Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Får ikke i meg nok karbohydrater

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-01-11, 21:57   #1
SauenShaun
Nytt Medlem
 
SauenShaun sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Ullensaker
Alder: 33
Innlegg: 8
SauenShaun er på en erverdig vei

Får ikke i meg nok karbohydrater

Hei!
Jeg har akkurat startet på ketolysekuren, men jeg får ikke i meg alle de karbohydratene jeg skal.
Er det noen som har noen tips om hva jeg kan spise for å få det opp?

Har forresten kun fått i meg 2.1 g karbohydrater i dag, og da har jeg spist masse!

Hvis jeg har gjort noe galt, så vær så snill å ikke kjeft på meg. Har prøvd å sette meg inn i det så godt jeg kan.

__________________
Delmål 1: 82 kg - delmål 2: 75 kg - delmål 3: 70 kg - delmål 4: 65 kg - delmål 5: 60 kg - delmål 6: 55 kg - i mål!
SauenShaun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 22:03   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Får ikke i meg nok karbohydrater

Du kan da umulig ha spist så mye grønnsaker som du bør om du ikke har fått i deg mer!

Legg ut hva du har spist i dag, så kan vi hjelpe deg å se på det!
Ikke alltid så lett å sette seg inn i alt på en gang!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 22:04   #3
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: Får ikke i meg nok karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av SauenShaun, her.

Hei!
Jeg har akkurat startet på ketolysekuren, men jeg får ikke i meg alle de karbohydratene jeg skal.
Er det noen som har noen tips om hva jeg kan spise for å få det opp?

Har forresten kun fått i meg 2.1 g karbohydrater i dag, og da har jeg spist masse!

Hvis jeg har gjort noe galt, så vær så snill å ikke kjeft på meg. Har prøvd å sette meg inn i det så godt jeg kan.

Hvis du skriver opp hva en typisk dagsmeny består av er det lettere å se hva du evnt gjør feil

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 22:19   #4
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Får ikke i meg nok karbohydrater

Du må da ha regna feil.. 2,1 gram bare?? Hva har du spist da? Reint kjøtt? :P

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 22:57   #5
SauenShaun
Nytt Medlem
 
SauenShaun sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Ullensaker
Alder: 33
Innlegg: 8
SauenShaun er på en erverdig vei

Sv: Får ikke i meg nok karbohydrater

Jeg får vel bare si sannheten, vel
Sov veldig lenge idag, så startet med 100 g CC (ca 1.5 g karbs.) litt utpå dagen.
Etterpå åt jeg et kyllingbryst (glemte å veie det) stekt i 19 g smør (ca 0.2 g karbs) med 20 g ruccolasalat. Fant ikke ut hvor mye karbs det var i det, men gikk ut ifra "blandet salat" i "Mat på Data", og da ble det ca 0.1 g karbs. Brukte CF som dipp til kyllingen og salaten, og det var ca 1.6 g karbs.

Til miiddag (for 75 min siden) spiste jeg raclette bestående av 251 g cheddarost (0.0 g karbs), 92 g sjampinjong (ca 0.3 g karbs), 104 g bacon (0.0 g karbs) og 167 g mørbra av storfè (0.0 g karbs). Hjelpes, spiste jeg virkelig så mye?!

Siden jeg plutselig kom på at jeg også hadde CF, ble det plutselig 3.1 g isteden, men ikke at det gjør ting stort bedre.
Merker jeg MÅ bli flinkere til å lage salat. Helst litt til alle måltider?

Burde jeg også spise litt rå blomkål og brokkoli med CF-dip senere i kveld/nærmere midnatt? Da får jeg iallefall i meg enda litt mer karbs.

Håper dere ikke høgger av meg huet nå. Har akkurat lært av mine egene feil. Fra nå av blir det MASSE salat, for det er jo så godt!

