Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Undrende ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-04-11, 22:01   #1
Camigii
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 2
Camigii er på en erverdig vei

Undrende ...

Hei alle her inne

Jeg fikk type 1 diabetes for ca 1,5 år siden...Har siden da levd på Lavkarbo, å har sluppet unna alt av insulinbruk. Men begynner å lure på om jeg lever feil?

Kosten min består av mye fett(!), proteiner og meget lite karbohydrater, men slik jeg forstår det etter og ha lest her inne, så kan man få i seg for mye fett?

En kort oversikt over en "Normal" dag:

Frokost - Rømmegrøt, eller egg og bacon.
Lunsj - Litt nøtter, youghurt naturell og bringebær.
Middag - Kjøtt eller fisk, med fløtesaus og grønnsaker.
Kveldsmat - Smørgrøt eller salat med mye god dressing og rømme.

Til alle dere som virkelig vet dette, burde jeg revurdere maten?
Å en ting til, har nå og da spist diabetes sjokkolade, men skjønner enda ikke hvordan dere regner ut karbo innholdet?

Håper det er noen her inne som vet

Camigii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 22:13   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: undrende..

Opprinnelig lagt inn av Camigii, her.

Hei alle her inne

Jeg fikk type 1 diabetes for ca 1,5 år siden...Har siden da levd på Lavkarbo, å har sluppet unna alt av insulinbruk. Men begynner å lure på om jeg lever feil?

Kosten min består av mye fett(!), proteiner og meget lite karbohydrater, men slik jeg forstår det etter og ha lest her inne, så kan man få i seg for mye fett?

En kort oversikt over en "Normal" dag:

Frokost - Rømmegrøt, eller egg og bacon.
Lunsj - Litt nøtter, youghurt naturell og bringebær.
Middag - Kjøtt eller fisk, med fløtesaus og grønnsaker.
Kveldsmat - Smørgrøt eller salat med mye god dressing og rømme.

Til alle dere som virkelig vet dette, burde jeg revurdere maten?
Å en ting til, har nå og da spist diabetes sjokkolade, men skjønner enda ikke hvordan dere regner ut karbo innholdet?

Håper det er noen her inne som vet

Jeg skal ikke skryte på meg at jeg vet mye altså, men synes da ikke du spiser sååå mye fett akkurat? Med mindre du spiser en halvliter grøt i slengen. Lunsjen din er jo nesten fettfri med unntak av nøttene! Om du holder vekta (eller går ned om det er det du vil) og slipper å ta insulin så funker det jo fint for deg.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 22:16   #3
Kozemor
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 96
Kozemor er på en erverdig vei

Sv: undrende..

Jeg vil jo si at om blodsukkernivået ditt er fint og du ikke legger på deg, at du går ned om du vil det, eller står stabilt på vekt om det er det du ønsker så er det dette DU skal spise.

Ettersom jeg har skjønt så er det STORE individuelle forskjeller innen lavkarbo og det som funker for meg, funker nødvendigvis ikke for deg og omvendt Nå er jeg ganske så ny på dette, men det er i allefall det jeg har plukket opp på denne tiden

Kozemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravagansa Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 22:18   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: undrende..

Hei og velkommen!

Så flott at du klarer deg helt uten insulin. Det klarer ikke jeg, og jeg har dia2!

Dersom du ikke går opp i vekt, spiser du ikke for mye fett!
Dersom du ønsker å gå ned i vekt og gjør det, spiser du ikke for mye fett!
Om maten du spiser, holder deg god og mett, ser det bra ut, selv om jeg syns lunsjen så litt stusselig ut!

Når det gjelder sukkerfrie sjokolader, er de søtet med sukkeralkoholer. Mange av disse sukkeralkoholene er som fiber og blir ikke tatt opp i tarmen og gir dermed heller ikke blodsukkerstigning! Derfor kan man trekke fra disse i karbo- regnskapet!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 22:34   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: undrende..

Enig med Kitt - har du ok vekt, føler du har energi og overskudd - la det være slik det er. Don't mend it if it isn't broken

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 22:50   #6
Camigii
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 2
Camigii er på en erverdig vei

Sv: Undrende ...

Takk Kitt
Joda, holder meg helt uten insulin, enda jag ikke har egen imsulinproduksjon, så dette er topp
Lunsjen er nokk stusselig ja, men det kommer av at jeg enda er meget mett etter frokost, men får jeg ikke i meg litt til lunsj blir jeg litt fri for energi før middag....

Og takk for ellers god velkomst og svar her inne !

Camigii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny og undrende! mor97 Spørsmål og svar 1 22-02-11 13:31
Ny og undrende storemor Ketolysekuren 3 19-02-09 13:27
Jeg er glad og litt undrende Lovehandle Ketolysekuren 19 22-08-07 13:53
Undrende om søtt ... Merete A Lavkarbo generelt 6 25-06-06 21:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no