Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Chlorella, Spirulina, Kamut/hvetegress?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-01-12, 22:17   #1
Anitave
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 47
Innlegg: 144
Anitave er ny på veien

Chlorella, Spirulina, Kamut/hvetegress?

Jeg skal bestille litt fra Iherb til uka og hører og leser så mye bra om disse produktene.
Jeg har lyst til å prøve dette og se om dette kan gi ett løft i min helsetilstand (er under utredning for Postviralt Utmattelsesyndrom)

Så, hvilket av disse produktene er den beste, ser at noen bruker alle på en gang også. Og hva er eventuelt den beste kombinasjonen?
Hva er best av pulver og kaplser/piller og hvilken dose? Jeg er rimelig rådvill på hvilket produkt/produkter jeg skal kjøpe.

Tenkte å kjøpe en pakke med Goji bær også, herrefred, kosta jo over 400 kr for 500 gr i helsekosten her, så da er det bedre med Iherb.

Anitave er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg bare lukter litt rundt først... Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 22:34   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Chlorella, Spirulina,Kamut/hvetegress.. Æ e forvirra.

Jeg ville heller fått akupunktur enn å bruke penger på sånt som har liten virkning. Spist sunt, hvilt masse og fått litt mosjon i frisk luft og gjort det som skal få meg til å tenke positivt, rydde unna i livet mitt det som belaster og holder meg tilbake.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 22:36   #3
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Chlorella, Spirulina,Kamut/hvetegress.. Æ e forvirra.

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Jeg ville heller fått akupunktur enn å bruke penger på sånt som har liten virkning. Spist sunt, hvilt masse og fått litt mosjon i frisk luft og gjort det som skal få meg til å tenke positivt, rydde unna i livet mitt det som belaster og holder meg tilbake.

For meg har det absolutt hatt en stor virking, både på energi, hud og hår. Og jeg er mye mindre forskjøla. Jeg bruker spirulina og kamut gress daglig selv, syns det er disse to som har hatt størst effektiv for meg. Men der bør du prøve deg litt frem. Men chorella blir litt for kraftig for meg.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 22:39   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Chlorella, Spirulina,Kamut/hvetegress.. Æ e forvirra.

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

For meg har det absolutt hatt en stor virking, både på energi, hud og hår. Og jeg er mye mindre forskjøla. Jeg bruker spirulina og kamut gress daglig selv, syns det er disse to som har hatt størst effektiv for meg. Men der bør du prøve deg litt frem. Men chorella blir litt for kraftig for meg.

Kraftig med sin utrensende virkning mener du? Virker spirulina ikke utrensende, men mer oppbyggende, eller renser den også? Leste meg fram selv:
Bruken av chlorella er lignende som for spirulina, men med enkelte sentrale forskjeller. Chlorella er mest styrkende og renser kroppen på en mest skånsom måte, og tryggest å bruke ved mangel og svakhet.http://www.yogasenteret.no/Artikler/...article_id=139

__________________
Do what you like!

Sist redigert av Yrla : 15-01-12 kl 22:47.
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 22:41   #5
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Chlorella, Spirulina,Kamut/hvetegress.. Æ e forvirra.

spirulina er også utrensende, men ikke i like stor grad som chorella, spirulina blir anbefalt å bruke daglig, mens chorella er best som en rense kur.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 22:58   #6
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Chlorella, Spirulina,Kamut/hvetegress.. Æ e forvirra.

jeg ville anbefalt deg å lest litt på bloggen til superdamene. Superdamene.no der er det mye gode tips, men når det kommer til supermat så er behovet forskjellig, så man må prøve seg frem. Jeg har prøvd veldig mye, men faller altid tilbake på spirulina og kamut. I tillegg til goji bær og hampfrø. denne artikkelen er også veldig fin. http://www.yogasenteret.no/Artikler/...article_id=139

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 23:05   #7
Anitave
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 47
Innlegg: 144
Anitave er ny på veien

Sv: Chlorella, Spirulina,Kamut/hvetegress.. Æ e forvirra.

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Kraftig med sin utrensende virkning mener du? Virker spirulina ikke utrensende, men mer oppbyggende, eller renser den også? Leste meg fram selv:
Bruken av chlorella er lignende som for spirulina, men med enkelte sentrale forskjeller. Chlorella er mest styrkende og renser kroppen på en mest skånsom måte, og tryggest å bruke ved mangel og svakhet.http://www.yogasenteret.no/Artikler/...article_id=139

Takk for linken, der fikk jeg god oversikt.

Anitave er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg bare lukter litt rundt først... Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 23:10   #8
Anitave
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 47
Innlegg: 144
Anitave er ny på veien

Sv: Chlorella, Spirulina,Kamut/hvetegress.. Æ e forvirra.

