Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Din beste fiskeoppskrift!

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-11-10, 21:05   #26
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Din beste fiskeoppskrift!

Fiskeknytter; skjær fisk i terninger, hakk opp grønnsaker i like store biter. Dryss på helios sitt urtekrydder . Rør sammen løkpulver, finhakket hvitløk, salt,evt. litt dill og legg rause klatter på. Legg dette på alufolie, knytt dem sammen og stek i ovnen på 200 grader i 20 - 30 minutter (jeg legger alle knyttene i ei panne, så blir det ikke så mye dall). De som liker rømme bør spandere en klatt på Enjoy!

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 21:23   #27
rava
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 89
rava er på en erverdig vei

Sv: Din beste fiskeoppskrift!

Laksefilet i fløtesauce.

Laksefilet oppdelt i terninger, brokkoli, blomkål, purre, fløte, krydder

Ha grønnsaker og fløte i panna, salte og kryddre. Jeg bruker mye Santa Maria Fish and Seafood. La det trekke litt. Ha til slutt i laksen. Dette kan en lage på 123. Dersom jeg har litt bedre tid så steker jeg laksen og grønnsakene litt slik at de får en liten bruning. Det gir litt bedre smak synes jeg men det er ikke nødvendig. Serverer med fullkorn pasta til de som ikke spiser lavkrabo. Ferdig på 30 min max...

rava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, sunt og godt! Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 22:23   #28
helsefreak
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 85
helsefreak er på en erverdig vei

Sv: Din beste fiskeoppskrift!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Innbiller meg at de fleste matbutikker har det - men du har kanskje aldri sett etter det? Sjekk ihvertfall ut a la meny og ica type. Passer så perfekt til denne retten (mammas bidrag hehe).

Er det dette krydderet du bruker? http://www.supermarket.no/shop/index...281&prod=52150

helsefreak er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sånn ca Fedon :-) Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 22:28   #29
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Din beste fiskeoppskrift!

Fin tråd! Jeg er ikke så glad i fisk selv, men liker å prøve ut nye ting for å se om jeg endelig finner den oppskriften som får det til å smake godt i min gane. Abonnerer!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 22:42   #30
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Din beste fiskeoppskrift!

Nam.. her var det mye fristende oppskrifter.. Er herved abbonent på denne tråden

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 22:50   #31
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Din beste fiskeoppskrift!

Hvit fisk, feks steinbitt:
Steke den kjapt i panna så den får stekekant, krydre med hva man måtte like. Pesto er veldig godt. Surre spekeskinke rundt den og steke videre i ovnen i en ildfast form.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 23:17   #32
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill
Thumbs up

Sv: Din beste fiskeoppskrift!

Gå inn på www.godfisk.no - der finner du maaange deilige oppskrifter

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 23:37   #33
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Din beste fiskeoppskrift!

Lakksefileer legges i ildfast form med rømme,fløte over.Ta på ønsket krydder jeg bruker også gressløk over.Stekes i ovnen ca.15min.
Fisken blir fantastisk god mør, så kan du ha grønnsaker til...

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 06:44   #34
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Din beste fiskeoppskrift!

Opprinnelig lagt inn av helsefreak, her.

Er det dette krydderet du bruker? http://www.supermarket.no/shop/index...281&prod=52150

Jepp! Bruker vanligvis lite blandingskrydder - men dette er godt!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 12:51   #35
Evalett
Juniormedlem
 
Evalett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 26
Evalett er på en erverdig vei

Sv: Din beste fiskeoppskrift!

Ovnsstekt laks/ørret med himmelsk saus!

Laks-eller ørretfilet etter behov, legges på bakepapir og pensles med olvenolje (eller annen), salt og sitronpepper

Inn i ovn 200 grader. Ikke for lenge, avhenger av størrelse på fileten.

Saus - Verdens enkleste og beste:
Et beger Creme fraice
3 dl fløte
To terninger fiskebuljong
Hakkede urter etter behag (dill, persille, sirtonmelisse etc)

Varmes opp, skal ikke koke (!)

Alle mine gjester tar bølgen når de får denne sausen.

Grønnsaker etter ønske.

__________________


Evalett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 13:27   #36
AntoniaM
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 110
AntoniaM er ny på veien

Sv: Din beste fiskeoppskrift!

