Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvor lang tid brukte DU på å komme i ketose?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-05, 20:46   #1
Thula
Medlem
 
Thula sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
Innlegg: 347
Thula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snill

Hvor lang tid brukte DU på å komme i ketose?

Dette er jeg litt spent på, siden jeg gleder meg til å se at kroppen reagerer på mitt nye kosthold. Jeg leste et eller annet et eller annet sted om hvor lang tid det skulle ta, men jeg er spent på hvor lang tid DERE brukte

Thula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-05, 20:50   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sånn ca. 40 timer. Jeg spiste 20 g karber om dagen. Dette var for å komme INN i ketosen, altså da jeg startet.

De gangene jeg skeiet ut med en bitteliten sjokolade, dvs. en rute eller så, så skjønte ikke kroppen det, og fortsatte bare å være i ketose

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 28-02-05, 22:50   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Jeg kom i ketose etter 5 døgn...Tok litt tid og jeg tror jeg har spist under 20 karber nå.

Tok lang tid synes jeg,enda jeg har spist lavkarbo lenge, så jeg hadde vel ikke så stort lager m glukose eller hva det heter.... Så det er tydelig stor forskjell på hvor fort man kommer i ketose.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 28-02-05, 23:21   #4
rsy
Medlem
 
rsy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 44
Innlegg: 170
rsy har en fantastisk aura rundt segrsy har en fantastisk aura rundt seg

Ca 3 døgn...

RSy

rsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: RSy @ AtKiNs Svar med sitat
Gammel 28-02-05, 23:25   #5
Mila
:)
 
Mila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 4.592
Mila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastisk

Ca 2 døgn tror jeg...

__________________
Hilsen Mila
Mila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 28-02-05, 23:33   #6
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Ca. to døgn. Bruker å gå greit hos meg.

  Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 18:56   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Rart det der.. at noen hopper fortere og lettere i ketose enn andre..

Har det noe med forbrenning å gjøre, kanskje? At jeg har høyere forbrenning enn de som bruker f.eks 5 dager på å komme i ketose?

Noen som har noen lure tanker rundt det?

Hilsen mofe som stadig lærer mer om kropp og kosthold og krig og fred

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 19:16   #8
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

To dager ca.
Det er vel det mest vanlige,men vil tippe at det tar lengre tid dersom man er lite aktiv.
For meg er det fint å begynne på en mandag for jeg har en aktiv jobb,og er veldig lat i helgene
Og for å komme hurtigst mulig i ketose er det fint om en setter i gang dagen med en 2-4 kilometers spasertur,da er mye gjort. Eller det holder å jogge 10-15 minutter,danse litt el.

Mitt store mål nå er f.eks å komme meg ut av senga tidlig nok til at jeg kan gå til jobben,men akk jeg er så trøtt om morran nå på vintern!!!!!!!

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 19:20   #9
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

Mitt store mål nå er f.eks å komme meg ut av senga tidlig nok til at jeg kan gå til jobben,men akk jeg er så trøtt om morran nå på vintern!!!!!!!


Psst.. lysterapilampe! Jeg bruker kjærestens når jeg er der, på morran - og er våken som bare det. Rytmen min blir også mye bedre

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 19:48   #10
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Ja sikkert ikke dumt,men den må kjøpes først :-(((( Det koster!!!

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 20:17   #11
Thula
Medlem
 
Thula sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
Innlegg: 347
Thula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snill

Takk for svar, folkens!
Jeg kjøpte ketosticks i dag og klarte ikke å la være å løpe og tisse på dem med en gang. Jammen viste den den mellomste nyansen, så da er jeg allerede i ketose!!
Wheeeeeee!!
Etter bare....*telle*...32 timer

Thula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-03-05, 01:05   #12
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Så bra da! Jeg har brukt alt fra ett og ett halvt døgn til tre før jeg er kommet i ketose..Eller fotosyntese som kjæresten sier,han glemmer alltid ordet

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 08:59
Hvordan måler man ketose?? NettaMamma Atkins kosthold 7 27-11-04 23:24
Hvor lang tid bruker kroppen på å komme i ketose? turid Lavkarbo generelt 5 21-07-04 21:38
Hvor lang tid før ketose avtar? psilocybe Atkins kosthold 20 27-02-04 15:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no