Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Er vi mange som er av og på?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-10-12, 10:38   #1
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Er vi mange som er av og på?

Jeg er så imponert over alle som holder ut og har stø kurs med lavkarbo. Selv er jeg av og på, veldig lykkelig i periodene jeg spiser riktig, og veldig fortvilt når jeg faller av. Er ikke så aktiv her inne men leser endel, og ser at mange (de fleste?) ser ut til å ikke falle ut sånn som meg. Men jeg vet ikke, er det flere som strever med å holde seg fast på lavkarbo selv om de har det som klart mål? Eller er det bare meg?

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 10:59   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Er vi mange som er av og på?

Jeg legger ikke lista så høyt for meg selv og ser ikke på det faktum at jeg spiste litt fløtegratinert potet både i går og i forgårs som noen katastrofe eller "frafall". Eple i salaten var det også. Jeg spiste ikke _bare riktig_/100% på den smale sti på GR heller. Er kostholdet mitt 80-90% innenfor det jeg har satt som mine rammer er jeg godt fornøyd og ser faktisk også gode resultater helsemessig. Skal jeg ned i vekt må jeg nok stramme til enda litt mer på ris og potet og glutenfri stivelsesholdig knekkebrød, men per i dag er jeg godt fornøyd. Og det jeg spiser er mye nærmere lavkarbo enn "normalt, norsk kosthold", så jeg kaller det liberal lavkarbo.

Samtidig så gjør lavkarbofokuset at jeg nok
- velger mørkere sjokolade når jeg spiser sjokolade
- har redusert bruken av frukt noe
- tenker meg om og ofte velger mer grønnsaker og mindre poteter/ris enn jeg ellers ville ha gjort
- reduserer/erstatter store mengder sukker i bakverket de gangene jeg baker og forsøker å "vri" oppskriftene gjennom å f.eks bruk gresskarmasse og kokosmel i stedet for stivelse

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 11:37   #3
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er vi mange som er av og på?

Jeg har så udiskuterbare helsemessige gevinster ved å spise lavkarbo at jeg bare har væørt "av" en dag, da var jeg dårlig lenge etterpå. Jeg lever sånn nå og ser ingen grunn til å dette "av" igjen. Jeg spiser jo vanlig norsk mat, er mett og tilfreds, har en kropp som virker ganske bra og har energi, det er jo det jeg har ønsket meg Lykke til med dine valg

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 12:00   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er vi mange som er av og på?

For mitt vedkommende blir jeg så innmari grisedårlig av å spise høykarbomat, så for meg handler det vel egentlig ikke om å være flink, men å unngå sterkt ubehag. Derimot kan jeg heller i perioder slite litt med å unngå ost, rømme og denslags som jeg ikke tåler så godt, fordi konsekvensene ikke er kjempestore (litt dårlig mage, i utstrakte tilfeller utslett i ansikt/hals/bryst). Jeg har ikke noe bestemt belegg for det, men rent menneskelig er det vel ikke unaturlig å unngå det som har de kjipeste konsekvensene som er utslagsgivende for hvilke valg man tar i matveien. Sånn er det i alle fall for meg.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 13:14   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Er vi mange som er av og på?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

For mitt vedkommende blir jeg så innmari grisedårlig av å spise høykarbomat, så for meg handler det vel egentlig ikke om å være flink, men å unngå sterkt ubehag. Derimot kan jeg heller i perioder slite litt med å unngå ost, rømme og denslags som jeg ikke tåler så godt, fordi konsekvensene ikke er kjempestore (litt dårlig mage, i utstrakte tilfeller utslett i ansikt/hals/bryst). Jeg har ikke noe bestemt belegg for det, men rent menneskelig er det vel ikke unaturlig å unngå det som har de kjipeste konsekvensene som er utslagsgivende for hvilke valg man tar i matveien. Sånn er det i alle fall for meg.

Jeg kan bare være et ekko av dette.

Har definitivt mine "mindre flinke" perioder, men da er det nøtter og mørk sjokolade det går i, ting som ikke er optimalt, men som jeg i alle fall tåler. Korn går ikke, og når altså brød/pasta/kaker/osv er utelukket, så gjenstår egentlig ikke så mye "definitivt ikke-lavkarbo" å boltre seg i, uansett.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 13:16   #6
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Er vi mange som er av og på?