Jeg lager ofte fiskeformer der jeg legger grønnsaker i bunnen, gjerne med en del rømme/Creme Frech på. Fiskefileene legges på toppen.

Av grønnsaker kan jeg bruke det meste. Jeg synes champinjong er godt til fisk. I det siste har jeg blitt veldig glad i frossen spinat. Findus (eller var det Frionor?) har poser med hakket spinat frosset i terninger. Under steikeprosessen går disse i oppløsning og blander seg med rømmen/crem frech og det blir en deilig, frisk grønn saus.

Over fisken hender det jeg har litt ost slik at det blir gratinert. Bacon i terninger eller skiver gir også en god smak. Et lite dryss med pinjekjerner setter prikken over i-en.

AntoniaM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 10:45   #37
Lind
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 8
Lind er på en erverdig vei

Sv: Din beste fiskeoppskrift!

Enkel og god hverdagsmiddag:

Seifilet - stekes i panne. Ha på salt og pepper.
Løk - skjæres opp og stekes gyldne i panne
Kremfløte

Ha stekt løk og sei i samme panne og hell på godt med fløte. La dette putre en liten stund under svak varme. Smak til med salt og pepper.

Serveres sammen med en god salat.

Lind er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 22:42   #38
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Din beste fiskeoppskrift!

Dette er ikke et tips, men et fiskespørsmål. Jeg har kjøpt en ny fisk i dag: Pangasus filet.
Noen som har spist denne og har tips til hvordan man lager den, hva man har til osv..?

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 23:13   #39
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Din beste fiskeoppskrift!

Genialt!!
Denne burde vært klistret i en egen tråd - hvem er det som fikser sånt? Må jeg sende forslag til noen? Noen som vet?

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 23:52   #40
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Din beste fiskeoppskrift!

Kjempeflott! Beundrer initiativet ditt!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 22:31   #41
Tasja
Medlem
 
Tasja sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 155
Tasja er på en erverdig vei

Sv: Din beste fiskeoppskrift!

Opprinnelig lagt inn av Evalett, her.

Ovnsstekt laks/ørret med himmelsk saus!

Laks-eller ørretfilet etter behov, legges på bakepapir og pensles med olvenolje (eller annen), salt og sitronpepper

Inn i ovn 200 grader. Ikke for lenge, avhenger av størrelse på fileten.

Saus - Verdens enkleste og beste:
Et beger Creme fraice
3 dl fløte
To terninger fiskebuljong
Hakkede urter etter behag (dill, persille, sirtonmelisse etc)

Varmes opp, skal ikke koke (!)

Alle mine gjester tar bølgen når de får denne sausen.

Grønnsaker etter ønske.


Denne sausen var veldig god, og en stor suksess i selskapet i dag! Takk for oppskrift

Tasja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell streng lavkarbo/Atkins Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 08:30   #42
Kokken Tor
Juniormedlem
 
Kokken Tor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Passe langt nord for Polarsirkelen
Innlegg: 31
Kokken Tor er på en erverdig vei

Sv: Din beste fiskeoppskrift!

Pesto- og baconsurra breiflabb.

Ingrediensar:
Breiflabb i skiver
Tomat- eller basilikumpesto
Bacon i skiver
Salt
Peppar
Grasløk

Tilbehør:
Frisk asparges - Kokt 1 min
Friske rosenkål - nytrekte
Babymais - kutta i bitar
Soltørka tomat - finhakka
Smør og salt

Rull rosenkål og babymais i smelta smør og smak til med salt.

Aioli
Eggeplomme
1 ts. Dijonsennep
1 ts. Sitronsaft
1 kvitløksfedd
Rapsolje
Smakes til med salt og peppar

God fornøyelse!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_4019.jpg (986,5 KB, 10 visninger)
__________________



Start: 158 Mål: 100 Delmål: 135, 128, 120 & 110
Gulrot: Småviltjakt til hausten
Kokken Tor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Normal LCHF Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 10:44   #43
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Sv: Din beste fiskeoppskrift!

Indisk fisk hørtes kjempegodt ut... Oppskrifter takk...

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 11:06   #44
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Din beste fiskeoppskrift!