Takk, skal titte på siden til damene.


Opprinnelig lagt inn av j88, her.

jeg ville anbefalt deg å lest litt på bloggen til superdamene. Superdamene.no der er det mye gode tips, men når det kommer til supermat så er behovet forskjellig, så man må prøve seg frem. Jeg har prøvd veldig mye, men faller altid tilbake på spirulina og kamut. I tillegg til goji bær og hampfrø. denne artikkelen er også veldig fin. http://www.yogasenteret.no/Artikler/...article_id=139

Anitave er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg bare lukter litt rundt først... Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 23:58   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Chlorella, Spirulina,Kamut/hvetegress.. Æ e forvirra.

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

For meg har det absolutt hatt en stor virking, både på energi, hud og hår. Og jeg er mye mindre forskjøla. Jeg bruker spirulina og kamut gress daglig selv, syns det er disse to som har hatt størst effektiv for meg. Men der bør du prøve deg litt frem. Men chorella blir litt for kraftig for meg.

Kamutgress fjernet følelsen av konstant melkesyre i beina hos meg. Den er altså basedannende.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 11:05   #10
rariteten
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestfold
Innlegg: 52
rariteten er på en erverdig vei

Sv: Chlorella, Spirulina, Kamut/hvetegress?

Jeg vil anbefale Spirulina og ta dette som et kosttilskudd daglig.
Hvilken type du velger er opp til deg om du velger pulver eller kapsler/piller.
Det er et protein så kroppen skiller ut det den ikke får brukt
I noen Spirulina-kapsler har de også tilsatt andre fine mineraler osv som magnesium, jern, selen og krom som kroppen vil dra stor nytte av.

Som et annet kosttilskudd vil jeg også nevne L-tyrosine.

Jeg bruker Spirulina + L-tyrosine nesten daglig og jeg har sett en klar forbedring hos meg selv.
Jeg har gått fra å være veldig nedstemt, trøtt, tiltaksløs og sliten til pigg, kommer meg lett opp om morgenen og blir ikke sliten i løpet av arbeidsdagen. Samtidig har jeg "mer å gi" etter arbeidet også
Og ganske mange aspekter i livet mitt som jeg ellers har sett på som ganske dystre er jeg nå mye mer positiv innstilt til

L-tyrosine finnes i mange av de rene matvarene vi spiser på lavkarbo som fisk, egg, ost og kjøtt.
Dette skilles også ut av kroppen om man får for mye så det er ikke skadelig å ta tilskudd.

Litt info om L-tyrosine:
L-tyrosin er en aminosyre, byggestein i kroppens proteiner. L-tyrosin øker konsentrasjonen av dopamin i hjernen. Det gir en følelse av ”pigghet”, fokus og trivsel.
Fordi L-tyrosin har vist seg å være gunstig for å forbedre flere helsemessige forhold, velger mange å ta denne aminosyren i tilleggsform eller spise mer mat som inneholder det. L-tyrosine brukes til å behandle søvnløshet, depresjon, angst og stress, forbedre muskel tone og hud og hår utseende.

Og når det gjelder f.eks goji bær har jeg ikke prøvd dette selv men venninnen min (som er ernæringsfysiolog og utdannet trener OG styrkeløfter) bruker flittig både goji og acai og er veldig fornøyd.

Lykke til!

__________________
Det er i motbakke det går oppover!
rariteten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 11:30   #11
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Chlorella, Spirulina, Kamut/hvetegress?

Har du sjekket om du har tungmetaller lagret, har du amalgamfyllinger? Amalgamforgiftning kan i følge www.tenneroghelse.no være årsak til alle former for utmattelse... Tannhelse og hjerteproblemer kan også henge sammen... Hadde en sprukket amalgamfylling i vår som jeg byttet ut sammen med ytterliger 5 fyllinger av amalgam... har ikke hatt hjertebank siden..

Vet mange sjekker slikt med hårmineralanalyse. Har ikke forsøkt det selv enda - har ikke funnet ut av hvor jeg evt vil få det gjort.

Sjekk om du kjenner igjen noen av symptomene dine her om du i tillegg har amalgam i gapet: http://www.tenneroghelse.no/default....72&article=118

Chlorella kan visst frakte tungmetaller ja, men har lest også at det kan hende det slipper metallet før det har kommet ut av kroppen... og da vil det kunne lagre seg på nytt... har ikke kilder annet enn det jeg har lest på mothering.com. Det er mange helsebevisste damer der inne som har prøvd ut mye... søk evt på chelating... er en tråd der som heter "chelating mamas?". Det skrives også om noe som heter Zeolite - noe noen har prøvd med hell for å få ut tungmetall - virker trygger enn Chlorella, men finner ikke så veldig mye om det på nettet generelt. Har kjøpt et glass på iherb nylig og vil teste det forsiktig fremover.

