Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

Sunkost grunndeig mix - Matmuffins

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-02-13, 19:46   #1
Myrine
Medlem
 
Myrine sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 217
Myrine er virkelig snillMyrine er virkelig snillMyrine er virkelig snillMyrine er virkelig snill

Sunkost grunndeig mix - Matmuffins

Prøvde meg på Sunkosts grunndeig mix i dag, knallgodt ble det og så lettvint

Matmuffins

200g smårettbacon
1 liten løk,
2 store sjampingjoner
litt paprika
160 g revet ost
pepper
basillikum
timian.
1 pk grunndeig fra sunkost
laget av oppskrften på pakken (bland med vann, olje og egg)

Bland alt sammen, og ha i muffinsformer, jeg fikk 7 store muffins av denne oppskriften. Holder med en til lunsj for meg

Denne grunndeigen kan også brukes som pizzabunn og paibunn.. Må kjøpe flere pakker å prøve

En stk muffins: 2.5 g karb, 14,6 g fett, 16,2 prot og 210 kcal

edit: la inn mengder i oppsriften pluss verdier

__________________

Sist redigert av Myrine : 15-02-13 kl 21:54.
Myrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbokost med fokus på energibalansen ;) Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 20:45   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Sunkost grunndeig mix - Matmuffins

Spennende! Matmuffins er grei mat å ha i veska når man skal utpå.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 15:33   #3
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Sunkost grunndeig mix - Matmuffins

Spennende! Har en Sunkost i nærheten - mon tro om jeg ikke må innom der en tur

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 15:58   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Sunkost grunndeig mix - Matmuffins

Interessant. Har stått og studert de sunkost-deigmixene, men ikke bestemt meg for å prøve. De er i det minste glutenfri - og dermed bedre enn mange andre eksisterende alternativer.

Klipper og limer innholdet fra sunkosts nettsider:


Sitat:

Ingredienser:
Fiber (sikori, polydekstrose, loppefrø), mel (soya, sesam og mandel), søtningsmiddel (erytritol), eggehvite, hevemidler (difosfater, (natriumkarbonat), salt.
Allergener: Soya, sesam, mandler og egg

Næringsinnhold per 100 gram ferdig brød (uten fyll).

Energi 748,3 kJ 178,9 kcal
Protein 13,5 g
Karbohydrat 6,7 g Netto karbohydrat 2,8 g
Hvorav:
Sukkerarter 0,6 g
Sukkeralkoholer 3,9 g
Stivelse 2,2 g
Fett 11,0 g
Kostfiber 9,0 g
Natrium 0,7 g

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 16:06   #5
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Sunkost grunndeig mix - Matmuffins

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Interessant. Har stått og studert de sunkost-deigmixene, men ikke bestemt meg for å prøve. De er i det minste glutenfri - og dermed bedre enn mange andre eksisterende alternativer.

Har observert at både grunndeigen og grovbrødmixen er uten gluten. Grovbrødmixen har gjær, da - litt usikker på hvordan skrotten takler dét etter etpar-tre år uten

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 16:25   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Sunkost grunndeig mix - Matmuffins

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Har observert at både grunndeigen og grovbrødmixen er uten gluten. Grovbrødmixen har gjær, da - litt usikker på hvordan skrotten takler dét etter etpar-tre år uten

Jeg prøvde meg på en av mat for sjelen sine oppskrifter med gjær i for en stund siden, og fant ut at det også er på verboten-lista for min del. Men det er ikke nødvendigvis sånn for alle, selvsagt!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 20-03-13, 16:19   #7
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Sunkost grunndeig mix - Matmuffins

Da har jeg også prøvd matmuffins av grunndeigen Svært fornøyd! Lagde grunndeigen som oppgitt på pakken og tilsatte 1-2 ss oregano, 1 ts basilikum, 1 ts timian, 1 ts hvitløkspulver, strimlet rødvinsspekepølse og osteterninger (150 g, kanskje?). Dette ga meg 9 muffins. Suverent gode varme, men slett ikke verst kalde heller.

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Peppas wonderfulle matmuffins Peppa Gris Mellommåltider 8 12-03-16 16:03
Sjokoladekjeks fra sunkost.no marjusen Kake/dessert og snacks 1 13-10-11 21:22
Hjelp med matmuffins? Mini_Me Bakst 1 18-09-11 22:20
Glutenmel på Sunkost Kristian Lavkarbo generelt 6 20-01-05 12:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no