Hm. Jeg er sånn ordentlig av og på. Når jeg er av, går jeg bananas i både mat og godterier. Det handler ikke om en potet til kjøttkakene, liksom.

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 13:20   #7
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Er vi mange som er av og på?

Det eneste jeg har det sånn i forhold til er sjokolade og jordbær. Og jordbær gidder jeg IKKE å få dårlig samvittighet for, altså. Sesongen begrenser det og jeg tåler det godt. Sjokoladen er en annen sak, men for tiden har jeg den under kontroll gjennom å ALDRI spise den to dager på rad (og som regel koker det ned til 1-2 dager pr uke). Men der har jeg alså ikke begrensninger inne...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 13:35   #8
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Er vi mange som er av og på?

Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.

Hm. Jeg er sånn ordentlig av og på. Når jeg er av, går jeg bananas i både mat og godterier. Det handler ikke om en potet til kjøttkakene, liksom.

Det er sånn jeg også har en tendens til å bli. Tror jeg i underbevsitheten tenker at når jeg først er på "kjøret" så kan jeg like godt ta den helt ut

Men når jeg er "flink" så går alt lettere. Jeg tror jeg på den måten gir "karakter" til meg selv. Er jeg flink så går alt på skinner, humøret på topp, klare alt, men vis jeg er på "Kjøret" så faller humøret i takt med moralen.

Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 13:40   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er vi mange som er av og på?

Jeg får heller inntrykk av at det er et mindretall som holder seg til streng lavkarbo hele tiden.. Også er det jo noen som holder seg til det i kanskje et år av gangen, for så å skeie ut og gå opp alt de har gått ned +++. Akkurat som ved andre typer slanking.

Jeg ser det som en livslang greie, så om jeg spiser 200 gram noen dager, så synes jeg fortsatt at jeg er "på" lavkarbo, på en måte. Selv om andre så klart ikke synes det er det. Det er den eneste måten jeg kan gjøre det på og er i grunn fornøyd med det.
For andre er jeg nok av og på.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 13:56   #10
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Er vi mange som er av og på?

Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.

Hm. Jeg er sånn ordentlig av og på. Når jeg er av, går jeg bananas i både mat og godterier. Det handler ikke om en potet til kjøttkakene, liksom.

Du legger ikke lista for det du kaller "riktig" kosthold for høyt da? Jeg aner ikke, men tenker som Nellie at det vi kaller oss er en kombinasjon av hva vi gjør og hva vi ønsker å gjøre (men ikke nødvendigvis alltid gjennomfører 100%)? For meg er det en rettesnor heller enn et "enten eller". Og for meg har den måten å tenke på hjulpe meg til å i større grad innse at om jeg spiser "for mye" av noe i dag eller "feil", så er det en ny dag i morgen hvor jeg igjen kan forsøk å gjøre bedre valg - kanskje ikke 100% perfeksjonisme, men om jeg var helt bortevekk i dag så kan iallfall i morgen bli bedre... Når de fleste røykere må "øve" før de klarer å slutte (les: prøve flere ganger) så må det da være greit at man også "øver" på et bedre kosthold?

Jeg kan bare si at jeg har blitt mye mer avslappet - og lykkes oftere - etter at jeg begynte å tenke som så at om jeg driter på draget en gang så er faktisk ikke det noen katastrofe så lenge jeg i all hovedsak beveger meg i rett retning. Jada - det tar lenger tid å nå dit, men hva så... Før ble det lettere sånn at dersom jeg tryna i sjokoladen så forble jeg der. Nå har jeg funnet en teknikk som for meg virker - iallfall for tiden *bank i bordet*.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 14:15   #11
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Er vi mange som er av og på?

Jeg har vært av og på i 2 år.. er som deg.. spiser virkelig drittmat når jeg først er "av" og har gått opp og ned i vekt... Fast bestemt på å være PÅ nå så jeg går ned igjen til idealvekten min...

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 14:30   #12
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Er vi mange som er av og på?

Ja, smgj, man bør naturligvis tenke sånn. Og jeg gjør det, på en måte. Men når jeg i ukesvis "går på fylla" er det vanskelig å komme ut av det igjen...

