Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Vannspørsmål

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-04-11, 14:14   #1
CocoNut
Medlem
 
CocoNut sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Malmö, Sverige
Alder: 48
Innlegg: 133
CocoNut er på en erverdig vei

Vannspørsmål

Hvor mye betyr inntaket av vann gjennom dagen, for vektreduksjonen mener jeg? er så utrolig lei av å drikke vann, ikke liker jeg det heller, men jeg var flinkere før. Har stått stille en stund jeg nå, og da lurer jeg på om det kan være vanninntaket som er problemet. Tror dere det påvirker nedgangen min? Drkker egentlig bare vann når jeg trener jeg nå

__________________
Klem fra Coco

CocoNut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 14:27   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vannspørsmål

Husk at det ikke er vann- inntaket, men væske- inntaket det er snakk om!

Du bør ha i deg minimum 2.5- 3.0 liter væske i løpet av dagen. Det er medregnet væske i maten du spiser, kaffe, te, fløte, brus, saft.......

Det er fullt mulig at kroppen holder igjen litt om den tror den blir tørstet. Prøv å få i deg mer væske, så skal du se at det nok løsner litt på vektnedgang også!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 14:38   #3
Ada/80
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 162
Ada/80 er på en erverdig vei

Sv: Vannspørsmål

Vi er jo forskjellige, men for meg har det hvert fall stor betydning. Det kan godt være det stemmer at det er væskeinntaket som betyr noe i vektsammenheng, men det er jo ikke tvil om at det er vann som er det beste for kroppen. Det "vasker" jo liksom kroppen innvendig

__________________






Ada/80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 14:42   #4
CocoNut
Medlem
 
CocoNut sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Malmö, Sverige
Alder: 48
Innlegg: 133
CocoNut er på en erverdig vei

Sv: Vannspørsmål

Takk for svar.

ok nå skjønner jeg. Hadde liksom forstått det sånn at man måtte drikke 3 liter vann utenom alt det andre. Men det kan fremdeles være slik at jeg ikke får i meg nok drikke altså, er blitt litt slapp på den fronten.

Så da skal jeg teste det ut de neste ukene og ha full kontroll over hvor mye jeg drikker, så jeg se om det hjelper.

__________________
Klem fra Coco

CocoNut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 14:43   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vannspørsmål

Jeg MÅ drikke rent vann i mengder for å få reaksjon på vekta

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 14:44   #6
CocoNut
Medlem
 
CocoNut sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Malmö, Sverige
Alder: 48
Innlegg: 133
CocoNut er på en erverdig vei

Sv: Vannspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg MÅ drikke rent vann i mengder for å få reaksjon på vekta

Hvor mye vann drikker du iløpet av dagen?

__________________
Klem fra Coco

CocoNut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 15:20   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vannspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg MÅ drikke rent vann i mengder for å få reaksjon på vekta

Men er det mengden eller er det det at det er rent vann?
Man kan jo drikke seg mett også! Eneste gangen jeg har drukket mye vann, var da jeg gikk på Gr, men det var jo for å "drikke seg mett" før man spiste!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 15:23   #8
Ada/80
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 162
Ada/80 er på en erverdig vei

Sv: Vannspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg MÅ drikke rent vann i mengder for å få reaksjon på vekta

Jeg må også det. Jeg drikker ca 2,5 liter vann til dagen Det er nok en vane, for før måtte jeg tvinge det i meg men nå TRENGER jeg det Lykke til

__________________






Ada/80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 15:23   #9
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Vannspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Men er det mengden eller er det det at det er rent vann?
Man kan jo drikke seg mett også! Eneste gangen jeg har drukket mye vann, var da jeg gikk på Gr, men det var jo for å "drikke seg mett" før man spiste!


Hva? Gjør man virkelig det på GR? Drikke seg mett før man skal spise? Det høres idiotisk ut...

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 15:25   #10
Ada/80
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 162
Ada/80 er på en erverdig vei

Sv: Vannspørsmål

Opprinnelig lagt inn av supah, her.

Hva? Gjør man virkelig det på GR? Drikke seg mett før man skal spise? Det høres idiotisk ut...

Det er ikke min erfaring med GR hvert fall Jeg hadde store problemer med å få i meg all maten.

__________________






Ada/80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 15:30   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vannspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Men er det mengden eller er det det at det er rent vann?
Man kan jo drikke seg mett også! Eneste gangen jeg har drukket mye vann, var da jeg gikk på Gr, men det var jo for å "drikke seg mett" før man spiste!

Opprinnelig lagt inn av supah, her.

Hva? Gjør man virkelig det på GR? Drikke seg mett før man skal spise? Det høres idiotisk ut...

Opprinnelig lagt inn av Ada/80, her.

Det er ikke min erfaring med GR hvert fall Jeg hadde store problemer med å få i meg all maten.

Vel, det er mange år siden, var i -96, tror jeg! Man skulle drikke et STORT glass vann før hvert måltid! Vet ikke om det er noe man får beskjed om i dag også! Gikk ned 20kg på 4 måneder, da, så noe må jo ha virket, men gud å sulten jeg var!
Kom inn i bunaden for å være forlover i Holmenkollen kapell, som var målet!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 15:32   #12
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Vannspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Vel, det er mange år siden, var i -96, tror jeg! Man skulle drikke et STORT glass vann før hvert måltid! Vet ikke om det er noe man får beskjed om i dag også! Gikk ned 20kg på 4 måneder, da, så noe må jo ha virket, men gud å sulten jeg var!
Kom inn i bunaden for å være forlover i Holmenkollen kapell, som var målet!


