Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Smoothies / drikke

Hva er gode urteteer og urteblandinger?

Smoothies / drikke Her kan du dele dine opprkrifter på drikker som er gode å drikke på et lavkarbokosthold. Har du funnet den optimale smoothie?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-10-10, 18:39   #1
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Hva er gode urteteer og urteblandinger?

Jeg elsker te men drikker kun svart twinings og grønn twinings. Hvit er også godt men jeg er redd det er tilsetninger med karbo i dem siden de er søte de fra lipton og twinings.Og det er en grunn til at de tilsetter noe , og det er at den er smakløs uten.

Peppermynte er ikke så ille,men den er ikke så fyldig og litt for grønn i smaken. Melisse er vel ok,men litt kjedelig alene? Lenge siden jeg smakte det sist. Husker jeg blandet peppermyntete og melisse tidligere da jeg gikk på en skole hvor det bare var urtete å velge i.

Kamille er kanskje det beste? Litt i samme gata er lindeblomst. Den er god, mild og søt,og ikke bitter som mange andre og uten den grønne smaken, den er faktisk gul også, men litt svak i smaken.

Lakris/anis liker jeg ikke i teblandinger, men kanel er ikke dumt, men sammen med kamille tror jeg det blir kvalmt. Chocote er med kanel, den er god.

Kan man stole på at det er null karbo i dem når det ikke står oppført noe?

Hva drikker dere og har dere noen lure egenkomponerte blandinger?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 18:41   #2
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er gode urteteer og urteblandinger?

Noen som har smakt gresk fjell te? http://www.rolv.no/urtemedisin/medis...r/side_syr.htm

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 23:24   #3
Leoline
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Alder: 38
Innlegg: 64
Leoline er på en erverdig vei

Sv: Hva er gode urteteer og urteblandinger?

Hei!
Lurer på hvilken te som er safe på ketolyse?
Noen som vet om man kan drikke Herbalife sin te? står at det er fruktose i den...men er jo minimalt da....

Må ha noe varmt på jobben, hva drikker dere andre på ketolyse?

Leoline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver ketolyse.....;) Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 23:40   #4
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er gode urteteer og urteblandinger?

De uten tilsatt søtning. Jeg drikker vanlig svart og grønn te for det meste.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 09:29   #5
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hva er gode urteteer og urteblandinger?

Opprinnelig lagt inn av Bikinilove, her.

Hei!
Lurer på hvilken te som er safe på ketolyse?
Noen som vet om man kan drikke Herbalife sin te? står at det er fruktose i den...men er jo minimalt da....

Må ha noe varmt på jobben, hva drikker dere andre på ketolyse?

Alle typer te minus slike pulvertyper, instant te heter det vel Såfremt du ikke har planer om å spise teposene er det forsvinnende lite karbohydrater i te, heldigvis
Her har vi for tiden dilla på Yogis lakriste

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 11:19   #6
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Hva er gode urteteer og urteblandinger?

Charlott: Den blir enda bedre (mer smak) hvis du forsterker med lakrisrot (fås kjøpt i bokser fra Helios)

Lakris(rot) er forresten bra for slitne binyrer og mot magesår-tendenser (det lager en beskyttende hinne i magen). Når jeg våkner tidlig og ikke får sove igjen pga magevondt pleier jeg å lage meg en kopp med kamille + lakrisrot. Deilig, lindrende og søvndyssende

Nå sitter jeg for øvrig her med en kopp basete

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 12:33   #7
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hva er gode urteteer og urteblandinger?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Charlott: Den blir enda bedre (mer smak) hvis du forsterker med lakrisrot (fås kjøpt i bokser fra Helios)

Oooohyes! Har den også Schnadder!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 15:58   #8
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hva er gode urteteer og urteblandinger?

Om du elsker te, så anbefaler jeg å besøke Les Palais des Thés (avdelinger på majorstua og i markveien), eller forsåvidt også Black Cat ved stortorvet. Veldig mye fantastisk te, og svært kunnskapsrik betjening.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Svar

Emneord
te


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gode proteinkilder? SuperMamma Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 04-01-10 13:08
Trenger gode råd Belly Spørsmål og svar 6 18-02-09 13:48
Trenger gode råd! Pluto i magen min:) Spørsmål og svar 2 04-03-08 14:33
Gode ben Labomba Middag 0 28-07-07 12:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no