Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvorfor går jeg opp 800 gr på en dag?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-10-09, 10:39   #1
stinemarie
Medlem
 
stinemarie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 121
stinemarie er på en erverdig vei
Unhappy

Hvorfor går jeg opp 800 gr på en dag?

Siden i går har jeg gått opp 800g. Og jeg skjønner ikke hvorfor?

Jeg har ikke hatt en sprekk eller noe. Jeg gikk jo opp mindre for to uker siden da jeg drakk rusbrus osv. Ganske frustrerende å se at vekta er opp 800g når man har vært flink hele helgen

Tror jeg må kutte ut meieriprodukter jeg; for det har jeg spist en del av i helgen. Kan det være grunnen til at jeg har gått opp?

__________________
Jobber hardt for å nå målet til bryllupet 28.05.11
stinemarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 10:50   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jo opp 800g på en dag?

800g på så kort tid er bare vann. Det kan ha med saltinntak, syklus eller rett og slett at du har drukket mindre vann enn vanlig å gjøre

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 11:46   #3
stinemarie
Medlem
 
stinemarie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 121
stinemarie er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jo opp 800g på en dag?

Hmmm, sier du det ja. Får ta frem vannflaska da, kanskje det hjelper

Syklusen min er helt på tur uten verken det ene eller det andre. Men det kan kanskje fortsatt ha noe å si?

__________________
Jobber hardt for å nå målet til bryllupet 28.05.11
stinemarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 12:53   #4
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor går jo opp 800g på en dag?

Det kan rett og slett være maten i magen din også. Vekten varier, både oppover og nedover, og det er helt normalt og veldig, veldig vanlig
Om du blir stressa av å se de normale variasjoenen, vil jeg råde deg til å veie deg sjeldnere. En gang i uka på samme grunnlag, samme tid, etter toalettbesøk og med så lite klær som mulig er det beste, men du er alikevel ikke imun for forandringer, sånn er det bare..

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 19:50   #5
stinemarie
Medlem
 
stinemarie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 121
stinemarie er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg opp 800 gr på en dag?

Jeg har egentlig en veie dag i uken. Men jeg må nå opp å snik veie meg innimellom uansett ja

__________________
Jobber hardt for å nå målet til bryllupet 28.05.11
stinemarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 19:54   #6
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Hvorfor går jeg opp 800 gr på en dag?

Eg har gitt meg sjølv EIN vegedag i veka, elles går eg på vekta altfor ofte, og det blir ein berre gal av!
Du burde ikkje stresse pga desse 800 gramma. Høyr på dei gode råda her inne!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 09:04   #7
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg opp 800 gr på en dag?

En ting er sikkert, du legger ikke på deg 800 gram fett i løpet av en dag

Hør på de andre: En offisiell veiedag i uken og med samme grunnlag, f.eks. hver mandags morgen etter du har tissa og uten klær. Og ikke glem å bruke målbåndet også

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 09:45   #8
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Hvorfor går jeg opp 800 gr på en dag?

Jeg ser at mange råder til å ha en veiedag i uka. Hver må selvfølgelig gjøre sitt eget valg, men det er ulike måter å se det på. Jeg anbefaler ikke ukeveiing.

Jeg mener det gir bedre kontroll å veie seg hver dag og på den måten bli kjent med de svingningene man har i kroppen. Man kan la én dag være "tellende", eller bruke gjennomsnittsvekten for syv dager.

Hvis man ikke klarer å venne seg til svingningene kan man selvfølgelig la være å veie seg hver dag. Det blir jo psykologi, at det er lettere å forholde seg til. Og psykologi er viktig i forhold til mat og kropp. Men jeg håper vi kan være enige om at man ikke får noe mer korrekt informasjon av å veie seg sjeldnere.

Ta f.eks. eksemplet med et hopp opp på 800 gram. Slike hopp opp kan komme pga stress, røykelaks, salt eller andre ting som flere her har nevnt. Tror de fleste av oss opplever slike dager, og det er overveiende sannsynlig at man har en lavere vekt neste morgen.

