Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Er vi mange som er av og på?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-10-12, 00:36   #26
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Er vi mange som er av og på?

Nå er jeg nok heldigere enn mange her inne, siden det er diabetesen min som gjør at jeg ikke kan ta de store utskeielsene. Men av og til når jeg er ekstremt sugen på et eller annet med litt karber i, så unner jeg meg litt av det, lar blodsukkeret ligge for høyt en del timer, og så er jeg liksom ferdig med det. Siden store blodsukkersvinginger gjør meg nærmest skikkelig fyllesyk, så er vanligvis tanken på det nok til at jeg velger tillatt snacks i stedet.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 08:01   #27
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Er vi mange som er av og på?

Tror nok det på mange måter er lettere når man får reaksjoner ganske kjapt. Da er det lettere å begrense.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 15:27   #28
Småspiseren
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bø i Telemark
Innlegg: 270
Småspiseren er på en erverdig vei

Sv: Er vi mange som er av og på?

Når jeg først er på, så er jeg stort sett ordentlig på, som regel lager jeg meg noe lavkarbo-godis som jeg kan spise hvis jeg blir skikkelig sugen på noe søtt. MEN, når jeg er av, så er jeg skikkelig av i 2-4 dager, kan spise en hel pizza alene, og stapper i meg alt jeg har gått å "fantasert" på mens jeg har vært flink. Dette fører alltid til at jeg blir skikkelig dårlig, føler meg som en stappa pølse! En annen bivirkning er at jeg går rundt og raper og promper en hel del mer, og det lukter ikke godt for å si det sånn, er som kroppen råtner innvendig!

Siste utskeielse var i helgen, da ble det ris til middagen, hamburger på vei hjem fra byen og rundstykker til frokost!
Jeg føler meg 100% bedre når jeg kommer meg tilbake til lavkarbo, så selv med noen små utskeielser kommer jeg til å holde meg på det i mange mange år til!

Småspiseren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 16:28   #29
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: Er vi mange som er av og på?

Har vert av/på i hele sommer, tilogmed hatt så dårlig samvittighet at jeg ikke har vært på forumet
Men nå har jeg tatt walk of shame tilbake å kroppen min elsker det!

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 20:16   #30
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er vi mange som er av og på?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Tror nok det på mange måter er lettere når man får reaksjoner ganske kjapt. Da er det lettere å begrense.

Ikke om man har en hang til selvskading... da blir de vonde reaksjonene man får av maten en fortjent straff, og noe man bevisst går inn for.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 21:02   #31
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Er vi mange som er av og på?

Hm, jeg ser poenget ditt, Carisma. Jeg skeier ut med en Atkins kokosbar som jeg aldri har smakt før i kveld, oh heaven!

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 12:51   #32
Sunniva37
Juniormedlem
 
Sunniva37 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 36
Sunniva37 er på en erverdig vei

Sv: Er vi mange som er av og på?

Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.

Hm. Jeg er sånn ordentlig av og på. Når jeg er av, går jeg bananas i både mat og godterier. Det handler ikke om en potet til kjøttkakene, liksom.

Kjenner meg igjen her, teleslynga. Jeg har hatt "sprekker" og lengre høykarboperioder flere ganger siden jeg først prøvde ut dette for halvannet år siden. Men jeg føler at jeg lærer. Kjenner hva kroppen min godtar og protesterer mot. Og kjenner at jeg har det klart best når jeg holder meg til lavkarbo/ketose. Jeg blir veldig nedfor når jeg har spist høykarbo i noen dager, og vekta er rask til å svinge opp. Så for meg handler det nå om å klare å holde meg til lavkarbokostholdet i lange nok perioder til at vekta beveger seg nedover, til tross for litt opp og ned, og innskrenke høykarboperiodene: Sjeldnere og kortere perioder. Hvis jeg i løpet av et halvt år lever lavkarbo i ca 5 og en halv måned og høykarbo i ca 14 d, fordelt på noen få sprekkperioder, så må jeg si meg fornøyd. Vekta hadde helt sikkert gått raskere ned dersom jeg hadde klart meg uten disse sprekkene. Men dette er det jeg klarer, og det er da ikke så verst? Så nei, jeg er ikke av de som aldri skeier ut, men jeg vil være fornøyd med det jeg klarer. God helg alle sammen, om du er på "en sprekk" eller ei.

__________________


Sunniva37 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbo, bedre helse. Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 22:16   #33
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Er vi mange som er av og på?

Er du av og på er ikke kostholdet rett for deg. Du må finne en livsstil som passer deg, og det gjør ikke den du har i perioder

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 22:26   #34
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Er vi mange som er av og på?

Hehe, det er jo ikke akkurat sånn at jeg er i et kosthold jeg trives i når jeg er av heller, Cherry. Lavkarbo er definitivt det jeg trives med på alle måter, men jeg er så veldig ufornuftig

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 22:28   #35
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Er vi mange som er av og på?

Sunniva, godt å høre vi er flere, og sikkert ikke dumt å bare avfinne seg med noen sprekker.

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 23:35   #36
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Er vi mange som er av og på?

Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.

Hehe, det er jo ikke akkurat sånn at jeg er i et kosthold jeg trives i når jeg er av heller, Cherry. Lavkarbo er definitivt det jeg trives med på alle måter, men jeg er så veldig ufornuftig

Jo, men du må tenke på hvorfor du går av. Hva er du savner? Kanskje trenger du mer karbo i kosten? Kanskje mer frukt, eller kanskje muligheten for å innlemme poteter i kosten din dann og vann? Kanskje trenger du å akseptere at du trenger å spise deg en helt vanlig brødskive en og annen gang?

