Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Spiser jeg for lite?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-05-06, 21:42   #1
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Spiser jeg for lite?

Jeg har kommet til et punkt hvor jeg nesten har mistet matlysten helt. Jeg blir bare kvalm hvis jeg spiser noe særlig mer enn jeg gjør nå. Det er sikkert ikke så bra for kuren det heller? Nå spiser jeg:

Frokost: 1 speilegg og 1 baconstrimmel. Vann til drikke.

Lunsj: En tomat delt i skiver med ost over - gratineres i ovnen. (Nam med litt oregano - anbefales!) Dersom ikke i nærheten av ovn: salat med skinkebiter. (Men jeg orker ikke mye, det blir vel 150 gram til sammen) Dressing av rømme, majones, en dæsj sennep og hvitløkspepper

Middag: Et stykke kjøtt/fisk/kylling tilsvarende litt under en kyllingfilet med salat til. Dressing som til lunsj.

Kvelds: Aldri noe særlig sulten før i elleve-tida igjen. Da er jeg fysen og gidder ikke å lage meg noe, så det ender med en cavalier-appelsinstang. Jada, jeg vet at det er fy. (Men det er jammen godt )

Drikker masse væske i løpet av dagen. Prøver å drikke mest vann, men det blir litt pepsi max og fun light også. Jeg aner ikke hvordan det ser ut på vekta nå, men målene går i alle fall nedover... Hva tror dere? Må jeg klare å gnage i meg litt mer? Hadde aldri trodd jeg skulle miste matlysta, kan det være de vidunderlige vitaminene til Torkil, tro?

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-05-06, 22:28   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg for lite?

Min første innskytelse er at ja, du spiser for lite...

Jeg hadde sultet ihjel på den matmengden i løpet av en uke... nå er jo det veldig forskjellig hvor mye folk orker å spise.. men det du får i deg er ikke engang 1000 kalorier skulle jeg tro..

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 09-05-06, 22:30   #3
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Spiser jeg for lite?

Opprinnelig lagt inn av Georgine

Min første innskytelse er at ja, du spiser for lite...

Jeg hadde sultet ihjel på den matmengden i løpet av en uke... nå er jo det veldig forskjellig hvor mye folk orker å spise.. men det du får i deg er ikke engang 1000 kalorier skulle jeg tro..

signerer denne. men jeg vet hvor vanskelig det er, at man må øke mengden av mat. når man egentlig ikke vil. men det blir bedre med tid.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-05-06, 22:49   #4
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg for lite?

du spiser omtrent som meg, jeg ligger på 600-800 kcal pr dag (men vi teller ikke kcal her, så det bryr vi oss ikke om)

min matdag består av :

frokost: to fiberrik med hvitost
lunsj: to-tre rugsprø, eller to fiberrik med ost eller noe annet
middag: ca 50-75 gr kjøtt (kylling eller fisk helst) med salat eller grønsaker

kvelds: skjelden, men viss jeg spiser er det ofte noen nøtter eller en fiberrik

jeg drikker også mye vann...

det jeg er redd for er om jeg er i sparebluss, for jeg har aldri spist mer enn jeg gjør nå, så jeg har sikekrt alltid vært i sparebluss

men det er liksom ikke plass til mere mat i magen min

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 09-05-06, 22:57   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg for lite?

Du spiser for lite av det meste kjære deg, men det visste du vel siden du spurte ! Du skal jo ikke tvinge i deg mat, men om du orker lite er det desto viktigere at du spiser gode sammensatte måltider med både proteiner, fett og antioksidanter (grønnsaker/urter/bær/nøtter etc).

Husk at om du spiser for lite og mangelfullt kan du risikere at vekttapet enten går for fort eller at kropen stanser, tror den sulter og går på sparebluss, begge deler er like ille. Og spesielt om du spiser for lite protein - da forsvinner muskelmassen og du risikerer å ødelegge forbrenningen din helt. DA er du ille ute !


Frokost: 1 speilegg og 1 baconstrimmel. Vann til drikke.
Alt for lite proteiner, ingen grønnsaker. Minst 2 speilegg og 2strimler bacon. 1/2 tomat eller 2-3-4 cherry tomater er bedre. Regner med at du steker i fett også for å få nok fett ?

Lunsj: En tomat delt i skiver med ost over - gratineres i ovnen. (Nam med litt oregano - anbefales!) Dersom ikke i nærheten av ovn: salat med skinkebiter. (Men jeg orker ikke mye, det blir vel 150 gram til sammen) Dressing av rømme, majones, en dæsj sennep og hvitløkspepper
Alfor lite av alt ! Det er jo lite proteiner i tomat med ost ! Det er heller noe du kan ha i tillegg til salat med skinke, ikke istedenfor. 100 gram skinke bør du ha. Dresingen er bra !

Middag: Et stykke kjøtt/fisk/kylling tilsvarende litt under en kyllingfilet med salat til. Dressing som til lunsj.
Bør ha minst 100-125 gram kjøtt/fisk/kylling til middag. Salat er greitt, men det spørs jo hva du har oppi salaten da. Man bør heller ikke spise for mye råe grønnsaker hver dag. Magen kan slite litt da. Prøv med å bytte ut salaten med f.eks. dampa brokkoli, blomkålmos eller jukseris noen dager i uka !