__________________
Delmål 1: 82 kg - delmål 2: 75 kg - delmål 3: 70 kg - delmål 4: 65 kg - delmål 5: 60 kg - delmål 6: 55 kg - i mål!
SauenShaun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 23:06   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Får ikke i meg nok karbohydrater

Hva får deg til å tro at vi vil kjefte og hugge hodet av deg?
Trodde vi var snille og hyggelige med nykommerene som ikke kan mer enn det vi kunne da vi var helt nye!

Ja, du har helt rett. Bruk gjerne mye mer grønnsaker til alle måltider. Det kryr av oppskrifter som blomkålmos og jukseris og hasselbakkblomkål og 1000- vis av andre grønnsak- oppskrifter her.
Putt gjerne oppi litt parika og løk/hvitløk om du vil øke karbene noe!

__________________

Sist redigert av Kitt : 14-01-11 kl 23:52.
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 23:26   #7
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Får ikke i meg nok karbohydrater

da lærte jeg litt også
jeg har også litt lite kh i forhold til det jeg ønsker.

alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 23:57   #8
SauenShaun
Nytt Medlem
 
SauenShaun sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Ullensaker
Alder: 33
Innlegg: 8
SauenShaun er på en erverdig vei

Sv: Får ikke i meg nok karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Hva får deg til å tro at vi vil kjefte og hugge hodet av deg?
Trodde vi var snille og hyggelige med nykommerene som ikke kan mer enn det vi kunne da vi var helt nye!

Ja, du har helt rett. Bruk gjerne mye mer grønnsaker til alle måltider. Dtt kryr av oppskrifter som blomkålmos og jukseris og hasselbakkblomkål og 1000- vis av andre grønnsak- oppskrifter her.
Putt gjerne oppi litt parika og løk/hvitløk om du vil øke karbene noe!

Tusen takk for svar og oppskrifter! De er alle lagret, og i morgen skal jeg bruke forumet til å søke, søke og søke!

Dere alle virker veldig trivelige og dyktige, altså. Jeg er bare vant til et annet forum, og der høgger dem stadig hodene av hverandre. Godt dere ikke er sånn


Nå har jeg kuttet opp 98 g brokkoli (2.1 g karbs), 140 g blomkål (3.2 g karbs) og 121 g CC (1.9 g karbs).
Når jeg har fått i meg dette, blir totalen på 10.9 i dag. Høres det bedre ut, eller skal jeg kutte ut 0.9 g karbs? Har ikke begynt på grønnsakene enda.

__________________
Delmål 1: 82 kg - delmål 2: 75 kg - delmål 3: 70 kg - delmål 4: 65 kg - delmål 5: 60 kg - delmål 6: 55 kg - i mål!
SauenShaun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 00:05   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Får ikke i meg nok karbohydrater

Sauen?? Hver gang jeg ser nicket ditt tenker jeg alltid på en gammel fil som hete "duck your sucker!" Eller mest kjent som "A fist full of dynamite". Den er knallkos !!! Med melodi laget av Ennio Merricone og film av Sergio Leone. Filmen er bare fabelaktig!!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 00:06   #10
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Får ikke i meg nok karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av SauenShaun, her.

Tusen takk for svar og oppskrifter! De er alle lagret, og i morgen skal jeg bruke forumet til å søke, søke og søke!

Dere alle virker veldig trivelige og dyktige, altså. Jeg er bare vant til et annet forum, og der høgger dem stadig hodene av hverandre. Godt dere ikke er sånn


Nå har jeg kuttet opp 98 g brokkoli (2.1 g karbs), 140 g blomkål (3.2 g karbs) og 121 g CC (1.9 g karbs).
Når jeg har fått i meg dette, blir totalen på 10.9 i dag. Høres det bedre ut, eller skal jeg kutte ut 0.9 g karbs? Har ikke begynt på grønnsakene enda.

hiv i deg hele blandingen

alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 00:19   #11
SauenShaun
Nytt Medlem
 
SauenShaun sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Ullensaker
Alder: 33
Innlegg: 8
SauenShaun er på en erverdig vei

Sv: Får ikke i meg nok karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Sauen?? Hver gang jeg ser nicket ditt tenker jeg alltid på en gammel fil som hete "duck your sucker!" Eller mest kjent som "A fist full of dynamite". Den er knallkos !!! Med melodi laget av Ennio Merricone og film av Sergio Leone. Filmen er bare fabelaktig!!!