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 10:23   #37
Annala
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Ringerike
Innlegg: 176
Annala har en fantastisk aura rundt segAnnala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er vi mange som er av og på?

Begynte i mars/april i år, og kommer til å fortsette med det Må bare få rota meg til å lese litt mer om hva jeg skal spise/ha med meg på tur. Ble faktisk lei en liten periode nå, og stappa innpå alt mulig "usunt" Rare greier egentlig, for når jeg gjorde dette følte jeg meg bare stappa og oppblåst. Var innmari godt å bli "flink pike" igjen, og magen føles bra

Gule marker (ostepop) fra first price er nok det jeg savner mest hvis jeg går i butikken, så min kjære har fått forbud mot å kjøpe de Ikke no problem for han det da, han spiser bare noe annet som ikke frister meg i den grad. Har gått ned ca 13 kg, og er endelig tilbake der jeg var før jeg fikk siste barnet for 16 år siden. Etter det la jeg bare på meg litt og litt til jeg faktisk veide ca 5 kg mer enn da jeg var høygravid.... Nå er kortsiktig mål 5 kg til, deretter får jeg se.

Kommer garantert til å holde meg til lavkarbo hvertfall, siden jeg har det mye bedre både fysisk og psykisk med det

Jeg har ikke vært "slemmere pike" da, enn at jeg har bare gått opp mellom en halv og hel kilo. Den ble borte igjen med en gang....heldigvis.

Syns dere/vi er flinke likevel jeg, etter min mening skal man ikke være helt hjernevasket heller. Enig med de som sier at det ikke er verdens undergang om man skeier ut litt en gang iblant, ikke vits i å straffe seg selv Det viktigste er å ikke gi opp, selv om man får noen små ned-turer innimellom.

Lykke til-klemmer herfra

__________________

Annala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 20:27   #38
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Er vi mange som er av og på?

Når lysten på forbudte ting tar meg, f.eks. ostepop eller chips, tar jeg ei lita skål til meg, og så koser jeg meg med min bittelille porsjon (ca en håndfull) og passer på og ikke stappa alt i meg med en gang.
En slik liten utskeielse en sjelden gang nekter jeg og tro er farlig på noen måter; det er liksom en del av hvordan jeg spiser.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 08:39   #39
Annala
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Ringerike
Innlegg: 176
Annala har en fantastisk aura rundt segAnnala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er vi mange som er av og på?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Når lysten på forbudte ting tar meg, f.eks. ostepop eller chips, tar jeg ei lita skål til meg, og så koser jeg meg med min bittelille porsjon (ca en håndfull) og passer på og ikke stappa alt i meg med en gang.
En slik liten utskeielse en sjelden gang nekter jeg og tro er farlig på noen måter; det er liksom en del av hvordan jeg spiser.

Heeelt enig BenteR

__________________

Annala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 19:15   #40
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Er vi mange som er av og på?

Mange fine svar her! Jeg akter nå å sjangle meg videre og håper å få stadig mer kontroll. I mellomtiden er det godt å vite at man ikke er helt alene...

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 12:52   #41
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Er vi mange som er av og på?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Når lysten på forbudte ting tar meg, f.eks. ostepop eller chips, tar jeg ei lita skål til meg, og så koser jeg meg med min bittelille porsjon (ca en håndfull) og passer på og ikke stappa alt i meg med en gang.
En slik liten utskeielse en sjelden gang nekter jeg og tro er farlig på noen måter; det er liksom en del av hvordan jeg spiser.

Godt sagt. Tror heller ikke, eller jeg vet med meg selv at det ikke utgjør noe forskjell. Men det varierer fra person også. Kona som er ketogen tåler mye mindre enn meg, men det vet du vel nok om fra et visst annet forum ;-)

  Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 15:40   #42
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Er vi mange som er av og på?

Jeg tror heller ikke sånne små utskeielser er farlige. Selv om jeg vet lite om denslags, jeg holder meg til de store.

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 16:34   #43
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Er vi mange som er av og på?

Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.

Jeg tror heller ikke sånne små utskeielser er farlige. Selv om jeg vet lite om denslags, jeg holder meg til de store.

Noen må jo det også, men som du ser, her inne finner du en hel gjeng som stadig vekk går på de store smellene og er av og på i lange tider. Men sakte men sikkert går det jo i riktig retning. Det er det viktigste.
Det interessante er jo heller at det ser ikke ut til at man lærer av sine "feil" ut over å få trøst og flotte oppmuntringer her inne da, helt til neste smell og neste smell og neste der igjen.

Men hva er det man sier? En god ting kan ikke gjentas for ofte


Sist redigert av ToreH : 08-10-12 kl 17:51.
  Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 20:55   #44
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Er vi mange som er av og på?

Jeg var ytterst flink i godt over et år. Fra sommeren har det blitt noen sprekker og nå har jeg hatt 4 uker mer av enn på. Det handler mye om stress og trøstespising, men også om å finne en livsstil med stabil målvekt. Så nå er det opp 5kg (sikkert mye vann) fra å være i mål... Men jeg jobber videre!

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 21:44   #45
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Er vi mange som er av og på?

Jeg har vært på, helt siden jeg for 2år siden tryna i en julekakeboks

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange sit ups? Kanskje Trening 48 25-10-11 22:16
Ny her, mange spørsmål Hegemor Spørsmål og svar 1 30-03-11 21:03
Er det mange nye her? Elanessë Generell diskusjon 14 17-07-07 22:42
Mange PCO(S)ere her? Magda PCOS og karbohydratkontroll 128 01-06-06 19:23
Det er mange måter å ta av på.... Nille Livets lyse side 2 21-08-05 23:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no