Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Salte mandler (bilder)

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-02-11, 12:45   #26
sommermam
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 9
sommermam er på en erverdig vei

Sv: Salte mandler (bilder)

Nei , desverre gjør jeg ikke det .
Jeg vet jo hva som skjer om jeg spiser det , at jeg klør i hendene til jeg får sår..

I svangerskapene mine reagerte jeg ikke på nøtter . Kan love dere jeg har spist nok nøtter for resten av livet egentlig .

__________________


sommermam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 22:22   #27
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Salte mandler (bilder)

NAM. Laget disse i dag.. Synd man ikke kan spise uendelig....

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 18:09   #28
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Salte mandler (bilder)

Dytter opp denne tråden jeg, det er jo ikke så hakkende lenge til jul! Og salte mandler er forøvrig godt året rundt!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 19:03   #29
TrineG
Medlem
 
TrineG sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 280
TrineG er på en erverdig vei

Sv: Salte mandler (bilder)

Oi.oi. Disse skal jeg lage ! Elsker salte mandler Dette blir iallefal en del av julesnopet mitt. + marsipan, hvis jeg får til. Må begynne å øve litt snart på litt av hvert

TrineG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 19:12   #30
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Salte mandler (bilder)

Nam - nam - nam

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 19:36   #31
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Salte mandler (bilder)

Disse er faktisk alt for gode. Burde vært forbudt!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 11:56   #32
Yasi
Juniormedlem
 
Yasi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 36
Yasi er ny på veien

Sv: Salte mandler (bilder)

Åå, dette fikk jeg så lyst på nå! Godt det snart er helg = mer tid til å stå på kjøkkenet. Jeg må bare huske å handle inn nok, slik at jeg slipper "forstyrrelser". Hehe

__________________
Min blogg: Yasi
Yasi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Supermat/generell LCHF Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 17:14   #33
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Salte mandler (bilder)

Dette blir nok en ny julesnacks her i huset Veldig gode!

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 21:13   #34
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Salte mandler (bilder)

Dette skal jeg lage! Skal teste å tilsette litt hickoryessens, siden jeg ikke har røkt maldonsalt, som Iset. Digresjon: hickoryessens er gull verdt for de som savner BBQ-saus, da kan man lage den selv uten sukker :P

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 22:22   #35
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Salte mandler (bilder)

Jeg så for første gang tørr-rista mandler med åpent skall i store gjennomsiktige kvadratformede poser ved kassa på Spar. De kosta 49 tror jeg. Så gode ut.Jeg trodde først de var med lukket skall, men da jeg så nøye etter så jeg de var mye mer interessante enn som så.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 22:26   #36
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Salte mandler (bilder)

Jeg er lat og vil ha mat kjapt. Jeg bare skyller nøtter jeg har planlagt å spise under kaldt vann og strør på salt. Det er godt det også, dog ikke farlig godt Ristet med smør hadde jeg dånt, tror jeg. Så det tør jeg ikke. En fin måte å få unger til å spise nøtter da.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 16:53   #37
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Salte mandler (bilder)

Mine ble svidd, uten at jeg skjønner hvorfor Jeg fulgte jo oppskrifta! Men jeg brukte ikke varmluft eller hadde ovnen på gløtt når jeg tenker meg om... Kan det være feilen?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 17:22   #38
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Salte mandler (bilder)

mine ble også litt svidd, enda jeg hadde døra på gløtt og satte de lavere i ovna... tok dem ut før de ble altfor svidde, men de er jo ikke helt tørre.. brukte kanske for mye smør?

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 17:31   #39
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Salte mandler (bilder)

Jeg stekte ikke mine lengre enn 1 time. Tok de ut av ovnen å la de utover et kjøkkenpapir til de ble kalde. Ble veldig gode, sprøtt og fint skall og god smak

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 22:41   #40
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Salte mandler (bilder)

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Jeg stekte ikke mine lengre enn 1 time. Tok de ut av ovnen å la de utover et kjøkkenpapir til de ble kalde. Ble veldig gode, sprøtt og fint skall og god smak

Åh, da skal jeg forsøke dette i morra!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 17:41   #41
Trixie
Medlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 281
Trixie er ny på veien

Sv: Salte mandler (bilder)

Nå står min første porsjon salte mandler til tørking, gleder meg! Fikk en porsjon rett før jul og det gav mersmak!

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 22:24   #42
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Salte mandler (bilder)

Lagde dobbel porsjon av disse til mamma til jul og nå er de spist opp

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 12:54   #43
siljesfremgang
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Austrheim
Innlegg: 327
siljesfremgang har en fantastisk aura rundt segsiljesfremgang har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Salte mandler (bilder)

Ganske ny på dette, men gud så gøy, og mye godt man kan spise. Noen som vil opplyse om hvor mye kh det er i mandler?

siljesfremgang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 13:03   #44
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Salte mandler (bilder)

Opprinnelig lagt inn av siljesfremgang, her.

Ganske ny på dette, men gud så gøy, og mye godt man kan spise. Noen som vil opplyse om hvor mye kh det er i mandler?

Det er 6,9 karber pr 100 g

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 13:04   #45
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Salte mandler (bilder)

Opprinnelig lagt inn av siljesfremgang, her.

Ganske ny på dette, men gud så gøy, og mye godt man kan spise. Noen som vil opplyse om hvor mye kh det er i mandler?

karboinnhold i varer kan du sjekke her: www.matvareguiden.no
Og så står det på poser/pakker også

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 17:46   #46
siljesfremgang
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Austrheim
Innlegg: 327
siljesfremgang har en fantastisk aura rundt segsiljesfremgang har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Salte mandler (bilder)

Takk folkens, tenkte jo med en gang etter at jeg hadde stilt spm at jeg kan jo bare se på pakken..

Ellers må jeg si at disse var fantastisk gode, neste gang skal det prøves med litt andre type nøtter og..

siljesfremgang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 11-11-12, 15:29   #47
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Salte mandler (bilder)

Det er snart jul. Om noen lurer på hva de skal lage til juleknask Fin gave også!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 01-02-15, 21:51   #48
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Salte mandler (bilder)

Fortjener en dytt, lagde en ny ladning i dag, med paprikapulver og salt. Herremin så innmari godt!

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 01-02-15, 21:52   #49
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Salte mandler (bilder)

Forøvrig har jeg også lagd med alt fra hasselnøtter til macademianøtter, ennå ikke kommet over en nøtt som ikke blir god saltet og bakt!

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 16:33   #50
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Salte mandler (bilder)

Og denne tråden har jeg ikke oppdaget før nå! Dette må jeg prøve en dag. Salte mandler er jo sååå godt.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Salte lepper Nero Spørsmål og svar 3 18-09-10 09:29
Salte, ristede mandler Mailin Kake/dessert og snacks 0 16-09-10 23:29
Er ikke mandler mandler? megselv Ketolysekuren 10 14-02-08 09:33
Salte snacks! Karin Annen mat 3 10-01-08 13:50
Salte retter med cottage cheese? Raskolnikov Oppskrifter 0 06-01-06 17:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no