bra at andre er sterkere i troen.

kunne ikke vært mer enig...

men når jeg lager grøt selv, så blander jeg i cc sånn at nesten halvparten av grøten er cc.

smaker godt, og inneholder litt mere proteiner. også selvsagt masse smør oppå, og pittelitt søtt

og kaneeeeel *loving it* !!!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-12-05, 15:02   #11
Tricky
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2004
Innlegg: 267
Tricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snill
Thumbs up

Sv: Risengrynsgrøt...

Hehehe De hadde glemt å kjøpe inn de nødvendige ingrediensene, så det ble bacon-omelett med salat istedenfor

__________________

Tricky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ren mat Svar med sitat
Gammel 06-12-05, 15:07   #12
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Risengrynsgrøt...

like greit, kanskje

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-12-05, 15:11   #13
Tricky
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2004
Innlegg: 267
Tricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snill

Sv: Risengrynsgrøt...

Opprinnelig lagt inn av Aline

like greit, kanskje

Absolutt ikke meg i mot nei Problemet var bare at jeg hadde forberedt meg så kraftig på grøt at jeg fremdeles var stappmett etter frokost. Og omeletten var såpass god at nå er jeg kraftig stappa gitt! Jaja. Masse god næring nda

__________________

Tricky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ren mat Svar med sitat
Gammel 06-12-05, 15:50   #14
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Risengrynsgrøt...

Jeg var på nissedag hos et vennepar her om dagen, da bare forklarte jeg at jeg ikke kunne spise ris og sukker, så var det ok for alle at jeg slang litt havregryn og vann i en skål og varmet i microen. På havregrøten hadde jeg smør, fruktose og kanel.

Jeg savner risengrynsgrøt, men jeg tør ikke skeie ut med det pga hormonforstyrrelsen.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alines Alternative Risengrynsgrøt Aline Annen mat 0 28-02-05 20:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no