Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Er dette en grei meny?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-12-11, 01:33   #1
Lallo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 43
Innlegg: 18
Lallo er på en erverdig vei

Er dette en grei meny?

Snart jeg blir ferdig m første Atkins induksjon. Har gåt ned 3 kg, men sliter litt m blåst mage
men d som jeg lurer på er d grei meny som jeg har lagt t meg selv eller er d kankje lite fett i menyen....

Frokost : en kjøttdeig omelet (2 egg) +frukt te
Lunje: Litt nøtter kankje 30 g
middag: 250 gr kylling burger + 3 skive greder ost med salat, litt agurk,halv tomat+ litt majones
Kveld: 50 g cotte chees + halv agurk ca 300g

so frokost og lunje har vart akurat d samme, men middag og kvelds mat litt varierit men nesten samme mengde. Forresten kan ikke spise mye meieriprodukter for jeg ammer og ungen min har melkeallergi

__________________





Lallo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 01:54   #2
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Er den grei meny ? HELP

Du burde ikke slanke deg mens du ammer.. 1500-1800 kcal er minimum av hva du trenger å få i deg, og det skal være sunn og variert mat (dropp Atkins-induksjonen og annen ekstrem lavkarbo). Går du raskt ned i vekt mens du ammer, risikerer du å overføre skadelige giftstoffer som har hopet seg opp i kroppsfettet ditt til ungen din. Og hvor er grønnsakene dine? Agurk, salatblader og en halv tomat teller knapt, er nesten ikke annet enn vann i dette.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 10:41   #3
Lallo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 43
Innlegg: 18
Lallo er på en erverdig vei

Sv: Er den grei meny ? HELP

Takk for svare Shailene
jeg skal slutte å amme snart. Jeg ammer bare 1 gang og d er om natta, neste månde jeg skal begynne å jobbe igjen...jeg gikk ikke so mye ned med amming d va litt kjedelig :S
Skal prøve å spise litt mer grønnsaker hihihi torde jeg spiste masse
men foresatt veit ikke hvorfor kom jeg ned bare 3 kg helt t nå :S

__________________





Lallo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 10:59   #4
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Er den grei meny ? HELP

Du spiser jo INGEN grønnsaker, så det er det første jeg ville endret på. Og har babyen melkeallergi ville jeg kuttet alle melkeproduktene.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 14:10   #5
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Er den grei meny ? HELP

Ville droppet aktiv slanking HELT under amminga, og heller satset på å spise sunt og variert. Mye mer grønnsaker og gjerne frukt også, spis mer karbohydrater generelt for å holde ketosen unna.. Mer fett hadde du heller ikke hatt vondt av, men bra at du spiser nøtter i det minste.

Du finner neppe noen eksperter som mener det er OK å drive med ketosediett eller annen ekstremslanking mens du ammer i det hele tatt. Og tenk på ungen, ikke dropp amminga for at det er kjedelig at du ikke får slanka deg samtidig. Det er ikke noe å stresse med enda

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 14:23   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Er den grei meny ? HELP

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Ville droppet aktiv slanking HELT under amminga, og heller satset på å spise sunt og variert. Mye mer grønnsaker og gjerne frukt også, spis mer karbohydrater generelt for å holde ketosen unna.. Mer fett hadde du heller ikke hatt vondt av, men bra at du spiser nøtter i det minste.

Du finner neppe noen eksperter som mener det er OK å drive med ketosediett eller annen ekstremslanking mens du ammer i det hele tatt. Og tenk på ungen, ikke dropp amminga for at det er kjedelig at du ikke får slanka deg samtidig. Det er ikke noe å stresse med enda

Seriøst, når man ammer EN gang om dagen så kan jeg ikke skjønne at det skal spille noen rolle. HUsk at mange mødre går ned mange kilo under amming, gjerne mere enn de la på seg i svangerskapet, burde de slutte å amme da siden de ikke klarer å beholde vekta helt stabil?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 14:37   #7
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Er den grei meny ? HELP

Nei, det spiller kanskje ikke så stor rolle når man kun ammer en gang, det har du sikkert rett i. Såklart skal man ikke slutte å amme heller. Svarte bare utifra det jeg har lest om emnet, har ikke funnet mange som mener det er bra å drive med AKTIV slanking mens man ammer i det hele tatt (inkl. Atkins selv), både pga. dette med næringsstoffer, giftstoffer og ketoner, så da ser ikke jeg noe fordel/grunn til å gjøre det heller.. Men det er jo såklart opp til TS, skal ikke blande meg..

