Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

Min beste salat!

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-01-13, 11:59   #1
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Min beste salat!

Den siste uka har jeg virkelig fått øynene opp for salat, både som tilbehør og som et helt måltid og tenkte derfor å dele min beste salat med dere!

Tidligere når jeg har laget salat har den egentlig sett ganske kjedelig ut, da med isbergsalat (eller kinakål), agurk og bittelitt mais. En salat som hverken ser eller smaker spennende og ikke er den spesielt næringsrik heller.

Når en skal lage en skikkelig salat og spesielt som eget måltid er det viktig at den er næringsrik, så det jeg begynte med var å spørre meg litt rundt etter hva andre folk brukte i salater og om folk brukte andre ting enn isbergsalag og kinakål. Jeg kikket også mye rundt på nett etter inspirasjon og brukte mye tid på å tenke på hvordan jeg kunne gjøre salaten så næringsrik og spennende som mulig.

Så ble jeg frisk fra all sykdom fra jula og fikk summet meg litt var det tid for å prøve, så jeg gikk en kjapp tur innom butikken å handlet det jeg følte jeg trengte før det bar hjem å lage min drømme salat.

Salaten inneholder:

- Hjertesalat (Hjertesalat er rik på karotenoider, vitamin C, Vitamin B, vitamin K og folat)

- Ruccola (Rik på betakarotener. Ruccola inneholder også kalsium, jern og Vitamin C)

- Egg (Rik på proteiner, A, B, D, E og K-vitamin og Jern, kalsium, natrium, kalium, magnesium, fosfor, sink og selen.)

- Kylling (Rik på proteiner)

- Cherrytomater (Rik på vitamin A og vitamin C og antioksidanter)

- Mais ( Ikke så altfor lavkarbo-vennlig pga mye stivelse, men smaker godt!)

- Agurk (Rik på vann)

- Fetaost (Rik på proteiner og fett)

- Cashewnøtter (Rik på fett og fantastisk til salat!)

- Hvitløksdressing (Rik på fett)

http://www.nadjamichelle.no/min-beste-salat/ - Her ligger det bilder av salaten

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er forskjellen på salat og SALAT? Kanutten Generell ernæringsdebatt 13 29-01-13 17:38
Min beste salat tulla123 Lunsj 4 06-05-11 12:59
Salat HIS Lunsj 2 08-06-08 20:10
Salat nellie Spørsmål og svar 7 23-08-07 17:51
Salat?? Joika Lavkarbo generelt 6 28-05-06 23:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no