Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Rå kylling direkte i supper, curry's etc?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-01-12, 15:28   #1
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Rå kylling direkte i supper, curry's etc?

Hei!

Hvordan gjør dere dette? Jeg steker alltid kyllingen litt før jeg tar den oppi supper og slik. Men er det egentlig nødvendig?
Så lenge den koker lenge burde det vel være ok? Eller blir den soggy?

Tusen takk!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 17:29   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Rå kylling direkte i supper, curry's etc?

Jeg er litt som deg - har alltid forhåndsstekt "for sikkerhets skyld", men tror eeegentlig ikke at det er nødvendig. Følger med for å se svarene du får!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 17:33   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Rå kylling direkte i supper, curry's etc?

Synes ting blir så.. Blasse, når de ikke er litt forhåndsstekt, jeg.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 17:39   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Rå kylling direkte i supper, curry's etc?

Om du koker en hel rå kylling sammen med grønnsaker, så får du en deilig kraft til suppa! Sil krafta, del opp kjøttet og tilsett de grønnsakene du liker

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 20:13   #5
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Rå kylling direkte i supper, curry's etc?

Takk for svar folkens!
...det ble vist som vanlig her, med en liten stekings før den gikk i gryta mi.. Er noe med denne stekeskorpen.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 20:14   #6
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Rå kylling direkte i supper, curry's etc?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Om du koker en hel rå kylling sammen med grønnsaker, så får du en deilig kraft til suppa! Sil krafta, del opp kjøttet og tilsett de grønnsakene du liker

Ja, det er jo genialt. Jeg skal bli mye mer ivrig på og lage kraft, laget min første ordentlige saus med ribbefett i jula.. Snadder godt!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 23:25   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Rå kylling direkte i supper, curry's etc?

Det skal ikke være nødvendig så lenge kyllingen blir gjennomkokt. Min bestemor lager f.eks (eller laget, hun har blitt for gammel til å lage mat selv) hønsefrikasse på rå høne.

I curryer kan du jo frese den i kjelen med litt krydder først.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 23:31   #8
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Rå kylling direkte i supper, curry's etc?

Jeg koker kyllingen hel (høna likeså) og lager suppe på krafta og kjøttet som jeg piller av. Om det er kyllingfileter du lager suppe på så kan det være fint å brune den litt først og så helle vann over, da får du litt bedre smak på krafta synes jeg.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kylling i rød curry Nina L Middag 5 31-01-11 23:29
Direkte-link til journalen Mumle Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 1 26-07-10 10:20
Kylling curry salat skaldeman/ketolyse ? Bathory Frokost og kveldsmat 13 24-05-10 20:15
Drevon direkte på VG! janmesi Lavkarbo generelt 2 06-02-06 09:57
Direkte fra sultekur til Atkins? Mulig? Gunnar Induksjonen 27 13-11-04 23:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no