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 14:43   #8
Lallo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 43
Innlegg: 18
Lallo er på en erverdig vei

Sv: Er den grei meny ? HELP

Skal prøve å slutte m amming fra idag, d blir vanskelig for d er so mye kos m amming heheh
takk for alle dere er so flinke til å hjelpe
forresten har tatt en del grønnsaker til frokost og, omelet m brokoli og paprika+++

__________________





Lallo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 15:01   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Er den grei meny ? HELP

Opprinnelig lagt inn av Lallo, her.

Skal prøve å slutte m amming fra idag, d blir vanskelig for d er so mye kos m amming heheh
takk for alle dere er so flinke til å hjelpe
forresten har tatt en del grønnsaker til frokost og, omelet m brokoli og paprika+++

Jeg hadde nok tviholdt på den ene ammingen, dvs i allefall ikke sluttet pga slankekur, til og med Gro Nylander skal ha uttalt at det er OK å slanke seg når man ammer så lite. Jeg har aldri hørt fraråding av slanking når morsmelk ikke er hovednæringen. Frarådingen jeg har lest om går på fullamming, og det gjør jo ikke du. Den ene ammingen gir barnet en stor dose med nyttige stoffer.

Og ellers, jepp, grønnsaker til alle måltider er lurt. Og husk at agurk stort sett er bare vann og veldig næringsfattig. Pass på at grønnsakene er næringsrike også, ikke bare lave på karber.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 22:49   #10
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Er dette en grei meny?

Opprinnelig lagt inn av Lallo, her.

Skal prøve å slutte m amming fra idag, d blir vanskelig for d er so mye kos m amming heheh
takk for alle dere er so flinke til å hjelpe
forresten har tatt en del grønnsaker til frokost og, omelet m brokoli og paprika+++

Var redd du skulle komme til den konklusjonen, for det var ikke det jeg mente. Nå vet jeg jo ikke hvor gammel ungen din er, men hvis du skal slutte å amme så gjør det ihvertfall ikke pga. slankinga.


Sist redigert av shailene : 09-12-11 kl 23:47.
shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 23:49   #11
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Er dette en grei meny?

http://ammehjelpen.no/artikkel/32/Slanking

Også :

http://www.side2.no/helse/article3284256.ece

Nyttig lesing om amming

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 01:12   #12
Lallo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 43
Innlegg: 18
Lallo er på en erverdig vei

Sv: Er dette en grei meny?

Takk alle,,,
Nei Nei jeg skal ikke slutte å amme pga slanking, snart jeg skal begynne å jobbe , da blir d kjempe vanskelig å foresette å amme. D har vart en periode nå jeg prøver å slutte, dette har kjed veldig gradvis. Ungen min har begynt å spise fast mat om dagen. Han er snart 8 mnd...

Takk Albatross for linkene, de va hjelpsome

__________________





Lallo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 13:31   #13
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Er dette en grei meny?

Ok, begynte å lure jeg, bra det ikke er derfor!

Du har jo ikke så mye å ta av egentlig, så det KAN faktisk være en fordel med litt mer karbo i kosten hvis vi ser bortifra det med amming også. Mange normalvektige som opplever at ketosediett ikke er ideelt for å bli kvitt de siste kiloene, hvis det går veldig tregt nedover, eller ikkeno nedover i det hele tatt. Særlig hvis du ikke liker å spise så mye fett, som det ser ut som utifra den menyen din, så kan det være greit med litt mer karbohydrater.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er dette en grei dag? Gressenka Ketolysekuren 2 18-07-10 22:31
Er dette en grei frokost? frkDoug Ketolysekuren 5 08-07-10 20:17
Er dette grei mat i løpet av en dag? Skrulla86 Ketolysekuren 20 05-01-10 09:06
Grei meny? imy Mer enn 30 kg overvekt 3 13-05-09 11:45
Er dette en grei sammensetting på et måltid? Tittentei Ketolysekuren 2 27-08-07 08:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no