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 15:08   #13
otis95
Juniormedlem
 
otis95 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 29
Innlegg: 33
otis95 er på en erverdig vei

Sv: Er vi mange som er av og på?

Jeg er flink som regel 90 % av tiden.
Men enkelte dager blir jeg aldri mett og da spiser jeg en del nøtter og 70 % sjokolade. Ikke så mye etter jeg begynte å bruke diett.no.. Da fikk jeg plutselig kontroll over alt, så etter diett.no ble innført hos meg har alt gått lekende lett! Kuttet ned på nøtter, spiser omtrent aldri dessert lengre, lett brus drikker jeg ikke (uten om blandevann en skjelden gang, hehe), spiser max 2-3 ruter sjokolade av gangen og her snakker vi 86%.

Men jeg skeier ut når jeg er invitert i bursdager o.l.. Blant annet svigermors 50 års dag da spiste jeg suksessterte og ostekake. Og godt var det helt til jeg skulle legge meg med hodepine og luft i magen Blir veldig lite utskeielser ellers, liker ikke å ha det ekkle trykket i magen som jeg får når jeg spiser hva jeg vil.. Skal i tantes 60 års dag på fredag og da blir det servert sjømat. Skal ta med meg egen "loff" og en laktosefri lavkarbo ostekake, slik at meg og kjæresten kan spise kake uten å bli dårlig.. Heldigvis er det ingen i familien som reagerer på det, de syntes alle sammmen at jeg er flink som holder meg i tøylene og det er jeg veldig glad for!

__________________
73 72 71 70 6968 67 66 65 64 63 62 61 60

Minus 4,1 kg siden 28 september 2015

otis95 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 15:25   #14
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.193
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Er vi mange som er av og på?

Jeg er stort sett "på" hele tiden, da jeg er livredd for å ikke komme meg på igjen om jeg skulle hoppe av! Ikke dermed sagt at jeg er like flink hver dag, men om jeg skeier ut er det med sånn halvveis aksepterte saker som 70% sjokolade, peanøtter, frukt etc. På søndag hadde jeg meg faktisk to vaffelhjerter av høykarbotype med syltetøy, uten at det egentlig ga meg noe videre. Første gang på over et år faktisk, men det var ikke så godt som jeg kanskje hadde trodd. Så da er jeg kanskje såpass avvent at faren ikke er så stor for å falle av, men jeg er nå uansett såpass vant til lavkarbokost nå at jeg spiser rett nesten automatisk. Prøv å være streng med deg selv et par måneder, det blir gradvis lettere underveis...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 16:37   #15
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Er vi mange som er av og på?

Jeg er stort sett på, har vært det lenge, men så fort jeg øker karbohydratinntaket bitte litt kommer kiloene snikene. Jeg hadde en periode fra i fjor høst til i vår hvor jeg levde på lavkarbovis, men ikke i ketose, og plutselig var buksene ganske trange, gitt !

Så løsningen for meg er å ligge lavt i karbohydratterrenget, få i meg masse fett, og ikke trene for mye.

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 17:25   #16
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Er vi mange som er av og på?

Jeg er litt sånn av og på og akkurat nå går jeg ikke på lavkarbo, men på Nutrilettpulver for å gå ned noen kjappe kilo.
Har en sønn som har gått konsekvent på lavkarbo i nøyatig 1 år og gått ned over 60 kilo. Han går fortsatt på lavkarbo og går enda ned i vekt selv om han snart er i mål

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 17:57   #17
*carpe*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 23
*carpe* er på en erverdig vei

Sv: Er vi mange som er av og på?

Jeg har startet to ganger, og sluttet to ganger.
Begge gangene hadde jeg oppstart i april/mai og det skar seg ganske fort.
Nå har jeg min første dag for tredje gang, i dag.
Jeg håper at tidspunktet er litt snillere å starte på samt at jeg føler meg mye mere motivert denne gangen.
Jeg fant vel ut de to andre gangene at jeg ikke kan drikke pepsi max, så den har jeg kuttet ut nå. Håper virkelig at jeg greier å kjøre lavkarbo og ketose frem til jul, for så å slippe litt opp på karbene. Fremdeles lavkarbo men ikke ketose.