Den du linket til var jo bare toppers!

Opprinnelig lagt inn av alexsandra, her.

hiv i deg hele blandingen

Har startet med det nå Tusen takk for svar! ^^

Men bare èn ting til, siden det er litt aktivitet i tråden. Hvor mange karbs er det absolutt minste man burde få i seg om dagen?

__________________
Delmål 1: 82 kg - delmål 2: 75 kg - delmål 3: 70 kg - delmål 4: 65 kg - delmål 5: 60 kg - delmål 6: 55 kg - i mål!
SauenShaun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 00:20   #12
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Får ikke i meg nok karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Sauen?? Hver gang jeg ser nicket ditt tenker jeg alltid på en gammel fil som hete "duck your sucker!" Eller mest kjent som "A fist full of dynamite". Den er knallkos !!! Med melodi laget av Ennio Merricone og film av Sergio Leone. Filmen er bare fabelaktig!!!

Ooooh, endelig noen andre som har sett den filmen! Den er bare helt kanonmorsom!

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 01:26   #13
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Får ikke i meg nok karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av SauenShaun, her.

Den du linket til var jo bare toppers!



Har startet med det nå Tusen takk for svar! ^^

Men bare èn ting til, siden det er litt aktivitet i tråden. Hvor mange karbs er det absolutt minste man burde få i seg om dagen?

Dersom du er på ketolyse er det sikkert et minimumskrav. Men mange lever nesten uten karber og klarer seg fint. Den strengeste Skaldemandietten har maks 7g om dagen. Men han ketolysemannen (hva heter han igjen?) er vel ikke helt enig med Skaldeman... Så jeg vil egentlig si hvor mange karber du spiser er helt opp til hva du trives med. Men dersom du følger Ketolyse er det vel mellom 10 og 20 ca.? (Kanskje.. Jeg har ikke lest boka. Skal ikke være skråsikker eller litt sikker heller )

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 10:39   #14
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Får ikke i meg nok karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av SauenShaun, her.

Hei!
Jeg har akkurat startet på ketolysekuren, men jeg får ikke i meg alle de karbohydratene jeg skal.
Er det noen som har noen tips om hva jeg kan spise for å få det opp?

Har forresten kun fått i meg 2.1 g karbohydrater i dag, og da har jeg spist masse!

Hvis jeg har gjort noe galt, så vær så snill å ikke kjeft på meg. Har prøvd å sette meg inn i det så godt jeg kan.

Har du lest boka? der står det veldig mye info om hvordan gjennomføre kuren. Hva du skal spise, (og ikke spise), Menyforslag og oppskrifter

Kanskje lurt å følge den en periode

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 10:43   #15
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Får ikke i meg nok karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av SauenShaun, her.

Men bare èn ting til, siden det er litt aktivitet i tråden. Hvor mange karbs er det absolutt minste man burde få i seg om dagen?

Du har skrevet ketolyse i filosofiboksen din! Har du ikke lest Slank med ketolyse av Torkil P. Andersen? Den er liksom Bibelen vår og bør leses av ALLE som følger ketolyse. Gjerne fra perm til perm opptil flere ganger!

Da hadde du nemlig visst at du som kvinne skal ligge på minimum 15 karber om dagen, gjerne opp mot 20, helst aldri under.
Menn kan ligg 5-10 over dette.
Mange er i ketose langt over dette også. Det finner du ut etter hvert. De 4 første ukene skal du ligge i overkant av 15 i hvert fall!