Men hvis det hoppet tilfeldigvis opptrer på en "tellende veiedag" vil man jo få et feil ukesresultat! Dermed får man et feil inntrykk av "innsatsen" fra hele uka og lærer ingenting om årsaken. Hvis man derimot har veid seg hver dag, kan man kanskje finne ut av hva årsaken til akkurat dette hoppet er - og roe seg ned med resten av ukas resultater.

Som sagt, hver må velge det som passer en selv. Men man kan ikke si at man får noe "riktigere" resultat med ukeveiing. Ukeveiing gir større sårbarhet for feilinformasjon, nettopp på grunn av slike variasjoner som ditt eksempel.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 09:57   #9
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg opp 800 gr på en dag?

Sitat:

Man kan la én dag være "tellende", eller bruke gjennomsnittsvekten for syv dager

Det var det jeg mente da jeg sa offisiell veiedag

Ellers er vi ganske enige, og jeg hopper på vekta ganske mange ganger selv i løpet av en uke. Kommer det et hopp på veiedagen bruker jeg å se på dagen før og etter og gjør de dagene gjeldende i stedet

Ellers sverger jeg til målbånd og å kjenne etter på klærne. En vanlig badevekt er altfor ustabil, og kan vise stor forskjell bare ved å flytte den til et annet sted på gulvet.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 11:00   #10
Lisbeth Falling
Juniormedlem
 
Lisbeth Falling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 31
Lisbeth Falling er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg opp 800 gr på en dag?

Jeg er helt enig med "Løvetann". Jeg synes det er bedre å veie meg hver eneste dag. Det skjer stort sett til samme tidspunkt hver morgen etter toalettbesøk og på fastende mage. Vektresultatet skrives opp i min almanakk og jeg kan på denne måten "lese" kroppens reaksjoner på ulike ting. Alt fra utskeielser til trening og dårlige og gode dager.

Over tid ser det ut til at det er normalt å gå litt opp og litt ned fra dag til dag, men hovedresultatet er nedgang over tid.

Jeg trener på SATS to ganger i uken. Spinning og apparater - det underlige er at jeg neste alltid enten står stille på vekta eller går opp dagen etter trening! Men over tid - er nå inne i min 6. uke på ketolyse-kur - er vesentlig vektnedgang! Så for meg er det svært viktig å veie meg hver dag :-)

Lisbeth Falling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 14:05   #11
Evalett
Juniormedlem
 
Evalett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 26
Evalett er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg opp 800 gr på en dag?

Lurer på om det hjelper å gå opp på vekta som om den var en bombe klar til å gå av? Det har jeg alltid gjort, tør ikke ta sjansen på å labbe rett oppå, da tror jeg at jeg veier mye mer
*slipper forsiiiiktig taket i vasken med to fingre...*
Alltid! Andre?

Evalett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 17:46   #12
stinemarie
Medlem
 
stinemarie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 121
stinemarie er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg opp 800 gr på en dag?

Dere skriver at vekten burde ha gått ned til i dag og det har den fader i meg ikke

Noen som har lyst til å synse litt over den da?

__________________
Jobber hardt for å nå målet til bryllupet 28.05.11
stinemarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 17:51   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg opp 800 gr på en dag?

Opprinnelig lagt inn av stinemarie, her.

Noen som har lyst til å synse litt over den da?

Hva tror du selv, sånn utfra magefølelse og kosthold/vanninntak?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 17:54   #14
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hvorfor går jeg opp 800 gr på en dag?

Hvis du stresser veldig med dette slipper heller ikke vannet taket......Hva om du lar være å veie deg et par dager? Men jeg skjønner den fortvilte følelsen - har vært der selv.......

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 18:40   #15
stinemarie
Medlem
 
stinemarie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 121
stinemarie er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg opp 800 gr på en dag?

Visst jeg har gjort noe feil så kan det vel være for mye merieri produkter. Som ikke var mye verken i går eller i dag og det kan være vanninntaket.

Uff, synes det er litt vanskelig jeg. For jeg holder meg jo under Karb grensa hver dag.

__________________
Jobber hardt for å nå målet til bryllupet 28.05.11
stinemarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 18:45   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg opp 800 gr på en dag?