Min beste er for langvarig å lage. Min enkleste og gode oppskrift på en stor fiskekake er å ta et egg og piske med gaffel og gni inn sammen med 150 g ferdig-"kokt" lettsaltet kokt, litt salt, gressløk og pepper. Så legge den som en stor kake i panna og steke. Du kan også legge inn raspet gulost om du vil for å gjøre det enda mer smaksrikt. Champignon eller grønn oliven i biter er også en mulig tilsetningsingrediens for de som liker det.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 15:47   #45
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Din beste fiskeoppskrift!

Opprinnelig lagt inn av Kokken Tor, her.

Pesto- og baconsurra breiflabb.

Ingrediensar:
Breiflabb i skiver
Tomat- eller basilikumpesto
Bacon i skiver
Salt
Peppar
Grasløk

Tilbehør:
Frisk asparges - Kokt 1 min
Friske rosenkål - nytrekte
Babymais - kutta i bitar
Soltørka tomat - finhakka
Smør og salt

Rull rosenkål og babymais i smelta smør og smak til med salt.

Aioli
Eggeplomme
1 ts. Dijonsennep
1 ts. Sitronsaft
1 kvitløksfedd
Rapsolje
Smakes til med salt og peppar

God fornøyelse!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 15:53   #46
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Din beste fiskeoppskrift!

Lagde dette i dag..

Ørretfilè lagt ned i ei elektrisk stekepanne. Dandert med brokkoli, asparges, paprika og løk. Hadde MYE salt og pepper OG sitronsaft i panna, samt lauvbærblad og en liten klype splenda. Hadde deretter en boks CF oppi og lot det stå til. Det så omtrent slik ut underveis i prosessen...

Beklager det dårlige bildet.. Ei sånn stor elektrisk stekepanne er knallkjekt! Og maten ble knallgod.. Unga spiste det opp før jeg fikk tatt bilde.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Ørret.jpg (698,6 KB, 7 visninger)
__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 22:17   #47
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Din beste fiskeoppskrift!

I Hvit fisk - helt enkelt er det oppskrift på en fiskesuppe som ER SÅ GOD! Med hvitvin og hvitvinseddik, fløte, sellerirot....masse digg. FÅr prøve å skrive den ned en dag...

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 01:28   #48
utolmodig
Seniormedlem
 
utolmodig sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 51
Innlegg: 1.432
utolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snill

Sv: Din beste fiskeoppskrift!

PAPPAS FISKEGRYTE
Potetene sløyfet , erstattet med blomkål

1 gulrot isteden for mange
Brokkoli
purre
Torskefilet
God klatt smør i gryta, legger lagvis halvfrosset fiskebiter og grønnsaker
Toppen dekkes av tomatbåter
Putre med lokk
Siste 10 min helles en pk fløte over
de voksne krydrer litt med sitronpepper
Bare en ting¨å si: nydelig godt!!

__________________




min journal Kunsten å glede andre, krever bare et ønske om å gjøre det ♥
utolmodig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 12:54   #49
Klistine
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 215
Klistine er på en erverdig vei

Sv: Din beste fiskeoppskrift!

Torsk i form

Legg torsk nederst i ovnen, ha over purreløk og bacon. Topp det med creme fraiche og ha i ovnen i 20-30 minutter.

SNADDER!!

Serverer med brokkoli og blomkålmos

Klistine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 11:03   #50
gladhverdag
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: finnmark
Innlegg: 42
gladhverdag er på en erverdig vei

Fennikel og laksesalat

Her kommer en kjempegod salat som passer til alle anledninger..perfekt på tapasbordet.
2 Fennikel deles i to og snittes fint i strimler( har du mandolin er den fin å bruke),ca 200 g Røkelaks kuttes i strimler( fersk laks kan og brukes), skallet og saften av en sitron med (zestjern får du flotte strimler), nykvernet pepper,ca 20-30 g parmesan( eg høvler bare etpar handfuller over salaten) , salt. 4-5 ss god olivenolje. Alt blandes, la salaten trekke en halvtimes tid før servering. Salaten holder seg godt i kjøleskapet en dag og to...blir litt mykere men like god

gladhverdag er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser et karboredusert kosthold...ketogent ble for ekstremt;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Din beste høstsuppe? Margrethe Middag 3 09-10-09 23:38
Din beste pizzabunn? matitt Lavkarbo generelt 2 22-08-09 18:24
Det beste brødet lillemy Lavkarbo generelt 15 23-10-08 12:42
Hva er beste olje? Kanutten Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 20-09-07 18:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no