Og karbene skal hovedsakelig komme fra grønnsaker, så du er godt på vei! Noe kommer jo også fra fløte, rømme, CF etc.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 10:54   #16
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Får ikke i meg nok karbohydrater

Ja. les boka nøye og følg det som står der, til punkt og prikke, nå i starten.. luk ut råd du får om skaldeman og 0 karbohydrater og gudvethva. Etterhvert kan du begynne å eksperimentere om hva som føles best for deg

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 11:01   #17
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Får ikke i meg nok karbohydrater

Men ikke spis ekstra mat bare fordi du er lav på karber! Litt av poenget er at du ikke skal spise mat om du ikke er sulten
Du får heller ta det som en litt "dårlig" dag og planlegge litt bedre neste dag

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 13:40   #18
SauenShaun
Nytt Medlem
 
SauenShaun sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Ullensaker
Alder: 33
Innlegg: 8
SauenShaun er på en erverdig vei

Sv: Får ikke i meg nok karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du har skrevet ketolyse i filosofiboksen din! Har du ikke lest Slank med ketolyse av Torkil P. Andersen? Den er liksom Bibelen vår og bør leses av ALLE som følger ketolyse. Gjerne fra perm til perm opptil flere ganger!

Da hadde du nemlig visst at du som kvinne skal ligge på minimum 15 karber om dagen, gjerne opp mot 20, helst aldri under.
Menn kan ligg 5-10 over dette.
Mange er i ketose langt over dette også. Det finner du ut etter hvert. De 4 første ukene skal du ligge i overkant av 15 i hvert fall!

Og karbene skal hovedsakelig komme fra grønnsaker, så du er godt på vei! Noe kommer jo også fra fløte, rømme, CF etc.

Jo da, jeg har lest den. Leste den for ett par dager siden. :-)
Tror jeg får sette meg ned og lese den og notere litt i kveld.

Ellers, tusen takk for svar! Da skal jeg bli enda mer påpasselig på hva jeg putter i munnen. :-)

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ja. les boka nøye og følg det som står der, til punkt og prikke, nå i starten.. luk ut råd du får om skaldeman og 0 karbohydrater og gudvethva. Etterhvert kan du begynne å eksperimentere om hva som føles best for deg

He, he, det skal jeg gjøre. :-) Tror jeg kun skal følge oppskriftene som står i boken den første tiden. Da gjør jeg i allefall ikke no' galt. :-)

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Men ikke spis ekstra mat bare fordi du er lav på karber! Litt av poenget er at du ikke skal spise mat om du ikke er sulten
Du får heller ta det som en litt "dårlig" dag og planlegge litt bedre neste dag

Får prøve på det.:-) Igår spiste jeg nemlig så mye at jeg nesten kunne rullet. Merket det ikke var helt behagelig.
Til frokost i dag spiste jeg noe som stod i boken som var beregnet for 1 person, og da sluttet jeg når det var tomt. Det føltes mye bedre, ja! ;D

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Har du lest boka? der står det veldig mye info om hvordan gjennomføre kuren. Hva du skal spise, (og ikke spise), Menyforslag og oppskrifter

Kanskje lurt å følge den en periode

Jepp, fikk tak i boken for ett par dager siden og begynte å lese umiddelbart. :-)
Tror jeg skal følge den til punkt og prikke den første måneden - MINST!


Tusen takk for svar, alle sammen! :-)

__________________
Delmål 1: 82 kg - delmål 2: 75 kg - delmål 3: 70 kg - delmål 4: 65 kg - delmål 5: 60 kg - delmål 6: 55 kg - i mål!
SauenShaun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er ikke kullhydrater det samme som karbohydrater? sejla Ketolysekuren 7 30-08-09 10:12
Hvorfor skal man ikke ha meieriprodukter sammen med karbohydrater? bella donna Dr Lindbergs 11 18-06-09 13:22
Hvordan fungerer dette med å ikke få i seg for mye karbohydrater? anca-77 Spørsmål og svar 20 30-08-08 09:31
Hvorfor ikke karbohydrater? søtekrølle Spørsmål og svar 7 17-02-08 13:07
Tell kalorier, ikke karbohydrater (Dagbladet) silje Nyheter / media 18 04-05-07 19:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no