Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

æsj! jeg har gått på en skikkelig smell

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-08-07, 21:45   #1
SIS
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 47
SIS er på en erverdig vei
Unhappy

æsj! jeg har gått på en skikkelig smell

spiste en crispo i går.... hele... i dag hadde jeg gått opp 300 g. veide til og med mindre i går når jeg la meg, så har gått opp i løpet av natten.. og i dag har jeg spist endel sjokolade krem, riktignok lavkarbo, men alikevel... det jeg lurer på er: hva gjør jeg nå? er alt ødelagt? må jeg begynne helt på nytt med to nye uker på induksjon? nå er jeg skikkelig sinna på meg sjøl

__________________


SIS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 22:10   #2
Maxxx
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 50
Innlegg: 119
Maxxx er ny på veien

Sv: æsj! jeg har gått på en skikkelig smell

Lurer på om Atkins sier at en må på 2 nye uker om en sprekker, mener å huske det (nå er det et par år siden jeg leste Atkins, så ta det med en liten klype salt).
Men min erfaring viser at det bare er å fortsette som om sprekken ikke skjedde, så er en tilbake på rett spor. Det er i hvert fall slik kroppen min reagerer.
Jeg ville forsøkt å late som ingenting for å se om det er godt nok, men det er vel ikke etter læreboka.

__________________


Maxxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 22:20   #3
SIS
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 47
SIS er på en erverdig vei

Sv: æsj! jeg har gått på en skikkelig smell

huff håper ikke det. har liten lyst å begynne på nytt. men er jo min egen feil.. som mamma pleier å si: må man så må man

__________________


SIS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 22:25   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: æsj! jeg har gått på en skikkelig smell

Skjønner ikke helt hvor dere får det fra, - begynne på nytt ? Men uansett;

Gjort er gjort og spist er spist. Ingen grunn til å "begynne på nytt". Bare forsett der du slapp og prøv å lavære å sprekke igjen. Ikke bruk tid og energi på å irritere deg over det. Det skaper bare unødig stress og stresshormnon hemmer vekttap.

Om du føler behov for det kan du godt ta en uke eller noen dager ekstra på induksjon, men det er ingen grunn til det.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 22:37   #5
Maxxx
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 50
Innlegg: 119
Maxxx er ny på veien

Sv: æsj! jeg har gått på en skikkelig smell

Bladde litt i Atkinsboka mi. Atkins sier du ved en sprekk må tilbake til den strenge førstefasen, men ikke i to hele uker. Kun til maksimal ketose er oppnådd etter noen dager.
Har du den norske utgaven er det beskrevet på side 70 (i min utgave)

__________________


Maxxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 22:40   #6
SIS
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 47
SIS er på en erverdig vei

Sv: æsj! jeg har gått på en skikkelig smell

jeg har klart å kaste bøkene da jeg var gravid... var nok ikke helt ved mine fulle fem midt i hormon kaoset jeg får være streng med meg selv noen dager. skal på jobb på mandagen. får sjekke en stix da...

__________________


SIS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 22:49   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: æsj! jeg har gått på en skikkelig smell

Opprinnelig lagt inn av Maxxx, her.

Bladde litt i Atkinsboka mi. Atkins sier du ved en sprekk må tilbake til den strenge førstefasen, men ikke i to hele uker. Kun til maksimal ketose er oppnådd etter noen dager.
Har du den norske utgaven er det beskrevet på side 70 (i min utgave)



Den boka håpløst utdatert (den er basert på 1992 utgaven av originalen - det har kommet 2 oppdatert utgaver etter den). Om du var/er i ketose fortsetter en bare der en slapp og du vil være i ketose igjen etter en/to/tre dager ! Men det er mulig jeg har mistforstått deg. Hvor i prosessen er du ? Har du begynt på vedvarende, - på stigen ?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 12-08-07 kl 10:11.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no