Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Spørsmål angående ketose

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-04-12, 22:56   #1
Anehas
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Trondheim
Alder: 31
Innlegg: 12
Anehas er på en erverdig vei

Spørsmål angående ketose

Hei! Når man visstnok er i ketose, og kroppen forbrenner fett isteden for karbohydrater, forbrenner ikke bare kroppen det fettet man har spist isteden? For hvis man spiser veldig mye fett vil vel ikke kroppen forbrenne det man allerede har lagret? Dette lurer jeg på, siden mange sier at man skal spise masse fett for å få i gang fettforbrenningen, men er det ikke en grense? Håper noen med litt mer peiling enn meg kan svare meg på dette

Anehas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og lavkalori Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 23:01   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Spørsmål angående ketose

Jo, du har helt rett, det er en grense, det er derfor noen som spiser for mye fett ikke går ned.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 23:12   #3
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Spørsmål angående ketose

Ja, får man i seg nok energi gjennom maten slik at kroppen ikke trenger å forbrenne kroppsfett for energi, så vil den unngå å gjøre det. Nå er det jo slik at noen hevder å kunne spise 3000 kalorier og fortsatt rase ned i vekt, mens andre ikke går ned et gram hvis de i det hele tatt nærmer seg 2000 kalorier daglig, så dette er nok veldig individuelt. De som kan spise nærmest ubegrenset med kalorier/fett og fortsatt gå ned i vekt, er nok gjerne de som er svært overvektige. Er du bare litt overvektig eller normalvektig, er det nok fare for at du må passe litt på kaloriene for å gå ned i vekt også på lavkarbo, hvis vi ser bort ifra den første vannvekta. Når det er sagt opplever også mange at de kan ligge litt høyere på kaloriene på lavkarbo enn på høykarbo, fordi lavkarbo får kroppen til å spille mer "på lag" ved å stabilisere hormonene som påvirker fettlagring og forbrenning. I startfasen trenger du ikke tenke på kalorier og slikt da, spis deg god og mett og vær raus med fettet, så får du heller se an etterhvert om det er noe du må vurdere å kutte ned på.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spørsmål angående spiseforstyrrelser NinaOp Spørsmål og svar 5 03-02-12 12:22
Spørsmål angående kur Hedmarksgutt Ketolysekuren 3 10-08-11 10:40
Spørsmål angående sukkeralkoholer hønselovisa Lavkarbo generelt 1 19-04-09 18:07
Spørsmål angående fett Sandy Ketolysekuren 1 18-11-08 13:11
Spørsmål angående eurodiett! alva Eurodiett 4 25-09-08 12:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no