Får du i deg så mye grønnsaker som man skal? (grønt til hvert måltid) Hvis du ikke spiser nok grønt kan du bli treg i magen, og det kan jo slå ut på vekta. Forøvrig syns jeg du skal strese ned og gi det litt mer enn 1-2 dager å rette seg på

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 18:58   #17
stinemarie
Medlem
 
stinemarie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 121
stinemarie er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg opp 800 gr på en dag?

Jeg er hard i magen, men en annen ting. Er det normalt at man bomelommer mindre på Ketolyse enn ellers? Synes den mengden har gått ned drastisk... hihi

Men ja, jeg skal gi det noen dager jeg

__________________
Jobber hardt for å nå målet til bryllupet 28.05.11
stinemarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 18:58   #18
stinemarie
Medlem
 
stinemarie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 121
stinemarie er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg opp 800 gr på en dag?

Jeg jeg spiser grønt til hver måltid

__________________
Jobber hardt for å nå målet til bryllupet 28.05.11
stinemarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 19:14   #19
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg opp 800 gr på en dag?

Ja det er normalt at man går mindre på do. Kroppen nyttegjør seg av den rene maten vi inntar og det blir mindre avfallstoffer

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 19:20   #20
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg opp 800 gr på en dag?

Opprinnelig lagt inn av stinemarie, her.

Visst jeg har gjort noe feil så kan det vel være for mye merieri produkter. Som ikke var mye verken i går eller i dag og det kan være vanninntaket.

Uff, synes det er litt vanskelig jeg. For jeg holder meg jo under Karb grensa hver dag.

Opprinnelig lagt inn av stinemarie, her.

Jeg jeg spiser grønt til hver måltid

Jeg titta litt på de to siste dager matinntak for deg, i går var det frukt til frokost og i dag var det peanøtter.
Ikke for å kritisere, men det er ikke mat anbefalt på ketolyse.

Råder det til å følge råda i starten fra ketolyseboka, det er viktig å komme godt i gang, slik at fettforbrenningen bli optimal

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 20:26   #21
stinemarie
Medlem
 
stinemarie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 121
stinemarie er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg opp 800 gr på en dag?

Hmmm, frukt til frokost?

Og ja jeg spiste 2 ss med fryste bringebær til kvelds, i boka står det da att litt bær er lov?

__________________
Jobber hardt for å nå målet til bryllupet 28.05.11
stinemarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 20:32   #22
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg opp 800 gr på en dag?

Opprinnelig lagt inn av stinemarie, her.

Hmmm, frukt til frokost?

Og ja jeg spiste 2 ss med fryste bringebær til kvelds, i boka står det da att litt bær er lov?

Sorry, jeg såg kremost med mandarin og ananas...Fruktost

Er vel litt karber i form av fruktose der

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 20:32   #23
stinemarie
Medlem
 
stinemarie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 121
stinemarie er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg opp 800 gr på en dag?

Og jeg tar det ikke som kritikk men veiledning

__________________
Jobber hardt for å nå målet til bryllupet 28.05.11
stinemarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 20:34   #24
stinemarie
Medlem
 
stinemarie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 121
stinemarie er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg opp 800 gr på en dag?

hihi ok. Ja det var det, men det var ikke mye karber i den 6 per hundre gram mener jeg å huske. var 5g i det jeg hadde på de to. Men det var første og siste gang med den osten for den var ikke god uansett

__________________
Jobber hardt for å nå målet til bryllupet 28.05.11
stinemarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 20:34   #25
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg opp 800 gr på en dag?

Opprinnelig lagt inn av stinemarie, her.

og jeg tar det ikke som kritikk men veiledning

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor? (Hvorfor ketose?) Cammis Spørsmål og svar 3 24-01-09 18:55
Hm ... Hvorfor? Fishi2009 Lavkarbo generelt 1 17-10-08 23:55
Hvorfor går jeg OPP nå da?? Litenoglett? Lavkarbo generelt 5 03-12-07 14:48
Hvorfor ... lokkebiff Stoffskifte / hormonproblemer 27 19-04-07 14:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no