Kvelds: Aldri noe særlig sulten før i elleve-tida igjen. Da er jeg fysen og gidder ikke å lage meg noe, så det ender med en cavalier-appelsinstang. Jada, jeg vet at det er fy. (Men det er jammen godt )
Ikke noe problem å lavære å spise kvelds. Spesielt ikke så sent. Så lenge du går ned i vekt og tåler cavalieren er det ingen grunn til å slutte .....enda.

Håper du klarer å spise mer etterhvert !




__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-05-06, 03:31   #6
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Spiser jeg for lite?

Jeg syns det såg ganske greit ut jeg, en tomat etter frokosten hadde vært positivt. Og så burde du spist noe til kvelds før du ble fysen. jeg mener det er for sent å spise Kl 23.
Det at du spiser flere måltider gjennom dagen gjør at du holder oppe forbrenningen.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 10-05-06, 09:55   #7
Heiko
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 47
Heiko er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg for lite?

Jeg merket til og begynne med.. Jeg spiste veldig mye mer enn hva jeg gjør nå.
Det er vel fordi jeg har begynt å bli litt matlei...?
Men det som nesten alltid frister, er smoothies!
Lager til meg og min kjære på:
-3-4 egg, med litt flytende søtningsmiddel, som jeg har kjøpt på Lidl.
-Vispes til eggedosis.
-Setter på hakka, og hakker opp frossne blåbær og litt bringebær.
-Blander eggedosisen i de frossne bærene, og tillsetter litt fløte.
-Kjører dette til en fin "røre".

Dette smaker ALLTID godt! Får i deg masse antioksidanter...
Men ellers, så pleier matlysten å komme tilbake etterhvert... Slapp av!

Heiko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-05-06, 10:12   #8
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Spiser jeg for lite?

ja smothies er genialt når man er matlei !!!

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 10-05-06, 14:41   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg for lite?

Opprinnelig lagt inn av Heiko

Jeg merket til og begynne med.. Jeg spiste veldig mye mer enn hva jeg gjør nå.
Det er vel fordi jeg har begynt å bli litt matlei...?
Men det som nesten alltid frister, er smoothies!
Lager til meg og min kjære på:
-3-4 egg, med litt flytende søtningsmiddel, som jeg har kjøpt på Lidl.
-Vispes til eggedosis.
-Setter på hakka, og hakker opp frossne blåbær og litt bringebær.
-Blander eggedosisen i de frossne bærene, og tillsetter litt fløte.
-Kjører dette til en fin "røre".

Dette smaker ALLTID godt! Får i deg masse antioksidanter...
Men ellers, så pleier matlysten å komme tilbake etterhvert... Slapp av!

Sånn lager jeg og,men jeg hiver oppi alt på engang . *wrooom* så er det ferdig !Latskapen lenge leve !
Men det går jo ikke på Atkins Induksjon da !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-05-06, 18:01   #10
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Spiser jeg for lite?

Ja, Nille, jeg vet godt at du har helt rett! På en måte er det digg å ha dårlig matlyst også, i og med at noe av problemet mitt har vært at jeg alltid er sulten eller har lyst på noe godt... (Før jeg ble kvitt sukkeravhengigheten - å gud så deilig det er) Det er sånn at jeg begynner å kjenne den deilige følelsen av kontroll som jeg har hatt i mine anorektiske perioder. Dit vil jeg ikke igjen, så nå er det bare til å begynne å spise!

Takker for menyforslag, jeg skal virkelig prøve å få i meg mer. Merker jo at jeg ikke går noe særlig fortere ned i vekt av dette her, uansett.

Det som er, er at jeg har noen diffuse smerter i leverregionen. Legen har sendt meg til ultralyd av indre organer, og dit skal jeg den 22. Når jeg spiser et skikkelig måltid, blir jeg kvalm fordi det presser. (Har kastet opp et par ganger også pga det) Dermed er jeg liksom litt redd for å spise skikkelig også, jeg vil jo ikke være kvalm. Dessuten er jeg litt redd og bekymret for hva det kan være. Jeg har hatt disse smertene i litt over et år nå, men (typisk meg) har jeg ikke gått til legen før nå.

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-06, 22:26   #11
Kanari
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 38
Innlegg: 31
Kanari er ny på veien

Sv: Spiser jeg for lite?

-3-4 egg, med litt flytende søtningsmiddel, som jeg har kjøpt på Lidl.
-Vispes til eggedosis.
-Setter på hakka, og hakker opp frossne blåbær og litt bringebær.
-Blander eggedosisen i de frossne bærene, og tillsetter litt fløte.
-Kjører dette til en fin "røre".



Har ikke lagd smoothies med egg før, det er jo bedre, for det blir mer protiner, men lurer på en ting??? Hvordan blir smaken på smoothiesen da??? Ikke litt "eggete"??
Hvordan er det å lage smoothies til frokost? Hva burde man ha i den da?

Kanari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo,lav gi.... Svar med sitat
Gammel 10-05-06, 22:44   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg for lite?

Opprinnelig lagt inn av Kanari

Har ikke lagd smoothies med egg før, det er jo bedre, for det blir mer protiner, men lurer på en ting??? Hvordan blir smaken på smoothiesen da??? Ikke litt "eggete"??
Hvordan er det å lage smoothies til frokost? Hva burde man ha i den da?

Jeg har i tillegg 2 ss med MCT olje eller avocado olje oppi. Da blir det iallefall et fullverdig måltid. OG det beste av alt. Det smaker som bringebær sorbet. Rett og slett "snop" - kjempegodt !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no