*carpe* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: er på jakt etter det som passer meg Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 18:35   #18
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Er vi mange som er av og på?

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Jeg er litt sånn av og på og akkurat nå går jeg ikke på lavkarbo, men på Nutrilettpulver for å gå ned noen kjappe kilo.
Har en sønn som har gått konsekvent på lavkarbo i nøyatig 1 år og gått ned over 60 kilo. Han går fortsatt på lavkarbo og går enda ned i vekt selv om han snart er i mål

Oj, så utrolig gøy det må være for ham!

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 18:51   #19
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Er vi mange som er av og på?

Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.

Oj, så utrolig gøy det må være for ham!

Ja, han har nok fått et helt nytt liv med dette her. Han har endret personlighet også. Blitt mye blidere og mer fornøyd med seg selv og sitt liv

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 19:03   #20
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Er vi mange som er av og på?

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Har en sønn som har gått konsekvent på lavkarbo i nøyatig 1 år og gått ned over 60 kilo. Han går fortsatt på lavkarbo og går enda ned i vekt selv om han snart er i mål

Wow! Overbring mine bøyinger i støvet til ham. Og det med forandret personlighet tror jeg helt på. Jeg føler jeg blir mer *meg*.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 19:34   #21
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Er vi mange som er av og på?

Jeg trives godt på et lavkarbo-kosthold. Er ikke sikker på om det er ketogent, har aldri målt, men dette er et kosthold som jeg har oppnådd positive resultater med. Har gått ned 15-20 kg, og jeg har mindre smerter i muskler og ledd enn før, selv om jeg akkurat nå har en dårlig periode. Er ikke så redd for å bruke litt gulrøtter, spiser også litt frukt innimellom, bl.a. epler nå som de norske er på markedet.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 20:17   #22
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Er vi mange som er av og på?

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Har en sønn som har gått konsekvent på lavkarbo i nøyatig 1 år og gått ned over 60 kilo. Han går fortsatt på lavkarbo og går enda ned i vekt selv om han snart er i mål

Fantastisk
Mene å huske at du skrev litt om at han startet i fjor. Det var veldig moro å få en så positiv oppdatering

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 21:02   #23
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Er vi mange som er av og på?

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Fantastisk
Mene å huske at du skrev litt om at han startet i fjor. Det var veldig moro å få en så positiv oppdatering

Hadde aldri trodd at han skulle klare dette, men jammen har han bevist at han kunne.
Nå får jeg bare håpe han ikke er som meg som gikk opp og ned i vekt utallige ganger og til slutt endte med vektoperasjon.
Unner han å holde vekta nede og få bukplastikken han ønsker seg

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 21:33   #24
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Er vi mange som er av og på?

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Hadde aldri trodd at han skulle klare dette, men jammen har han bevist at han kunne.
Nå får jeg bare håpe han ikke er som meg som gikk opp og ned i vekt utallige ganger og til slutt endte med vektoperasjon.
Unner han å holde vekta nede og få bukplastikken han ønsker seg

Heier på sønnen din, Dolsi
Gi ham en klem fra meg

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 21:59   #25
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Er vi mange som er av og på?

Jeg er på lavkarbo i 13 mnd. og er ikke av den typen som er av og på...
Leser ofte at noen skeier ut med pizza,kaker,godteri osv. da tenker jeg er
det normalt at jeg ikke gjør det samme
Men som SMGJ sa jordbær det må jeg ha og litt mørk sjokolade
Og i tillegg har jeg sluttet med melkeprodukter for 4 mnd siden,sånn at jeg
føler at jeg er veldig flink...kanskje litt for streng.
Den dagen da jeg bestemte meg for lavkarbo og sa Nei til det gamle kostholdet, ble det slutt for Alltid for meg ,tror jeg...

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange sit ups? Kanskje Trening 48 25-10-11 22:16
Ny her, mange spørsmål Hegemor Spørsmål og svar 1 30-03-11 21:03
Er det mange nye her? Elanessë Generell diskusjon 14 17-07-07 22:42
Mange PCO(S)ere her? Magda PCOS og karbohydratkontroll 128 01-06-06 19:23
Det er mange måter å ta av på.... Nille Livets lyse side 2 21-08-05 23:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no