Håper du finner utav noe som kan hjelpe for din helse.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 15:26   #12
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Chlorella, Spirulina, Kamut/hvetegress?

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Har du sjekket om du har tungmetaller lagret, har du amalgamfyllinger? Amalgamforgiftning kan i følge www.tenneroghelse.no være årsak til alle former for utmattelse... Tannhelse og hjerteproblemer kan også henge sammen... Hadde en sprukket amalgamfylling i vår som jeg byttet ut sammen med ytterliger 5 fyllinger av amalgam... har ikke hatt hjertebank siden..

Vet mange sjekker slikt med hårmineralanalyse. Har ikke forsøkt det selv enda - har ikke funnet ut av hvor jeg evt vil få det gjort.

Sjekk om du kjenner igjen noen av symptomene dine her om du i tillegg har amalgam i gapet: http://www.tenneroghelse.no/default....72&article=118

Chlorella kan visst frakte tungmetaller ja, men har lest også at det kan hende det slipper metallet før det har kommet ut av kroppen... og da vil det kunne lagre seg på nytt... har ikke kilder annet enn det jeg har lest på mothering.com. Det er mange helsebevisste damer der inne som har prøvd ut mye... søk evt på chelating... er en tråd der som heter "chelating mamas?". Det skrives også om noe som heter Zeolite - noe noen har prøvd med hell for å få ut tungmetall - virker trygger enn Chlorella, men finner ikke så veldig mye om det på nettet generelt. Har kjøpt et glass på iherb nylig og vil teste det forsiktig fremover.

Håper du finner utav noe som kan hjelpe for din helse.

Dama mi på helsekosten sier at det er en mann som reiser rundt og samler inn hårprøver... Jeg skulle til ham for ca et år siden, men det falt bort. Men som sagt, helsekosten kan fortelle deg. Det skal være ca to cm ufarget hår.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 23:51   #13
Anitave
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 47
Innlegg: 144
Anitave er ny på veien

Sv: Chlorella, Spirulina, Kamut/hvetegress?

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Har du sjekket om du har tungmetaller lagret, har du amalgamfyllinger? Amalgamforgiftning kan i følge www.tenneroghelse.no være årsak til alle former for utmattelse... Tannhelse og hjerteproblemer kan også henge sammen... Hadde en sprukket amalgamfylling i vår som jeg byttet ut sammen med ytterliger 5 fyllinger av amalgam... har ikke hatt hjertebank siden..

Vet mange sjekker slikt med hårmineralanalyse. Har ikke forsøkt det selv enda - har ikke funnet ut av hvor jeg evt vil få det gjort.

Sjekk om du kjenner igjen noen av symptomene dine her om du i tillegg har amalgam i gapet: http://www.tenneroghelse.no/default....72&article=118

Chlorella kan visst frakte tungmetaller ja, men har lest også at det kan hende det slipper metallet før det har kommet ut av kroppen... og da vil det kunne lagre seg på nytt... har ikke kilder annet enn det jeg har lest på mothering.com. Det er mange helsebevisste damer der inne som har prøvd ut mye... søk evt på chelating... er en tråd der som heter "chelating mamas?". Det skrives også om noe som heter Zeolite - noe noen har prøvd med hell for å få ut tungmetall - virker trygger enn Chlorella, men finner ikke så veldig mye om det på nettet generelt. Har kjøpt et glass på iherb nylig og vil teste det forsiktig fremover.

Håper du finner utav noe som kan hjelpe for din helse.


Nei, jeg har fjernet alle sammen for 2.5 år siden og har ikke merket noe forandring, men jeg hadde ikke så mange i første omgang.

Anitave er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg bare lukter litt rundt først... Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 07:26   #14
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Chlorella, Spirulina, Kamut/hvetegress?

Kontakt damene bak superdamene.no de er kjempeflinke.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 17:57   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Chlorella, Spirulina, Kamut/hvetegress?

Jeg har flyttet innleggene som handlet spesielt om ME og ikke supergreens til en egen tråd, her!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Chlorella og Spirulina? beate Kosttilskudd 2 20-11-11 13:08
Hvordan få ned spirulina, chlorella og hvetegress? MAR Kosttilskudd 19 20-09-11 17:40
Spørsmål om hvetegress, spirulina og chlorella Hansen83 Kosttilskudd 2 19-09-11 16:51
Spirulina + hvetegress MissX Generell ernæringsdebatt 1 08-06-11 12:54
Kamut hvetegress ToveH Spørsmål og svar 4 03-11-10 17:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no