Okei

Ja, kan godt tenke meg at det fungerer, men høres ikke så veldig behagelig ut. Jeg er iallefall kjempeglad for at jeg har funnet lavkarbo

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 15:46   #13
Ada/80
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 162
Ada/80 er på en erverdig vei

Sv: Vannspørsmål

De har nok økt kcal-mengden betraktelig siden midten av nittitallet ja

__________________






Ada/80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 15:52   #14
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vannspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Men er det mengden eller er det det at det er rent vann?
Man kan jo drikke seg mett også! Eneste gangen jeg har drukket mye vann, var da jeg gikk på Gr, men det var jo for å "drikke seg mett" før man spiste!

Jepp rent vann. Drikker jeg feks lettbrus istedet - erstatter jeg ikke bare samme mengde rent vann med brus, men jeg drikker veldig mye mindre vann totalt sett.... Jeg drikker ikke så mye annet da... verken te, kaffe eller funlight. Så går mye i vann ja - heldigvis kan man venne seg på vann, men det må være nytappet, iskaldt og helst drikkes fra flaske. Klarer ikke drikke så mye vann fra glass jeg

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 15:53   #15
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vannspørsmål

Opprinnelig lagt inn av CocoNut, her.

Hvor mye vann drikker du iløpet av dagen?

3-4 liter. Minst 3 liter. Teller halvliterflasker

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 16:01   #16
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vannspørsmål

Jeg har blitt betraktelig mye flinkere etter at jeg investerte i en sånn sodastream så jeg kan få litt bobler i vannet. Kjempegodt er det. Er ikke spesielt glad i å drikke vann ellers.. Beste investeringa på lenge. Har klart å kutte ut alle drikker med kunstig søtning også, etter at den kom i huset.

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 16:04   #17
Ellekaramelle
Medlem
 
Ellekaramelle sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 52
Ellekaramelle er på en erverdig vei

Sv: Vannspørsmål

Jeg drikker også vann av halvliterflaske. Da holder jeg noenlunde styring på hvor mye jeg får i meg i løpet av dagen, og så er det akkurat som om det går fortere ned en halvliter i flaske enn i glass. Helt rart, men sånn er det bare. Klarer fint å drikke en 5-6 halvlitere med vann i løpet av dagen når det tappet på flaske. Og en halvliterflaske er lett å ha med seg overalt.

Ellekaramelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 16:45   #18
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Vannspørsmål

Rundt 4 liter vann pr dag i ukedagene, i helgene blir det nesten ingenting vann...av en eller annen merkelig grunn.

Jeg drikker minst to liter vann når jeg trener da...så 2 liter fordeles vel over resten av dagen.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 17:23   #19
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Vannspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

men det må være nytappet, iskaldt og helst drikkes fra flaske. Klarer ikke drikke så mye vann fra glass jeg

Sånn er jeg også. De få gangene jeg drikker vann fra glass er det enten av mangel på alternativer (ved siden av kaffekoppen på café) eller litt staselig med isbiter og sitronskiver. Vil også helst ha det rett fra krana, synes det smaker litt kjipt når det har stått i kjøleskapet, uten at jeg helt vet hvorfor.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 17:35   #20
CocoNut
Medlem
 
CocoNut sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Malmö, Sverige
Alder: 48
Innlegg: 133
CocoNut er på en erverdig vei

Sv: Vannspørsmål

Oi takk for mange svar og gode råd. Kan ihvertfall prøve og få i meg 3 liter om dagen i tillegg til det andre jeg drikker, så håper jeg resultatene viser seg igjen snart. Jeg liker også vann best fra flaske, enklere å drikke da ja.

Den sodastream greien virket jo som en god ide

__________________
Klem fra Coco

CocoNut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 17:40   #21
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Vannspørsmål

Nemlig, 157. Det 'dør' liksom i kjøleskapet . . .

Jeg har en sånn vannflaske med tut med meg overalt, - og her om dagen SÅ jeg at cellulitene var blitt betydelig 'svekket' ( - får jeg vel si. Eller 'mindre') Det ble jeg veldig glad for. Jeg tror det er viktig med vann.

Og så BLIR man jo liksom litt mett også, da, Kitt. Litt 'tilfredsstilt' . . . Og så er det litt sånn at jo mer jeg drikker, jo tørstere blir jeg, liksom. Eller jeg blir vant til å ha denne vannflasken med meg overalt. Den står her ved siden av meg nå

Når jeg våkner om morgenen er jeg SKIKKELIG tørst og tenker bare vann ! Vann ! VANN !!!

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 17:44   #22
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vannspørsmål

Jeg pleier om kvelden legge halvfulle 0.5 liters flasker i frysern. Morgenen etter er vannet frosset og jeg heller bare oppi mer vann. Har dermed iskaldt vann hele dagen. Guttene har slike flasker med seg på skolen og slipper dermed dette dauvannet som ofte er i store lokaler.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 17:47   #23
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vannspørsmål

Kan forresten anbefale DISSE flaskene! De er desidert de beste drikkeflaskene!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 18:05   #24
nemi81
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 13
nemi81 er på en erverdig vei

Sv: Vannspørsmål

Hvor får man kjøpt sånn flaske?

nemi81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 18:11   #25
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vannspørsmål

Opprinnelig lagt inn av nemi81, her.

Hvor får man kjøpt sånn flaske?

Sportsforretninger.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no